BMW 3.0Si -72
Fakta
Hämtade bilen från Sundsvall till Åland 2001. Jag ville ha ett projekt och det billiga inköpspriset + att drivlinan skulle vara i bra skick avgjorde. Motorn är bytt 2 gånger och det har tagit jättelänge att komma ens såhär långt, men utan garage är det inte helt lätt att renovera bil. Nu börjar det dock äntligen ljusna. Har sedan 1 månad tillbaka varit glad hyresgäst i ett 75kvm garage med 4 meter till tak;-D. Sjukt bra! Bilen kommer nog aldrig att bli en pärla (ekonomiskt oförsvarbart) men förhoppningsvis saklig och speciell..
Tekniska data
3.0Si, 200hk, förbr. 1,75!!, 5-växlad låda (4:a orig), skivor runt orig, diff orig.
Prestanda
8,5s 0-100, 210km/h (varit iaf -72)
Historik
Troligen före detta raggarbil. Hade bl.a. breda högprofildäck på 13" ATS alu vid inköp. Var ganska hög och hade stor frontspoiler i glasfiber (som ja ångrar att ja slängde..)
Utrustning
3 liter bensin i tanken
Detta har jag gjort
Alpina 17", sänkt ganska rejält -10cm?, sidepipe 2,5", målad blå/ljusblå + silverstripe, bytt till 5-växlad låda. Strippad på ganska mycke krom o lister.
Detta ska göras
Fräsha upp främst inredning och allt under huven. Håller som bäst på med motorn..
Ljud
R6
Skick
sådär.
På plussidan
Ovanlig och ganska manlig om man betonar dom egenskaperna.
På minussidan
Dyra delar
Önskelista
Ny inredning och olika alpina detaljer
Information
| Modell | BMW 3.0Si |
|---|---|
| Årsmodell | 1972 |
| Färg | Blå /ljusblå |
| Kaross | 000 (Övriga serier/Vet ej) |
| Inlagd | 2007-10-02 20:52 |
| Besökare | 662 st |
Inköp och försäljning
| Inköp | Försäljning | |
|---|---|---|
| Datum | ||
| Pris | 6.000 | |
| Mil |
Direktlänk: https://www.autopower.se/galleriet/bmw.asp?bil=43802