janhak

Medlemsnummer 36660 50 årBosatt i Mariehamn, - Finland
Senast inloggad:

BMW 3.0Si -72

Fakta

Hämtade bilen från Sundsvall till Åland 2001. Jag ville ha ett projekt och det billiga inköpspriset + att drivlinan skulle vara i bra skick avgjorde. Motorn är bytt 2 gånger och det har tagit jättelänge att komma ens såhär långt, men utan garage är det inte helt lätt att renovera bil. Nu börjar det dock äntligen ljusna. Har sedan 1 månad tillbaka varit glad hyresgäst i ett 75kvm garage med 4 meter till tak;-D. Sjukt bra! Bilen kommer nog aldrig att bli en pärla (ekonomiskt oförsvarbart) men förhoppningsvis saklig och speciell..

Tekniska data

3.0Si, 200hk, förbr. 1,75!!, 5-växlad låda (4:a orig), skivor runt orig, diff orig.

Prestanda

8,5s 0-100, 210km/h (varit iaf -72)

Historik

Troligen före detta raggarbil. Hade bl.a. breda högprofildäck på 13" ATS alu vid inköp. Var ganska hög och hade stor frontspoiler i glasfiber (som ja ångrar att ja slängde..)

Utrustning

3 liter bensin i tanken

Detta har jag gjort

Alpina 17", sänkt ganska rejält -10cm?, sidepipe 2,5", målad blå/ljusblå + silverstripe, bytt till 5-växlad låda. Strippad på ganska mycke krom o lister.

Detta ska göras

Fräsha upp främst inredning och allt under huven. Håller som bäst på med motorn..

Ljud

R6

Skick

sådär.

På plussidan

Ovanlig och ganska manlig om man betonar dom egenskaperna.

På minussidan

Dyra delar

Önskelista

Ny inredning och olika alpina detaljer
Information
ModellBMW 3.0Si
Årsmodell1972
FärgBlå /ljusblå
Kaross 000 (Övriga serier/Vet ej)
Inlagd 2007-10-02 20:52
Besökare 662 st
Inköp och försäljning
Inköp Försäljning
Datum
Pris 6.000
Mil

Direktlänk: https://www.autopower.se/galleriet/bmw.asp?bil=43802