AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
58.808

Är det värt att gå vidare med denna bil?

Sida 12 av 14
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Om det står "Felindikator motorelektronik, varnar för fel i systemet" på senaste besiktningsprotokoll och blivit underkänd samt att jag inte fått något ytterliggare protokoll där den godkänns, ska man bli rädd då?

Vad kan detta vara?

Är dessa bra?

Miljökontrollvärden (gränsvärden inom parentes):
CO 0,0 (0,5) HC 010 (100)
CO 2500 0,0 (0,3) LAMBDA 1,00 (0,97-1,03)
Bromsvärden:
Vänster fram 3,8 Höger fram 3,8
Vänster bak 2,9 Höger bak 3,0
Jag skulle be om en förklaring till lampan, vad den berodde på och hur den har släckts.

Värdena var helt ok.

Sitter du och lurar på den manuella 728:an i Göteborg som var skönare än en 520d? ;)
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Jag har mailat manuella också men det gäller inte den.

Har mailat om en förklaring och bett Bilprovning om sista protokollet då den är godkänd idag.

Men det är alltså en lampa som lyser eller är det någon felkodsavläsning?
SBP avläser inte felkoder. Det är med all säkerhet en lampa som har lyst i kombiinstrumentet. Troligtvis Check Engine.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Check Engine låter inte så kul, vad innebär det eller vad kan det innebära?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
SBP läser av felkoder men inte som ett kontrollmoment på en besiktning.

Vilken bil är det det handlar om nu då? :)
Ok, jag hade inte köpt en sådan bil utan att felet blir åtgärdat innan. Ska man titta på 728 tror jag det är ytterst svårt att förvänta sig en bil som har nästintill allt. De som specar bilen ny på det sättet köper oftast 750 alternativt 740. Fälgar är ju ganska lätt att montera i efterhand som zed82 säger.

Jag föredrar helt klart manuella stolar då jag har dålig erfarenhet av elstolar. Jag går ju som ni vet på skicket när jag väljer bil.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Man kanske ska flytta hem till Norge,och köpa en E38.
Länk
M.A.,

Norge, för dig som gillar att betala bilskatter.

Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Min är ute på annons nu (ska studera till hösten) och har varit det nån vecka. Jag tror ärligt talat gabber är ensam i Sverige om att leta bmw e38.

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Knopfler:
Var är din annons? Dessutom har Gabber slutat leta då han hämtar sin bil på tisdag :)
Man har ju halkat in på den här tråden ett par gånger, nu undrar i alla fall jag vilken det blev Gabber. Eller framgick det i något tidigare inlägg som jag missat?

Seså, flytta dig
wr
43
wrizon
528 -98
Jaha, vad blev det till slut för bil nudå? Länka om den ligger ute....
gabber: Skäms på dig som inte berättar direkt. :)

Vad blev det nu då? Detaljerad info tack!
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Min annons för den som undra:)

Länk

Hej!

Jag letar också 7-serie, utbudet är dock väldigt lite i Skåne speciellt för bilar mellan 99-01.

Vad tror ni om denna? Länk

/Samuel
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Samuel2,den verkar dyr. Hade nog hellre tittat på Knopflers.
wr
43
wrizon
528 -98
gabber: Vad var det för något du hämtade igår nudå?
Jo, precis. Man börjar blir lite intresserad när det gått ett tag.
Kan du inte bara berätta gabber :-P

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
"Min är ute på annons nu (ska studera till hösten) och har varit det nån vecka. Jag tror ärligt talat gabber är ensam i Sverige om att leta bmw e38."

Njao, vi är nog några till som spanar efter E38or :-) Jag ska ersätta en gammal AUDI och har insett att i min prisklass (40-60K) får man väldigt mycket (mest?) bil för pengarna om man köper E38.

Dock läser jag in mig lite på dessa bilar nu, dvs sniffar runt här på forumet en massa :-) Vill inte börja maila på bilar innan man är redo att göra affär.

Knopfler, din annons har jag kollat några gånger på. Har du bilen kvar här framåt kanske jag hör av mig.

Har vär en del frågor om vad vissa tillbehör är, hur de fungerar, vad som kan vara bra att tänka på osv. Men jag ska formulera alla mina frågor och se vilken tråd de passar i eller kanska starta en ny.

Så länge kan jag bara berömma detta forum. Ett riktigt bra och väl fungerande upplägg.

//Per

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.