AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
58.807

Är det värt att gå vidare med denna bil?

Sida 1 av 14
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Jag har haft en 728 -96 som gav mig massa kul och massa kostnader. Kör nu en skitbil Opel kombi för 26k som jag tröttnat på.

Har kollat lite på denna bil Länk
Grejjen med denna är att den är lite skum. Den fanns då jag köpte min bil för ca 2 år sedan och finns fortfarande kvar.

Milen 1800 mil per år är ju ok men ska jag tro på detta?
Den har haft 5 ägare sen 00-04-19 varav 2 senaste bytte ägare mellan 3 dagar. Kan vara normalt?? Den är importerad så jag unrar då hur det ses på saken, hur kan man veta historian bakom?

Det står kreditköp med återtaganderätt tom 09-07-31
GE Money bank, vad menas med detta och är det ett varningstecken? ANtar att han har lån på bilen den som ägen den, men vad gör det om jag köper den kontant.

Senaste godkända besiktning 080901 har bett om protokoll på senaste.

Pris är 149k till 119k, vad jag kan se av bilderna är det manuell manövreringar på stolarna, telefon finns men jag kan inte se mer på deras sida.

Man kan säga att den är basutrustad som min som jag sålde.

Kan ni hjälpa mig tänka lite, jag vet ju hur dyr en 7 serie kan bli om man köper fel så jag vill gärna bolla med er kunniga, ni som ser allt.

Hjälp....
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
kom på en sak, det står togs i trafik första gången i Sverige 2000-04-19 och sedan 5 ägare osv.

och bilen är enligt VV 1999 och där står även i trafik i utlandet första gången 1999-06-25.

Så ca 1 år i Tyskland, det kan man väl tolka som att inget kan ha fifflats och skruvats, och att antal ägare där borde vara 1? Eller?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Angående kreditköpet så ägs bilen av en privatperson som i sin tur har ett lån på bilen där bilen är säkerhet. Det du måste göra då för att vara säker är att ringa finansbolaget, kolla upp restskulden och betala den delen direkt till finansbolaget, sedan betala resten till personen direkt. Inga konstigheter direkt men för allt i världen ge inte hela summan till personen direkt.

Finansieringen i sig är absolut inget varningstecken, alla finansbolag gör på exakt samma sätt.

Mvh
Scheckheft

Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein!
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Vet inte vad fälgarna är värda, men inte kan dom vara värda 60 000? Snarare 10. Själva bilen är nog värd mellan 50-60k.

Skulle nog vilja säga att den bilen är värd upp till 80.000 kr om den är så fin som bilderna vill antyda. Men stått länge har den definitivt gjort.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Själv tycker jag att priset är fantasisumma som säljaren bara dragit till med utan att fatta läget.

Så jag provade att maila de och säga att jag ger 45k. De ber mig ringa osv och jag mailar lite frågor innan och istället för att få svar på mina frågor som te.x utrustning, rost m.m. så säger dem att bilen är såld för 35k.

119k i annons men nu är den alltså såld för 35k

Själv tror jag det är ett annat sätt att be mig dra åt helvete men kan dem inte istället säga att 45k är lågt?

Nu vet jag inte om det stämmer men det tänker jag kolla upp om några veckor då ägare borde bytas.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Naturligtvis stämmer det inte. Varför ens bemöda sig med att skriva ett så fånigt bud som 45?

gabber
Golf 1.6 2008
Är du en sån som kör en 728 eller 7 serie själv och tror att du får vad som helst för bilen bara för att den ser bra ut på bild? Jag var en sån också innan jag insåg verkligheten.

Finns ingen 728 som är värd mer än 45k idag, inte i dessa skick med standardutrustning samt antal mil. 119k för vadå????

Eller 80k som någon sa, hur tänker ni?
Ja hur tänker vi... Bilen är faktiskt en MY00 och inte en 96:a. Den har dessutom rullat relativt få mil sett till biltypen och är den i skicket som bilderna vill antyda så är den enligt mig värd upp till 80. Fälgarna ser bra ut på bilen vilket borde dra upp priset ett snäpp.

Måste säga att jag börjar bli trött på de som hela tiden nedvärderar BMW på detta forum. Min uppfattning är att företeelsen inte alls är lika vanlig på andra märkesforum. Undrar vad det beror på?
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Undrar om inte förardörren är omlackad?

Ser fin ut i övrigt men är det inte bättre med en fullmatad svensksåld 740 för så mycket pengar?
Mycket splittrad prisbild verkligen:

Länk

Nu skulle det passa att "hatter" och "craile" rumlar in
och förklarar prisskillnader så det blir utbenat en
gång för alla. XD

Kan det verkligen skilja över 50k?!

The way we see the problem is the problem.
En skralt utrustad 99:a med 25000 mil på mätaren och vanliga 16-tummare kan mycket väl betinga ett pris på 39000. Förmodligen behöver den en del kärlek och har en del skavanker?

Kom ihåg att 00:an har gått cirka 10000 mil mindre, ser fräschare ut och har fälgar som sitter perfekt. Håller dock med om att priset i annonsen är helt uppåt väggarna, vissa bilar går det prestige i för handlare och det är en sådan bil. Max 80k som sagt.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
jag behöver få mer feedback om bilen.

min polare sålde sin 728 beige skinn, nav, tele, sommar/vinterdäck nytt på 16" svartmetallic, 13k mil och 99 model för 47k

jag sålde min Länk för 37k
mina fälgar är M parallelleker original på Goodyeardäck helt nya 10k bara däck.

annars är det samma utrsutnng som SilverBMN förutom telefonen

min bil hade däremot gått 22k mil 96-modell

inte hur jämför man bilar alltså - JO man gör inte det utan det är den som kan snacka bäst och övertala fint säljaren eller köpare som vinner.

en viss standard finns såklart innan man börjar snacka men lets face it Silver 728 har endast mil/fälg fördelar.

Mil vettefan om jag tror på då en vän till mig gjorde något som skrämde slag på mig förra veckan.

Hans bil var helt ny och skulle besiktas för första gången på 2-3 år eller vad det är. En Volvo V70 som gått 4k mil ungefär.

Han lämnade in bilen och milen blev 1200 mil helt plötsligt. Är det bra? Är det smart?

Bilprovningens första registrearade mil blir då 1200 mil vilket innebär att det ALDRIG kommer märkas.

Så om mil ska bedömmas som bra är också en fråga i sig.

Det står ju i annonsen att 19" fälgar tillkommer. Menar dom pristillägg?
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Skulle bara fattas det, ett pristillägg på 25k för fälgarna :)

De vägrar svarar något på mail och vill att jag ringer, jag gillar inte ringa folk och diskutera. och hur får jag nya bilder på telefon liksom???
Ja hos vissa kan bmw originalfälgar betinga ett högt värde, "nypris 60000 Nu bara halva priset!!!"
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
I mina ögon så är den skitsnygg utifrån men faller som en sten när man ser att stolen är manuell. Sänker hela känslan av allt jag önskar.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Om jag hade en bil ute för 119´ (måhända överprissattt i detta fall) och någon mailar och bjuder 45´ skulle inte jag heller bemöda mig att fixa fler bilder mm.

Tror fiman känner att ni är för långt ifrån varandra för att lägga energi på dig.

Varför vill du inte ringa?
Prisförhandling görs väl bäst på telefon eller på plats?
Om ni blir börjar närma er varandra prismässigt är det säkert inga problem att få bilder osv.

Jat tycker inte det är ett dugg konstigt att bilar som är runt 10år gamla skiljer kraftigt i pris. Skick och mil kan variera otroligt mycket. Men 119´för en e38 är nog inte lätt att få ut om det inte handlar om rena entusiastbilar i utsökt skick.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Länk
-99
16,5 k mil
5 ägare Sverige
import
taklucka+19" fälgar+nyservad
pris: 119000 kr

Länk
-99
14,5 k mil
5 ägare
import
taklucka+18" fälgar+nyservad
pris: 79000 kr

Tycker dessa två bilar kan jämföras en hel del med varandra då det är så lika i allt.

Ska vi vara petiga är 19" större än 18" men milen är ju mindre på den som har 18" osv

Hur kommer det sig att priset är satt till 79k då? Vilket i mina ögon kan gå ner till 60-65k vid snabb affär.

Jo för denna bilhandlare är inte ute och svävar i himlen. Detta pris är lite mer realistiskt.

Vad säger ni? Finns många jämföra med men denna är bäst "match"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.