|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är även dessa boxar lika "blå-gula"? Länk Länk |
|
| Bara så töntigt att försöka ta åt sig äran för något man inte står bakom. Dessutom snudd på bedrägeri att påstå en massa... | |
|
Cederström.. Vad har dina länkar med Dieseltech boxarna att göra? Jag kan inte hitta en enda box på dieseltech sidan som likadan ut som de du länkar bilder till. Har jag missat något? //amullo --- |
|
|
Alldeles nyligen fanns de på deras hemsida. Länk |
|
|
Personligen spelar det mig ingen roll om chipet är utvecklat i Tyskland, Sverige eller någon annanstans, det är funktionen som är viktig. Frågan är då: Är deras boxar skadliga för motorn? Sedan vänder jag mig hellre till en leverantör som finns i mitt närområde om något skulle börja strula. Lite jobbigt att köra ner till Tyskland, då åker jag hellre till Borås! |
|
|
Don N: Var då i Borås? Jag bor nämligen där. Finns det nån bra dieseltrimmare här. Känner bara till Ace Competition men jag tror bara dom jobbar med VAGmärken. Dieseltechboxarna verkar från tyska Zemoxex. Länk Det gör dom nog inte sämre. Har sett dom diskuteras på tyska BMWforum i positiva ordalag. Att dom sen testar och vidareutvecklar dom här är väl helt ok. Kanske borde dom varit mer öppna med det. Iaf. ska dom ju ge mycket power och jmf. med andra boxar motorskonande. Vridet på 420Nm är tydligen lågt satt. Ska gå att kräma på mer om man önskar. Dessutom kan man bygga på Gps-styrning (stänga ner hela bilen men sin mobil samt spåra den) och en del annat. Nackdelar som jag ser det: Inte lika enkel anslutning, tror det var 8 kablar, samt klart dyrare än dom enkla standardboxarna med en kabelanslutning. Min BMW120d: Länk |
|
|
Sahlback--> Västra Götaland BT Racing Druveforsvägen 25, 504 33 Borås Tel: 033-12 61 26 E-post: info@btracing.se Länk |
|
| jag har kört med dieseltech high end d-chip och det ger rejält med effekt men jag matade på lite väl mycket så mitt partikelfilter klarade inte av det. kör med kcr nu igen och det funkar med filter har bänkat min bil med kcr och då ger den 191hk skulle chansa på att den gav en närmre 220hk med dieseltech :) | |
|
Jaså jaja ok. BT racing besökte jag för ett par veckor sedan. Dom säljer bl a High End chip så om jag beställer det så blir det nog genom dom så slipper jag koppla inte det själv. Kunta: Vad hände med partikelfiltret? Intressant att nån går från High End till KCR, trodde dom var på väg ut med tanke på priserna dom tar för en sån box som i tyskland kostar ca 2000 (enligt andra här på forumet). Hade du inte bara kunnat ställa ner effekten lite. Man får väl med ett dataprogram där man kan ställa in själv. Min BMW120d: Länk |
|
| menar ni att KCR boxen är "kass" och inte stämmer med det dom lovar? Funderar nämligen att köpa en sådan. | |
|
Kunta: Hur vet du att partikelfiltret fick arbeta mera med High End chipboxen? |
|
| jag vill inte snacka skit om någon box men den som passar mig bäst är promotechs med laddtryckshöjning bilen går otroligt bra med den och inga som helst problem med partikelfiltret. bara att plugga rätt in inga justeringa krävs boxen känns kvalite | |
|
Låter intressant men har du kört tillräckligt många mil än? Började bilen gå dåligt med Dieseltechs box efter samma körning? Min BMW120d: Länk |
|
|
Konstigt att BÅDE "Bosse Boo" & "Cederström" har samma IP nr. Kan det vara lite smutskastning av konkurenterna. Eller så är det BARA EN SLUMP :-P Vad tror ni??? |
|
|
Björkis.. Kanks ejobbar de på samma företag/koncern med central gateway.. Bara att kolla vem som äger IP nummret med Ripe Whois. //amullo --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.