|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Alla BMW-älskare! är glad över att äntligen vara en i gänget. Efter ett halvår utan BMW så fick det vara nog. Köpte mig en Alpina B10 3,0 Touring 4WD i veckan. Helt underbar bil kan jag säga..... nu till min enkla fråga. Vill skaffa mig diverse alpina-prylar typ allt från nyckelringar till växelspaksknoppar mm... var hittar jag dessa i Sverige? nån nätsajt som säljer? V8 rockar fett! | |
|
Kolla in: Länk |
|
|
Glömde nämna - sajten säger inte så mycket men det är denna firma som har det mesta till Alpina i Sverige... Ring dom!! |
|
| Gå till din närmaste BMW-handlare, de kan ta hem alla prylar. Jarls ger jag inte mycket för, de hänvisade mig bara till BMW när jag ville köpa prylar till min BiTurbo från dom. | |
|
Tackar o bugar vänligast för svaren... ska genast ut o leta lite... Alpina e nog bättre än M?! |
|
| Jag fick samma svar av jarls när jag gjorde en förfrågan hos dom, jag blev rekomenderad att prata med den lokale bmwåterförsäljaren | |
|
TripleA, Du har nog den enda Alpina B10 3.0 Allrad-bilen i Sverige. MVH, E38B12 |
|
|
De gjordes väl egentligen bara för den schweiziska markanden? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
TripleA: ladda upp lite bilder om du kan, ovanlig bil du har... Micke K. bmwcs nr.5085 Länk |
|
|
E38B12: Ja har förstått att jag har det... har letat länge som f-n och var eg inne på att köpa nåt helt annat i bmw-väg, men kunde bara inte låta bli att köpa när jag såg den.... du förstår nog vafför!? :) Dessutom så är den så fulldokumenterad att t o m kvitto på hela bygget hos alpina-fabriken finns kvar.... trodde jag aldrig att jag skulle hitta.... och sen e jag ju som sagt ägaren till den enda Alpina B10 Allrad i Sverige... b97_knl: Hur gör jag det? har varit ifrån här så länge att jag glömt.... Alpina e nog bättre än M?! |
|
|
TripleA: antingen skickar du bilder o. text till galleri@autopower.se eller registrerar dig på en fristående sida, typ www.garaget.org Micke K. bmwcs nr.5085 Länk |
|
V12 LeMans |
Bilder på bilen finns fortfarande på Länk för jag förmodar att det är den bilen det handlar om . |
|
Alldeles rätt V12 LeMans..... Alpina rules! |
|
|
Typ här ---> Länk :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Aha, en inte alldeles "äkta" Alpina, men modifierad av Alpina! Jag är lite avundsjuk, den skulle ha varit en alldeles perfekt vinterbil... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
TripleA: Din mail fungerar inte. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
bumper: ok, ska kolla vad som är fel, kanske har angett fel adress i användarinfot... testa att maila mig igen nu om det var det du skulle göra.... Alpina rules! |
|
|
Ja just det ja, Tack Micke.. ibland e minnet kort men dåligt som jag brukar säga. Bild på bilen finns på www.touringklubben.com medl.nr 275. Sörpan: Du har alldeles rätt, inte en "äkta" Alpina, men dock en av bara totalt 70 st tillverkade, varav såvitt jag har fått reda på en rullandes i Sverige, och det är min.. tänkte till skillnad från dig inte bara: perfekt vinterbil... jag tänkte: Aha, perfekt bil överhuvudtaget :) Alpina rules! |
|
|
På sommaren använder jag M3:an... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| På tal om vackra alpinor här finns en underbart vacker till salu endast 170 mil: Länk | |
|
ja den hade suttit som en handske hehe...... Alpina rules! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.