AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.666

Alpina-prylar till bilen- var köpa bäst?

Sida 1 av 2
Hej Alla BMW-älskare! är glad över att äntligen vara en i gänget. Efter ett halvår utan BMW så fick det vara nog. Köpte mig en Alpina B10 3,0 Touring 4WD i veckan. Helt underbar bil kan jag säga..... nu till min enkla fråga. Vill skaffa mig diverse alpina-prylar typ allt från nyckelringar till växelspaksknoppar mm... var hittar jag dessa i Sverige? nån nätsajt som säljer?

V8 rockar fett!
Kolla in:

Länk
Glömde nämna - sajten säger inte så mycket men det är denna firma som har det mesta till Alpina i Sverige...

Ring dom!!
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Gå till din närmaste BMW-handlare, de kan ta hem alla prylar. Jarls ger jag inte mycket för, de hänvisade mig bara till BMW när jag ville köpa prylar till min BiTurbo från dom.
Tackar o bugar vänligast för svaren... ska genast ut o leta lite...

Alpina e nog bättre än M?!
Jag fick samma svar av jarls när jag gjorde en förfrågan hos dom, jag blev rekomenderad att prata med den lokale bmwåterförsäljaren
TripleA,

Du har nog den enda Alpina B10 3.0 Allrad-bilen i Sverige.

MVH,
E38B12
852
Sörpan
325xi -02
De gjordes väl egentligen bara för den schweiziska markanden?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
TripleA: ladda upp lite bilder om du kan, ovanlig bil du har...

Micke K. bmwcs nr.5085
Länk
E38B12: Ja har förstått att jag har det... har letat länge som f-n och var eg inne på att köpa nåt helt annat i bmw-väg, men kunde bara inte låta bli att köpa när jag såg den.... du förstår nog vafför!? :) Dessutom så är den så fulldokumenterad att t o m kvitto på hela bygget hos alpina-fabriken finns kvar.... trodde jag aldrig att jag skulle hitta.... och sen e jag ju som sagt ägaren till den enda Alpina B10 Allrad i Sverige...
b97_knl: Hur gör jag det? har varit ifrån här så länge att jag glömt....

Alpina e nog bättre än M?!
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
TripleA: antingen skickar du bilder o. text till galleri@autopower.se eller registrerar dig på en fristående sida, typ www.garaget.org

Micke K. bmwcs nr.5085
Länk
V12 LeMans
Bilder på bilen finns fortfarande på

Länk

för jag förmodar att det är den bilen det handlar om .

Alldeles rätt V12 LeMans.....

Alpina rules!
Typ här ---> Länk :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
852
Sörpan
325xi -02
Aha, en inte alldeles "äkta" Alpina, men modifierad av Alpina!

Jag är lite avundsjuk, den skulle ha varit en alldeles perfekt vinterbil...

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
TripleA:

Din mail fungerar inte.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
bumper: ok, ska kolla vad som är fel, kanske har angett fel adress i användarinfot... testa att maila mig igen nu om det var det du skulle göra....

Alpina rules!
Ja just det ja, Tack Micke.. ibland e minnet kort men dåligt som jag brukar säga. Bild på bilen finns på www.touringklubben.com medl.nr 275.
Sörpan: Du har alldeles rätt, inte en "äkta" Alpina, men dock en av bara totalt 70 st tillverkade, varav såvitt jag har fått reda på en rullandes i Sverige, och det är min.. tänkte till skillnad från dig inte bara: perfekt vinterbil... jag tänkte: Aha, perfekt bil överhuvudtaget :)

Alpina rules!
852
Sörpan
325xi -02
På sommaren använder jag M3:an... ;)

På tal om vackra alpinor här finns en underbart vacker till salu endast 170 mil: Länk
ja den hade suttit som en handske hehe......

Alpina rules!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.