|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Har annars svårt att tänka mig att en bil med lika många hästar som min, men med högre vikt skulle vara en sek snabbare till hundra... ungefär lika troligt som att en 316 drar en 2,8 Cab... /Niklas |
|
Philly |
har jag sagt att jag slog honom? NEJ! jag sa att vi låg lika, och att han sen drog mig!!! BMW 4 life |
|
fyfan de här va en ren underhållning att läsa =) Men den kanske är chippad fast du inte vet om de...men de kanske inte ger så mycke mer prestanda i 316 |
|
Philly |
nä, chippning ger typ inte ett skit på sugmotorer! BMW 4 life |
|
men tydligen får man 10-20% effektökningar av avgas och filter! Värt att prova kanske? Det tillsammans med en aån där aluvinge på blocket så är du snart nere i 8sek. ;-) /Christofer |
|
|
Jag hamnade brevid en Volvo 850 GLT igår. Det var en gammal 170 hk från 92-93. Vid det första rödljuset var jag inte beredd och han drog iväg med skrikande däck! Vid nästa ljus var jag beredd och efter att ha läst den här tråden var jag bara tvungen att testa, trots tjejens klagomål! När det blev grönt drog vi iväg sida vid sida. Min 316 släppte lite både när jag la i 2an och 3an!!! Volvon tog ca 2 billängder till 140 km/h, det är väl OK med 100 hk. Den blir lite piggare om man drar ut den på växlarna. |
|
|
Hubbe325 8sek.. på kvartsmilen ja... =D |
|
Philly |
istället för att snacka innnan ni sett det så tycker jag inte ni ska säga så mkt .. ok, vi säger så här då! skit i tiden, jag drog jämnt med audin, sen drog han mig!?! kan ni sluta lipa nu? BMW 4 life |
|
tycker bara att dina inlägg är så dubbelbottnade, först en tråd där du ojjar dig över att alla är så hästkraftskåta och rackar ner på din 316 (dina polare) men att du köpt den för att den var i mkt bra skick och att du ändå inte är intresserad av att rejsa. Sen kommer det ett inlägg ett par dagar senare där du hävdar att du kör jämnt med en bil som på pappret är 5 sekunder snabbare 0-100 än din? Självklart kommer folk att tro och tycka att du babblar skit eller att han som körde ådin inte kan köra över huvudtaget. /Christofer |
|
|
var tvungen att läsa denna tråd efter jag läst om alufolien som riskerade att smälta runt filtret ;D. Philly, jag tror dig!!! jag spöade min polares nissan 300zx med min 318 med säkert 2-3 billängder på 3-400 m. förklaring till detta? killen kan/kunde inte köra! ungefär samma effektskillnader där. nissan ~165hk å 318 ~113hk. men att du skulle fått ner 0-100 tiden så pass mycket med så pass små medel? ingen nedförsbacke då va :p. men när sommaren kommer och träffarna börjar igen kanske man kan se vidundret på stripen och då få en riktig tid? :) |
|
Philly |
jag ger upp! hejdå BMW 4 life |
|
Om ni monterar denna så får ni minst 100 hk till och kapar tiden ytterligare några sekunder.... Länk |
|
| Och den här så får man 20 till! Länk | |
|
Här ännu bättre, man går från sugrör till avloppsrör.... Länk |
|
|
LOL! vingen va ju bäst! köper den direkt! kan man reklamera om man inte får dom där utlovade 20hk? nej, fy f-n d blir till att ringa killen å garva åt han! vilken nolla... ska fråga han hur d går till när en vinge ger extra hästar. |
|
| killen verkar helt seriös. tyckte det kändes som den fick högre vrid med vingen på. han hade inte bänkat med den på men han uppskattade det till ungefär +20hk. har setat på en civic. var kommer dessa människor ifrån?! ARGH!!! | |
|
Kan bara inte låta bli att inflika att jag hade fel på prestandauppgifterna 316-96 och Yaris-01 (som jag uppfattar tokslö) 316 har 0-100 på 12,7 och håll i er Yaris gör samma bedrift på 12.0 sek.... Detta med en 1,0l motor. Så om du har tid så kan vi rejsa, jag lovar att vår är helt original utan sportfilter och större avgas. *lol* /Christofer |
|
Philly |
vilka idoter det finns asså BMW 4 life |
|
likeways... /Christofer |
|
|
Hubbe: likewise om jag får be :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.