|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
bustorp |
Klart är i a f att översatt till engelska blir ETK till EPC och betyder enligt min version (i burken alltså) Electronic Parts Catalogue och TIS blir TIS och läses Technical Information System. Sen kan ni fritt översätta det till vilket språk ni vill. Sorry Otto, Scheckheft har nog rätt. "Dina" annonsörer vet nog inte riktigt vad dom svamlar om. Jag skulle inte lita på dom. Det är ju felaktig marknadsföring. Buss på dom, juristen!! :) BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Så här står det i hjälpen för ETK, när man har den inställd på tyska: __ Hilfe - Fachlich Group ETK - Teilekatalog Mit dem Elektronischen Teilekatalog finden Sie die gesuchten Teile schneller, einfacher und sicherer. __ Därmed är väl namn-diskussionen slut...? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det är den. Tackar för visat intresse.. |
|
bole |
Well kallar man ETK'n EPC på engelska varför skulle man inte då kalla den Elektroniska ReservdelsKatalogen (ERK) på svenska? om man nu ska va petig --- Min: Länk Länk |
|
kalla det ETK som det ska va så förstår alla :) MVH Johan K |
|
|
Testa att skriva in Elektroniska ReservdelsKatalogen alt. BMW Elektroniska ReservdelsKatalogen på exempelvis Google och se hur många träffar det blir. Testa sedan att skriva BMW ETK, då borde det stå ganska klart att man nog inte alltid skall envisas med att ha allt på svenska, i alla fall om man dessutom envisas med att köra en utlänsk bil:-) Trevlig afton på er alla Göran |
|
|
...och så här står det i hjälpen för ETK, när man har den inställd på engelska: __ Help - Technical Group EPC - Startup Screen EPC (Electronic Parts Catalog) helps you to find parts more quickly, easily and safely. __ Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
modano |
vilken oerhört givande tråd |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.