AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.575

Handläggningstider på fartkamerafotografier?

Sida 2 av 2
haimaul: Är du säker på det? :)

Länk

MVH / Jacob
cane
Jaså, blixtrar dem? Låter som en aqllvarlig trafikfara. Har alltid utgått från att de som USA & UK använder infraröd blixt bortom det mänskliga synintervallet, kameran bryr sig ju inte.
Ly
212
Lypsylatex
BMW 323iT -96 (15- )
BMW M3 -96 (19- )
Honda Accord -14 (23- )
2.5 månad sedan nu... så jag fåtr väl anta att det inte kommer något.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Lypsylatex: Såg att du bodde i Karlskoga. Vart någonstans hände det? Var det kamerorna vid Karlstadtrakten eller mot Örebro?

//Schnitzer

hampe m3
äh det är nog lungt, fläskade förbi ett sånt där äkel skåp för 2 sommrar sedan,slåendes på varvtals stoppet i min 298hk-482nm vrids bänkade viggen. har inte kommit ngt till mig, tror kvaliten på bilderna är litte si o så..
Ly
212
Lypsylatex
BMW 323iT -96 (15- )
BMW M3 -96 (19- )
Honda Accord -14 (23- )
Schnitzer: Det var skåpen mellan Karlskoga och Örebro, närmare bestämt skåpet vid rastplats Sandbäcken i östergående riktning.

Karta finns på www.vv.se
Ly
212
Lypsylatex
BMW 323iT -96 (15- )
BMW M3 -96 (19- )
Honda Accord -14 (23- )
...och som avslutning på tråden... det kom aldrig någonting från polismyndigheten. :)
Slutsatser: Det är alltid blixt, den är kraftig och den ligger i det synliga spektrat, en IR-belysning hade gett gröna monokroma bilder vilket polisen knappast vill ha. Det är föraren som skall identifieras, att nöja sig med registrerad ägare är bara ett förslag än så länge. Blir nog jobbigt för alla biluthyrningsföretag, bussbolag, åkerier osv.

FP
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hur fort måste man köra för att kameran inte ska hinna ta fotot förrän du är förbi? Hade varit intressant om någon haft det riktiga svaret.
Hälften av alla bilder blir bara skit. Eller så säger man som Eddie Murphy It wasn`t me

mh
Pa
6
Patron
730iA -91
Är det någon som lyckats neka?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag läste om ett fall på zatzy.com där en kille nekade och blev frikänd pga dåligt foto.

Pa
6
Patron
730iA -91
Jag får bara hoppas då på att fört o främst inte få hem brevfan.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Blev fotad i tyskland 2003 på väg hem med nyinköpt E34:a, hade exportskyltar, inget brev än...

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Pa
6
Patron
730iA -91
Hoppas jag va tillräcklit ful och att mössan jag hade på mig gjorde nån nytta, samt min sunkiga framruta och regnet.. kanske torkarbladet hamnade rakt i fejan.
FD-Ormen:
För att som svensk kunna bli bötfälld i Tyskland så måste Polisen ta dig på plats och du betalar då cash. Du kan aldrig få böter på exportskyltar eller svenska skyltar. Råkade däremot bli fotad med den gamle ägarens skyltar en gång. Han var så snäll o lånade ut dem pga dåligt med tid till o ordna exportskyltar. Hörde aldrig av honom faktiskt. Visserligen så är böterna i Tyskland rekordlåga jämfört med den svenska så han kanske bjöd på dem...? Hade han ringt o gnällt så hade jag bara sagt att bilen hade rasat på vägen hem o att jag ville ha pengarna för bilen tillbaka, då hade han nog gett sig ändå ;-)

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Ly
212
Lypsylatex
BMW 323iT -96 (15- )
BMW M3 -96 (19- )
Honda Accord -14 (23- )
Rolex, rasade den verkligen på vägen hem, då? Annars vore det verkligen att göra sig själv till en _orm_.

Om den verkligen rasade så tycker jag att det är märkligt att du inte tagit kontakt med honom ändå...?

/Jörgen

--
Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.