AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.282

Har ni rost på era E34:or ?

Sida 1 av 2
Jag hade en svensksåld E34 -95 med 16000 mil som nu är såld. Tyvärr upptäckte jag rost i ytterkant/nederkant på dörrarna och skyltbelysningen på bakluckan.

Jag är nu inne på en E34 till (kombi), de senare årsmodellerna. Går det att hitta rostfria E34:or ? Hade jag bara otur med min ??

Henrik
Am
569
Ambush
540i/6-94
Självklart går det att hitta. Min har ingen rost alls, antagligen beror det på att jag aldrig kört den på vintern, står i varmgarage samt tvättas regelbundet. Tyvärr är ju E34:orna så billiga nu så många ägare bryr sig nog inte om att vårda dom vilket resulterar i rost.
ox
91
oxe
525i 24v -91
Min e34 är rostfri också, det enda som är är stenskott fram på vad man nu ska säga...."kjolen". Sen är den helt rostfri! Verkar vara vanligt med rost vid tanklocket....och det har jag inte heller. Så nog går det att hitta en rostfri e34...bara kolla norr över! :)
Visst älskar jag 540, men knappast att misshandla en sådan genom att kasta runt en annars så värdig bil likt någon 18-åring i en gammal Volvo 240.

En tråkig följd av bilens relativt låga värde.

Rost i nederkanterna av skärmarna måste vara det vanligaste stället.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Nema nichta nada...

*BAWORAK*
Rost kring tanklocket är även det ganska poppis
Japp!..det går att hitta rost på min e34:a
Dörrar i nerkant & runt tanklocket....:)
-BeeMWe-
Hade en gammal företagsbil som man inte brytt sig om att tvätta, den hade i skärmkanter, balkar, tanklock och längs med överknt på bakre stötfångaren huuuuua
Framskärmar och dörrar rostiga här.
Då kanske mitt ex var ovanligt. I stort sett alla dörrar började lacken "jäsa" precis i kanten där den yttre plåten är vikt runt dörrstommen och vi snackar en -95 som inte gått speciellt mycket !!

I fortättningen så håller jag mig nog till importbilar som sluppit saltet...

Henrik
Jag har en -95a jag med. Den ska in på fixning av en massa ytrost kring tanklocket och högerdörrarna + lackning. Är det inte ganska knasigt att det är på högersidan all ytrost kommit? Jag tycker de borde vara på vänster sida med tanke på ett den ligger närmast mötande trafik. Eller så har den väl gått mycket på motorväg i vänsterfil ;)
Har en liten fläck på bakskärmen och i lite i hjulhuset är än så länge ytrost så jag skall fixa det i helgen nu
nope, rostfri =)
Wi
222
Wille
330xd/t -02
Henrik:
Jag tror inte din är ovanlig med rost angrepp på dessa ställen.
Min 93:a gick på lack nyligt och hade skador på samma ställen, runt bakre regskylt upptäcktes vid blästring och inte innan.
Så av nyfikenhet har man tittat runt lite på andra e-34:or och sett fler med samma angreppspunkter.
Tror att man bör blåsa in rostskydd i dörrarna i tid.

Har tvättat efter saltfärder men tror att BMW kunde lagt någon krona till på rostskyddet, den bör gå att bruka som vinterbil ochså. Och railsen på taket talar för sig själv när det gäller kvaliteten på målningsarbetet, tror att fler än mig tappat lacken där.

Hoppas jag får tillbaka min i veckan från lacken så jag kan börja montera tillbaka allt. Lagom till stenskotts perioden.

W
Jag har rost i höjd med listen på vänster passagerardörr, samt en liten tendens till bubblor vid nummerskyltsbelysningen. HATAR Rost :(

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Seaholm_888
Har rost på min baklucka importerad 96 så den har rullat för mkt i sweden helt enkelt ska byta hela luckan till en utan rost från polen för 800kr kan inte va dyrt lr?
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
nix jag har ej hittat nån rost på min 525 93 import till sverge 96 textylerad i två omgångar sa förra ägaren köpte den för tre veckor sen ska snart ställa av den vill ej köra med den på vintern

bmw forewer
Det är verkligen helt obegripligt att BMW inte har galvat de här bilarna.
Snålhet som drabbar oss med över 10 år gamla bilar.
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
ursäckta stav felet ska vara tektylerad

bmw forewer
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
ursäkta mej men mej veterligen så är dom galvade eller har jag fel någon som vet

bmw forewer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.