|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har sett någon billigare M5 E39 är den här för 190.000 kronor. Länk //Schnitzer | |
|
Nepp, de var den billigaste jag sett...med navi och allt! Fan, det e ju snart så man har råd nästan...:) Men det verkar ju vara mycket krångel med dom... Får kanske köpa en sån som du har istället.. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Ja, det är ju väldigt pålitliga. Tyvärr är många väldigt nergångna. //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
| Undra om man kommer ha råd att köpa nya M5 servicekosnader och repkostnader på en sådan är nog inte roliga, | |
kilroy |
Detta är absolut den billigast M5:a jag sett i Sverige...dom börjar krypa neråt nu...Viktigast med den bilen är ju vad som är gjort på den. Står man inför ett kommande kopplingsbyte blir den kanske inte så billig. Dessutom var det ingen bild på den... |
|
Skulle aldrig våga köpa en M5 E39 faktiskt...speciellt inte dom första. Verkar vara mycket krångel...vanos, koppling, kolvsmörning...mm. Läs om Stephan här på forumet t.e.x..jätte kul.... Dessutom är dom svindyra att ha även om inget krånglar.... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
kilroy: Hur mycket går ett kopplingbyte på, hos BMW? //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
Buspelle |
Byta originalkoppling kostar ca 8000. |
|
Är det med arbete och material? //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
|
Jag kollade vad kopplingsbyte skulle kosta på min.. 8225:- (Material 3528:- + moms) Det var på aukt. BMW verkstad. Men även på mindre verkstäder jag kollat med ska ha något liknande då det tar såpass lång tid att byta koppling. Om någon vet var man kan göra det billigare i Göteborgs regionen så säg till! MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
| Min chef har bytt koppling på sin 02:a. Dessutom har klimatanläggningen gett upp nu... :( | |
Buspelle |
...som sagt, ca 8000 för arbete och material |
|
Blev nyfiken på bilen och skulle ringa men det nummer som finns i annonsen fungerar inte, kanske inte är en seriös annons. /Micke BmwCS nr:05419 |
|
|
Saknas en siffra i nr:-)..Testa me e 0702 i början så kanske de funkar... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Man får oftast vad man betalar, Men det kan vara någon som tycker att bilen tömmer plånboken och vill bli av med den snabbt innan hållet blir ännu större. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Kanske det är denna M5a? -> Länk Rappel? :D Tyskarna kanske inte känner till vad ordet rappel betyder på Svenska ;) ///Foppa |
|
|
Davve: Det var det första jag gjorde innan jag ringde,provade 0702, 0732 och lite andra kombinationer men utan resultat. /Micke BmwCS nr:05419 |
|
kilroy |
Håller med om att vi nu börjar få se billiga M5:or som ett resultat av att ägarna helt enkelt tycker att dom blir för dyra...jag tänker inte i första hand på underhållskostnaderna utan mer på avbetalningarna. Förstahandsägaren är ofta någon med mycket gott om pengar...andrahandsägaren är oftast någon med betydligt mindre inkomster, samtidigt som bilen börjar kräva lite mer underhåll...i slutändan så håller det inte. Många säljer sina M5:or, inte för att bilarna ställer till problem, utan för att dom är trötta på att äta havregrynsgröt varje dag för att råd med amorteringarna...Detta innebär ju i och för sig att marknaden är gynnsam för köparen...så nåt positivt är det ju... |
|
Det kostar att ha roligt :-( Men försäkringen är nästan hälften av vad jag skulle fått betala för min gamla 540 e34. /Lidberg |
|
kilroy |
Jo...det kostar att ligga på topp... |
|
Länk Den här var ännu billigare, 185000 kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.