AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.674

Nya 645;an på Motorjournalen

Sida 1 av 2
Gu
195
Gumpy
330 -01
Ja, han med burret sa att den var tråkig!?
Var det verkligen en rättvis jämförelse dom gjorde mot dom bilarna???
För inte kan väl nya 645;an vara tråkig!?!?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Blev ju nästan lite ledsen när man såg det där...:(
Nä men dom killarna har nog en grym yrkesskada om man tycker att en 645a är tråkig, Sen är ju 645an en sann GT för långa snabba resor på kontinenten och inget som man smiksar skiten ur på nått j*vla risfält :)))

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Hehe, seriös journalistik? Leka runt med 3 "sportbilar" på våt sand och därefter dra slutsatser om vilken bil som är bäst?
6ans riktiga element är som GT vagn, autobahnlok, och de är den alldeles förträfflig på. Den gör inte heller bort sig på bana trotts sin ganska ordentliga tyngd.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
att man aldrig lär sig att läsa igenom noga! Det ska självklart stå smiskar och inget annat!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Inget vidare seriöst test. Men man kan ju oxå försöka inse att BMW inte ALLTID är bäst.

Men det är ju som sagt 3 lite olika bilar...

Har dom någon gång hyllat en Bmw eller för den delen en Tyska bil till skyarna?

Och ja 645 är en underbar bil att köra sen om man skulle ha valt den framför Jaguaren/porschen nja....
Fick jag personligen välja, Porschen utan o blinka. Den äter konkurensen till frukost. Men framförallt Jeremy är ju inte lite favoriserande av brittiska "sportbilar"

Länk
Grymt ställe att filma på. Kanske inte så hälsosamt för bilarna dock.

Synd att Jeremy Clarksson inte kan köra bara.. Han är ingen Tiff direkt..Dessutom var det inte helt oväntat att han skulle hacka ner på BMW`n.
F*n att jag alltid ska missa allting jobbar natt hela tiden! kan man se reportaget nånstans? utan att vänta tills på söndag(?)
Wendtan jag är med dig till 100% Porschen utan att blinka, sen så får kalle kalla mig "ingen äkta bmw entusiast" bäst han vill ; )

Måste hålla med om att dom är VÄLDIGT patriotiska oxå och jaguar är väldigt ofta favoriten i alla möjliga sammanhang.

Men som någon sa, BMW kan inte alltid vinna och testen är ju lite annorlunda utformad om än i en läcker miljö.

Det blir säkert bättre när M6:an kommer skall ni se...

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Är inte det rätt typisk brittisk biljournalistik, ingen sportbil kan vara riktigt genombra om det inte står Jaguar eller Aston Martin i fronten, speciellt ironiskt blir det om det är en överprisad skräpmodell fullproppad med Fordteknik :)

MVH,
E38B12
Jag tycker Jeremy Clarkson och TopGear-gänget är högst avskyvärda som motorjournalister. TopGear är mer barnprogram än motormagasin och journalistiken är så oseriös och fånig att man blir alldeles rädd. Nu är det väl meningen att programmet ska vara mer underhållande än journalistiskt djupgrävande, men det är ju inte ens kul.

J Clarkson har skitit i det blå skåpet många gånger då han sagt minst sagt eleke saker om BMW. Har bl a kallat hela BMW's modellprogram för världens fulaste bilar, totalsågat X3 på i stort sett alla punkter, spottat svavel på Z4... Alla som tittar på ett motorprogram har ett bilintresse. Och alla bilintresserade, törs jag säga, har en relation till BMW. Nästan alla gillar BMW och avskyr därför att höra en massa ris, än om det bara är nonsens...

MVH
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Får ingen klanka ner på BMW?
Varför har man skitit i det blå skåpet bara för att man inte gillar BMWs modeller? Alla har ju rätt till en egen åsikt, bara för att du inte delar hans åsikt om vilka bilar som är snygga och bra betyder det väl inte att han är en idiot? Hur skulle världen se ut om alla ville ha och hade BMW, skit tråkigt.

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Hur det än må vara med TopGear så tycker jag BMW-journalen, eh, jag menar Motorjournalen, verkligen diggar BMW, nästan i vartenda avsnitt är det ju en BMW med, 6-serie, 1-serie, E21 racer mm.

/markus
Jag hade oxå valt Porschen utan tvekan, den är den enda bland de tre som faktiskt ÄR en sportbil, de andra två är väl mer samma typ, dvs "GT-vagnar"...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Jaken: Sjävklart får Jeremy hata Bmw om han nu vill göra det. Det är bara så att han är långt ifrån konsekvent :) Vissa Bmw modeller rosar han för att sen avsluta det med, "But i cant like i, because its German" Jag personligen tycker Top Gear är de bästa motorprogrammet som finns. Den britiska humorn värvat med alla världens supersportbilar är för mig den ultimata blandningen.

Den lilla killen(Hammond tror jag han hetter) i programmet är ju dessutom ett klart Bmw fan, vilket lyser igenom väldigt ofta vid provkörningar.

Jag såg ett avsnitt för någon vecka sedan där Jeremy åker skidor efter en 4hjulsdriven Jaguar, i vilket annat motorprogram skulle man få se det? :)

Länk
Ett annat komiskt exempel på hur inkonsekvent Jeremy Clarksson är, är när han plötsligt började rosa alla fordar(efter att ha hatat dom i alla år) de provade. Oavsett hur många anmärknignar hans kollegor hittade så förlät han dem och tyckte dessutom dom var jättevackra. Detta rotade sig i att han ställt sig i kö på en Ford GT40 och ville ställa in sig hos generalagenten för att hamna långt upp i listan :)

Länk
TopGear får se mer som ett underhållningsprogram än ett rent seriöst motorprogram. Utgången var väntad, inget nytt att Jeremy ogillar BMW men dyrkar brittiska skräpbilar.
Med hans humor och arrogans kan han dock i sina bästa stunder vara riktigt underhållande :)

/// Olof

Länk
E38B12:;

Kan det bero på saker som hände för ca:ett halvt sekel tro?

jaken:

Visst är det ok att klanka ner på bmw men varje gång?Dom klagar nästan aldrig på Ford och hur roliga/bra bilar gör dom?

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Men hörni, tar ni Clarkson på allvar har ni inte fattat nånting. Jag tycker att han är lysande just för att han INTE går att ta på allvar. Han sysslar med underhållning, vill ni se konsumentupplysning går det säkert att köpa kompletta årgångar av Trafikmagasinet på DVD.

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Det skulle ju faktisk vara roligt när man mäter prestanda på bilarna, att välja modeller som är byggda för samma ändamål, jag hade inte blivit förvånad om som jämförde nya BMW 116i mot Jaguaren..
Skulle vara lite roligare att se en lite mer opartisk jämförelse av Jaggan vs nya M5an, trots att även det är lite olika vagnar. men mer jämförbara prestandamässigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.