AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.958

Ny satsning med gamalt skrot...

Sida 1 av 2
Nu har två svenska BMW:s haft fräckheten att åka fortare än mig bara för att jag haft sabbatsår!

För att ta tillbaka titeln så har jag idag gjort klart en deal på en Lenco 4 speed tryckluftväxlad sprängsäker låda, Trick titanium sprängkåpa, 3 skivig 8" slikoppling, trycktuber och massa reservdelar. Lådan har setat på Marco Maschiettos Hyundai och kommer nog hjälpa till att klippa rätt rejält på tiderna.

Chassiet ska uppdateras, karossen lackas, och så ska nya maskinen förståss på plats.

Gamla målet, en hög 8:a är flyttat till en låg. Tror, och hoppas att det inte ska vara någon direkt omöjlighet. Mkt jobb blir det, men förhoppningsvis ska slitet och alla dollars betala sig :-)

Länk
zemren
Härligt...

Blir din bil en "gatbil"??
Hoppas de....

///zemrén
Den Hoppas ja man får se i Piteå till sommarn...Lycka till =)
gatbil skojjar du?

f.ö lycka till å ta tillbaka titeln nu!
Gatbil med tryckluftväxlad låda och fallskärm? Tja, det kan funka:) Tycker ni ska lägga upp byggbilder på PPF sidan. Bra reklam...
Ni
71
Niklas e34
E39/M-00
e34/525 turbo
i går åkte polarn med sin urholkade Camaro 69a på e4an i Månkarbo i rusningstrafiken....klappade i 2an och låg och börnade i 50. GATBIL=)

Nicke Blom

kör ascona turbo
Gassigt!
blir det något åka i sörlandet? Säve, Emmaboda, Mantorp eller dyl?
Vore grymmt att se skapelsen i action
//Thörn
Klart impad av (Hammarströms? BMW) röda e36an.
Den reser sig ju i fronten.. Vad har den för låda /bakaxel osv ? vore kul att veta lite mer om den.
zemren
Han kör me original låda....

Länk

///zemrén
Hammarström kör BMW låda, BMW bakvagn mm. Men han har mkt hemligheter för sig, och chassiereaktionen som gör att den lyfter hjulen kommer av att han kör mer eller mindre utan framdämpare. Alltså punkterade.

Länk
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Aha Don spagetti vxl-låda ;) ja den lär väl inte krokna i första taget....

ENDLESS BRAKES
KKR
Hammar kör med original M3 låda, endast kulbombad... Inget skumt där inte. K.
e30Turbo
Bäckis: Nu har två svenska BMW:s haft fräckheten att åka fortare än mig bara för att jag haft sabbatsår!

Vadå bara, har du tänkt på att de kanske är minst lika bra som dig om inte ännu bättre om de nu klarar av att köra fortare än dig, beror nog inte på att du vart borta som de kört så fort.

Undrar bara.....
e30Turbo
Bäckis: Nu har två svenska BMW:s haft fräckheten att åka fortare än mig bara för att jag haft sabbatsår!

Vadå bara, har du tänkt på att de kanske är minst lika bra som dig om inte ännu bättre om de nu klarar av att köra fortare än dig, beror nog inte på att du vart borta som de kört så fort.

Undrar bara.....
E30turbo: Humor & ironi kallas det för !!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
estorilmongo: Drivaxlarna och mellanaxeln är inte original..
Finns en del att läsa/se på hans sida som numera ser riktigt städad ut: Länk

iXer:

Nej det vet jag, men nu pratade vi väl om lådan om jag inte sett fel...

Har en del kontakt med Peter så jag har lite info iaf... Mvh Kimmo!
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Mja, frågan var om vilken "låda/bakaxel" han hade, se Turbovulcs inlägg. Förstår nu att du vet bättre eftersom du känner Peter.. litet missförstånd bara.

Fl
113
Flygarn
325iA -88
325ix -90
2002T -73
Kommer bli brutalt :-)
E30 turbo: Läs vad krokodilen skrev.

Jag har kört en tävling 2003 och ingen i år. Alltså har dom andra "fått" två firår att utveckla. Har inte haft tid då vi bygger åt så många andra.

Min 9.50 setup var BMW låda och M20 motor. Borde gå lite fortare med våra nya brutala maskiner, tryckluftsväxlad låda, uppdaterat chassie, dragracingcoilovers mm.

Den största bedriften i år har klart Hammarström stått för som kör med manuell BMW låda och inte en sekventiell Sellholm. Lite svårare att spaka hem en mitten nia med äkta H-mönster :-)

Länk
e30Turbo
Bäckis: Det blir fränt med de nyare uppdateringarna, du ska ju sätta i en tryckluftsryrd växellåda hur kommer det sig att du inte köper en sek. låda från sellholm istället? Bara undrar lite.

mvh: Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.