|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Den ser ju fin ut på bilden. Men som sagt, under skalet ligger/sitter kostnaderna... Drivlina, vanos, motor, koppling etc. Kolla noga. Lycka till.Samt kolla med försäkringsbolaget vad du skall betala i årsavgift. M3/// Mullret |
|
|
Mullret: Jag förstår hur bilar och bilar med högre trimmningsgrad slitage fungerar...det jag inte förstår är hur man ser på en 11-9 år gammal bil att den har används på bana eller på race? Att ägaren verkar skötsam och har alla papper i ordning behöver inte betyda att han aldrig någonsin "smiskar" ur den... Om din bil är entusiastförsäkrad så lär inte den 20åriga killen i Rinkeby som du pratar om, kunna ta över den försäkringen. __ Bilen: Länk |
|
|
Den ser OK ut på bild. Men glöm inte kolla drivlina, motor, hjulpphängningar etc. Samt viktigast, kolla med ditt försäkringsbolag vad en försäkring betingar /år. Lycka till. M3/// Mullret |
|
|
WilleW. Nej det är såklart inte lätt att avgöra när man kollar bilen. Men man har väl en enkel dialog med säljaren och kör ut lite "trevare"? T.ex. Hur går den på bana? är väl en ganska oskyldig fråga? Att man smiskar sin M3 är väl ganska klart, men de flesta tar nog bara en sväng på nån avsides asfaltväg. Sedan är det nog så att testeronet sjunker me dålderna. En 20 åring kör mer brutalt and än 50 åring. Kolla statistiken, eller med försäkringsbolagen. Köper hellre en M3 av en 40+ åring än en 20 åring. Min försäkring kanske kan överlåtas. Vet ej i dagsläget. M3/// Mullret |
|
|
Håller helt med ditt resonemang däremot ligger de 3.0'or som är i OK bruksskick inte i 130' kr + regionen snarare i 100' kr - regionen, det finns många till salu och som du själv säger så avskräcker försäkringspremier och stundande serviceutgifter, vilket sänker priset. Det svåra tricket är ju att hitta de riktigt fina exemplaren, jag kollade i 3 mån innan jag bestämde mig för min tidigare M3 -95. __ Bilen: Länk |
|
|
Är ju inte säkert att det är nåt fel på bilen. Det kan ju bara va så att de vill bli av med den nu om den har stått så länge... Kan ju va ett bra köp. Men som sagt, kolla noga... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Undrar vilka faktorer som drar ner priset till 20% av orginalpriset? a/ Försäkringbolagen skyr bilarna som pesten. 128K för helförsäkring i Stockholm. Gör köparna lätt räknade.Vissa bolag vägrar försäkra en M3-a. b/ Stora oväntade servicekostnader, motor, vanos, vxl låda etc. Lätt 20-50K för en felväxling. Alla vet detta c/ Ingen unik bil längre. En 318i med M3 paket ser likadan ut. Hur kul är det ha en egen orginal M3? "Är den stylad" vill man inte precis höra... d/ Klientelet som köper M3 (sticker ut halkan här) Men denna fråga drog en enorm reaktion på forumet för ett tag sedan. Alla köper inte för det är kul köra en M3 om jag säger så.. e/ Alla tjuvar som skall sno grejor på bilen gör det inte lika kul heller. Parkera bilen nattetid utomhus gör man bara inte längre. Vanlig syn är M3-or utan sidospeglar, men med spegelfästet kvar. Har jag glömt någon punkt så ser jag gärna fram emot synpunkter. M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.