AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.775

M3 -95 för 85,000:- Värt pengarna? Behöver snabbt svar..

Sida 1 av 2
Som rubriken lyder, snabba svar är ett plus :)..

1995
15.800 mil
DakarGul
Sportkupé
85.000 kr

Import, ABS, ACC, Airbag, CD-stereo, Centrallås, El-hissar, LM-fälgar

hmmm det lät ju ganska billigt. Köp om du har råd :)
råd har jag men är det ngn här som vet ngt om denna bil? står på toyota i uppsala..??
Bilfirman har ägt den sedan 2002-09-16. Frågan är varför de inte har lyckats sälja den på två år?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag skulle inte köpa en M3 1995 för 85.000: Det är förbilligt med tanke på att den finns hos en bilhandlare, de brukar generellt vara 10, 15.000:- dyrare än privatister, så jag skulle aldrig köpa den, jag skulle inte ens titta på den, jag får dåliga vibbar helt enkelt!

Letar du efter Turbo och nyare än 98 då är tycker jag du ska titta på dessa...

Länk (kolla priset)

Länk (Dyrare men så läcker)

------
Länk
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Om den nu har stått osåld i 2 år, så kanske handlaren vill bli av med skiten till vilken kostnad som helst. Om jag hade varit ute efter en M3 så hade jag definitivt åkt och tittat på den.
Vad är det värsta som kan hända? Är det inget att ha så är det bara att åka hem!
//Marin
Mert: Låter riktigt billigt för en M3 E36, kolla så allt funkar AC mm. Sådana prylar kan sluta fungera om bilen stått still länge och är dyrt att åtgärda. Håller med Marin, åka och titta är aldrig fel även om man i detta fall bör vara på sin vakt.

Men för guds skull, kolla vad du får i försäkringspremie innan köpet!! Har själv varit på väg in i M3 3.2 träsket men blev rejält avskräckt av helårspremien som låg dubbelt upp för min 328, tyvärr :-(
Och då har jag dessutom haft körkort sedan 1994.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Den var ute hos samma handlare när jag började titta efter e36 M3 för två år sedan...priset har gått ner en hel del sedan dess.
Håller med Marin om att handlaren inte lär vara svår att diskutera pris med och att man får bilda sig en uppfattning på plats istället för att såga den totalt via en internetbrowser.
Det är ju säkerligen inte sveriges finaste med tanke på hur länge den stått hos handlaren och priset, men är den i OK skick och du får ner priset en bit så...varför inte?
Lycka till!

__
Bilen: Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ett lågt pris har ofta en ganska stor anledning till att misstänka något.
Kolla med garantier och sånt på bilfirman. Det är ju faktiskt en stor fördel med att köpa på firma. Dom har ju ett visst ansvar efter köpet...
Jo, ska kolla upp de..Bor i Uppsala och bilen har inte stått hos dom i 2år i salongen, troligtvis att den gått som tjänstebil till företaget kanske? eller jag vet inte..kollade lite snabbt på VV hemsida om info m.m
Ska dit imorrn och kolla lite närmre, som de ser ut är de utan skinn men de får man väl ta för de priset..

Vad ska man tänka på vid spekulerandet av en M3?
Vad är de som kan krångla eller har en tendens att vilja gå sönder på en sån?

Nej! ska mig fan dit o kolla, de skadar ju inte :) Hade en 325 från 91 -e36 nu i våras, den fick jag 50,000:- för så lägga lite mer för en M3 kan ju inte skada? Hade ju itne AC i min gamla bil..men men, väntar och ser om jag får nå svar på vad man ska kolla efter..

Samt såg jag att den inte var besiktigad nu..hmm, man kan ju testa att fråga dem om de vill besiktiga den så den är klar U.A när jag hämtar den, de borde väl gå att kräva? De e ju iofs en Bilfirma med i MRF + Både min mor köpte sin bil där nu i somras samt att styvfarsan lagt ut närmare 500,000:- på bilar där senaste året :) Så man vet vem man kan prata med..Fan va sugen man blir nu när man skriver..hehe
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Bilfirmorna brukar friskriva sig när det gäller tidiga M3 pga av alla kostnader som kan uppstå om t.ex. motorn rasar. Får du garanti på motorn så kan det vara OK, men kolla noga. 1/1 försäkring kan kosta 100.000/året. Om priset är otroligt bra så brukar det alltid vara nåt lurt. Hade en kille som ville sälja mig en 996 Turbo 2002 för 350.000:- bara det vara snabb affär. Det visade sig vara för bra för vara sant,,:-(

M3/// Mullret
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
mert, var det inte du som var så nöjd över att du fått 65 eller 67k för din 325a....
jaken: Jo det stämmer bra de..menade vad jag skulle kunna hosta upp för pengar för en bil...
De jag skrev ovanför är menat att bli skrivet:
med ett "för" mellan jag och 50,000:-

Hade en 325 från 91 -e36 nu i våras, den fick jag "för" 50,000:-(49.500kr) därav så kan ja nog lägga 30,000:- till för en M3 :)

Men men..om man vill va lite lustig så finns de nog endast 50,000:- kvar av de 68,000:- som jag fick..
kostar o leva fint utan bil oxå :)

Måste kolla imorrn, läste i M3 forumet om en som hade varit och kollat på den, han skulle kunna skriva en uppsats om den tydligen, men han har inte skrivit en rad än :) vill veta lite om den innan om chansen finns..
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Mert: Försök att lugna ned dig, är lätt att bli för uppskruvad utav ett lockande pris, se istället vad du får för pengarna, den billigaste m3:an kan lätt bli den dyraste, jag vet en del om vad det kostar att repa dessa bilar, har haft tre st olika m3 e36:or.

Så mitt råd till dig är att du ska ta det lugnt, men givetvis åka dit o kolla upp bilen NOGGRANT. Ta gärna med en kompis som kan ge ett opartiskt omdöme och ev. lugna ned dig om du skulle bli alltför köpsugen trots att bilen kanske inte är 100 % ok.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
hehe, Jens..nej jag e inte så att jag slänger mig på första bästa bil..men klart värt att kolla upp tycker ja..
Man blir lätt ivrig när man i billetar stunder hittar en M3 för de priset..men men, som du skrev: kan lätt bli den dyraste..
Vad ska man egentligen ge för en M3? en hel reko sk och Bes UA..

Mert
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
En bra bil i bruksskick kostar 130K +.
Lite mil och oskruvad.
Inga nattrace eller banövningar. Alla papper i ordning.

M3/// Mullret
Mullret:
Hoppas att du inte pratar om e36 M3 3.0.
Bruksskick = 130' kr?
Fråga "JN" här i tråden som köpt och sålt ett par den närmsta tiden om riktpriser...
Hur ser man på en bil om den har blivit körd på bana eller på nattliga race? Att pappren är i ordning är en förutsättning för att man köper en sån här bil överhuvudtaget om vi inte pratar riktiga vrakpriser.

Mvh

__
Bilen: Länk
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
En M3 är en "standardbil" med bättre motor och hjulupphängningar etc. Ingen banbil. Kör man "vilt" men en M3 så sliter det enormt på drivlina och hjulupphängningar etc. Sätter man på slicks eller racedäck så ber man i princip om problem. Hjulupphängningar är inte dimesnionerade för det greppet som slicks ger.

Sedan tror jag ritkpriset beror på vilken försäkring man kan få. 50K - 100K í försäkring begränsar intresset för en M3, och likaså prisnivån. Hade försäkringen legat på 5000:-/år för en 20 årig kille i Rinkeby eller Rosengård/Malmö så hade bilarne kostat 175-2000K. Själv har jag 2-3 intresserade köpare på min M3 3.0 till 150K. Men jag betalar bara 3500:- i försäkring..:-)

M3/// Mullret
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Är det den här?

Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Fel länk, här är den:

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hmm, det går inte att länka direkt men det är väl M3:an i listan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.