|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Igår sålde jag min andra bil och nu sitter jag har med en jävla stor drös av pengar och funderar på vad man ska satsa på för bil framöver? Behöver inte alls vara BMW.. Letar något lite nyare(98+), säkert och mer trimvänligt..nån som har ngt förslag på bilar man ska kunna tänka sig efter en och annan BMW? Har planer på kunna lägga runt 100lakan rakt av så jag är flexibel.. En cykel kanske skulle passa? En fet Monark med 26" kromade fälgar, "stora" ringklockan och halkskydd på handtagen.. :) | |
|
vad sägs om en underbart Fiat Ritmo, eller varför inte en linjeskön Toyota Carina... Nej men ärligt talat..., det är kanske lite svårt att få några andra förslag än just BMW på detta forum... :-) // Jögge |
|
|
Då du skriver - 98 och nyare - 100 000 - Trimvänlig Så bör du välja något med turbo. |
|
|
Volvo s40 t4 eller saab 9-3 2.3 t Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag menade givetvis 2.0 t ovan. De e nog bara viggen som har 2.3t om jag inte minns fel. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det framgår inte om det ska vara en lite,mellan, lr en stor bil! Annars så e det absolute inte fel att kolla på Audi... visserligen så e det inde dom billigaste bilarna på marknaden men du får ju fortfarande tysk kvalitet. ___Piff___ |
|
|
En bil helt i min smak... ''nästa'' den kunde ha varit nerlackad! Länk ___Piff___ |
|
|
A6an va ju säkert fin men 1,8 är ju inte så värst trimvänligt... /Johan Min bil: Länk |
|
| A3 1.8T? | |
|
Nej en sånhär skall du ha!! Länk Kanske inte går så bra att trimma. Men ack så fin! |
|
| Stavros har rätt, har du kört bmw och inte pallar med dom nu så ta jaguaren. | |
|
Mert: Om jah skulle lägga ner ca:100K på en bil så varför inte köra på Stavros länk. Man lever bara en gång |
|
|
Saab? Länk Länk Länk Länk |
|
|
saab e inget vidare att rekomendera faktiskt... jobbar själv på saab skade verksatd o de händer att vi provkör bilarn ibland, inga lyckohöjade stunder presis!! dessutom så rostar dom :P ___Piff___ |
|
| Klart du ska ha Jaggan, då kommer du ju dessutom kunna hänga kvar på forumet och få respekt ;-0 | |
| Kanske har haft tur, men varken de Saabar jag ägt eller provkört har haft rost förutom på eftermonterade detaljer (typ dragkrok) och jag kan inte påstå att jag haft TRÅKIGT bakom ratten. Även om jag så klart hellre kör BMW. Mina tips är baserade på det Mert efterfrågade, annars hade jag naturligtvis rekommenderat att han ska hålla sig kvar hos BMW. :) | |
|
Valet e att hitta en cab i e36 modellen(323,325,328) nu när de börjar bli lite billigare med dom..såg min gamla 325 ute på stan nyss, man ryser när man ser den :)... Men jaggan är nog inge för mig, lite för "adligt" nästan.. Sen när de gäller saab så är de iofs jävligt sjyssta bilar, Saab 9-5 AERO 2,3t, ligger väl på ca 230-250hk, sen kan man fa ut en jävla massa till.. 9-3 e sjysst, men den ska man isåfall hitta i sin stil om man kan säga så, finns många risiga 9-3or som ser ut som skabb, sen en hel del riktiga vrålåk med.. t4an har jag haft ögonen på länge, men kommit fram till att de som ligger i min prisklass S40 t4 Fas1 är de väldigt mkt fel på, elfel, barndomsfel m.m som dykit upp..men men.. Sen så har Volvo och Saab en tendens att vara riktiga högmilare när de ska säljas beg.. Men men, den delen av er som vet, vilken BMW är mest prisvärd att inhandla, nån i 100k klassen ungefär..Nån utan eller med tak? De e svårt de här :) |
|
|
Lätttrimmad bil runt 100k...Ganska enkelt: Audi A4 1,8turbo VW Passat 1,8 Turbo Skoda octavia 1,8 Turbo. Bara att välja :) Givetvis är jaggan väldigt cool, men jag hade ALLA gånger köpt en E38 framför sådant engelskt skräp. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Jaggan är grymnt cool och visst är det av god engelsk kvalite som speglar jaguar:)) skulle nog köpa jaggan framför e38 eller...... |
|
|
Jaguar XJ har hundra gånger mer stil och karaktär än E38. Jaggan förefaller som det mer personliga valet, men kvaliteten är ju som känt inte värd namnet... Allt har en baksida... Och som sagt, ska det vara "lättrimmat" runt 100k så är det turbo som gäller för hela slanten. Lämpligen S40 eller 9-3 som nämnts ett antal gånger tidigare i tråden. Jag vill inte rekommendera VAG-bilarna. Riktiga tråk-bilar som inte tilltalar mig på något enda sätt. Inget att ha om man är van med BMW... Framför allt 9-3 Turbo är en riktigt rapp och trevlig bil som dessutom är oerhört snygg i mina ögon. Och vad gäller kvaliten vare sig på kaross eller drivlina finns inte så mycket att oja sig över. MVH |
|
|
I valet mellan T4 och 9-3 finns en solklar vinnare, Saaben alla dagar i veckan. Lika lätt vore valet mellan en E38 och jaggan, det blir den sistnämnda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.