AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.450

Elfråga - M30 i E30

Sida 3 av 3
Jag kolla idag oxå jag har en rundkontakt till säkringsboxen?... å det är en 318-88... fasst det står jet tronic på styrboxen..... kan det här stämma lr vad är det som interstämmer?... jag är amatör...
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
lustigt. vanligtvis tror jag jettronic brukar ha fyrkantiga kontakter. men jag litar nog mer på vad som står på boxen än på kontaktens utformning :)
Okej Okej,,, jag blev oxå litte fundersam,,, men det löser sig säkert.....

/// knoddas
Desperat! :D

jag har hållt på nu ett tag å meklat. jag har inte inhadlat nån m30 3.5 motor en med det sker nog snart.

jag har en e30 318 -88. Nu till det jobbiga. Det är en 88. den har kat den har rund kontakt vid säkringboxen.
fasst det satt jetrinic på motorn. å då fick jhag svaret för ett tag sen att det var en m10 motor jag hadde i den ,, fasst motorn är orginal. Å nu är jag orolig att elen ska muppa sig " jag letade en e30 -88 för att elen skulle va lätt".

så jag kolla färgerna på min runda kontakt på bilen .

å då var färgerna " Men risk för små fel eller fel ordning på färgerna . med trolig rätt rätt"

Grön
Grön/gul
gul/vit
Svart/gul
Blå
brun
blå/gul
vit/blå
rösa/röd
Brun/blå

Är det nån som kan säga om det här verkar stämma för en m30 konvertering eller om det är hellt fel... taksam för svart " jag blir galen" :D:D
fel av mig missa nåra färger å så.
nu tror jag det är 100% rätt

grön / gul
grön
Svart / grön
Brun / BLå
gul / Vit
Blå / Gul
Brun
Blå
Vit / Blå
Lilla / röd
Svart
svart / gul
fel av mig missa nåra färger å så.
nu tror jag det är 100% rätt

grön / gul
grön
Svart / grön
Brun / BLå
gul / Vit
Blå / Gul
Brun
Blå
Vit / Blå
Lilla / röd
Svart
svart / gul
m3
347
m30 i e30
535d touring-05
328i cab-96
320i(335) -89
Det är nog jetronic. Hade min m30 i en 85(jetronic) kaross först, och då var det 10 kablar i kont.stycket.