AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.450

Elfråga - M30 i E30

Sida 3 av 3
Jag kolla idag oxå jag har en rundkontakt till säkringsboxen?... å det är en 318-88... fasst det står jet tronic på styrboxen..... kan det här stämma lr vad är det som interstämmer?... jag är amatör...
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
lustigt. vanligtvis tror jag jettronic brukar ha fyrkantiga kontakter. men jag litar nog mer på vad som står på boxen än på kontaktens utformning :)
Okej Okej,,, jag blev oxå litte fundersam,,, men det löser sig säkert.....

/// knoddas
Desperat! :D

jag har hållt på nu ett tag å meklat. jag har inte inhadlat nån m30 3.5 motor en med det sker nog snart.

jag har en e30 318 -88. Nu till det jobbiga. Det är en 88. den har kat den har rund kontakt vid säkringboxen.
fasst det satt jetrinic på motorn. å då fick jhag svaret för ett tag sen att det var en m10 motor jag hadde i den ,, fasst motorn är orginal. Å nu är jag orolig att elen ska muppa sig " jag letade en e30 -88 för att elen skulle va lätt".

så jag kolla färgerna på min runda kontakt på bilen .

å då var färgerna " Men risk för små fel eller fel ordning på färgerna . med trolig rätt rätt"

Grön
Grön/gul
gul/vit
Svart/gul
Blå
brun
blå/gul
vit/blå
rösa/röd
Brun/blå

Är det nån som kan säga om det här verkar stämma för en m30 konvertering eller om det är hellt fel... taksam för svart " jag blir galen" :D:D
fel av mig missa nåra färger å så.
nu tror jag det är 100% rätt

grön / gul
grön
Svart / grön
Brun / BLå
gul / Vit
Blå / Gul
Brun
Blå
Vit / Blå
Lilla / röd
Svart
svart / gul
fel av mig missa nåra färger å så.
nu tror jag det är 100% rätt

grön / gul
grön
Svart / grön
Brun / BLå
gul / Vit
Blå / Gul
Brun
Blå
Vit / Blå
Lilla / röd
Svart
svart / gul
m3
347
m30 i e30
535d touring-05
328i cab-96
320i(335) -89
Det är nog jetronic. Hade min m30 i en 85(jetronic) kaross först, och då var det 10 kablar i kont.stycket.
När jag sen satte motorn i en 89 kaross(motronic) så var det 18 kablar ut från den kontakten.

m30 i e30
just det jag har snackat med dig förutt du hadde nån adpater?...
du har inte lust att kolla skriva upp färgerna så jag kan bygge en sån egen adpater?...

Iuförsisig kommer det nog inte stämma endå.

men tanke på att jag har 12 stifft och rundkontakt ...

men tänkte om du hadde typ skrivit upp röd =bla bla bal.. etc..
m3
347
m30 i e30
535d touring-05
328i cab-96
320i(335) -89
Har skickat det förut till dig, men nu har du det igen.

m30 i e30
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
dom flesta färger som du skrev upp känner jag igen. allt som "behövs" finns nog där ska du se, och med samma färger som du kommer ha från motorn sen. d löser sig ska du c! allt du egentligen behöver är ju tändning å den e grön ;). resten e bara lyx...

har en fråga också: mitt halvljus funkar inte. men bara när motorn är igång! om jag bara vrider på tändningen så har jag halvljus men så snart motorn är igång blir det svart. samma med instrumentpanelsbelysningen.
helljuset funkar alltid. men d e jobbit att köra runt antingen nedsläckt eller med helljus. nån som vet vad som inte kopplats in (rätt)?
låter bra bra... japp jag inhandlar en motor,,, det löser sig säkert som sagt. ska handla tråg å pickup från 735 e32,,, nästa vecka lr nått... men men nån som har nåra andra roliga tips så är det ju bara skriva
M30 i e30 Kör du e28 m30 eller e34 m30 ?...
m3
347
m30 i e30
535d touring-05
328i cab-96
320i(335) -89
E34 535-89.

m30 i e30
okej.
Det är inte möjligen nån som har litte färger på kablar å vad dom går till. på typ en m30 3.5 e28 motor ,,, som vill dela med sig litte fakta?
Tillabacka till en gammal tråd.
Motor är införskaffad.

tillbacka till elen.

jag har 20 kablar på m30 motorn "nya m30in"
och 12 på e30 en 318 - 88,,,

svårt att kolla exakt alla färger från m30 motorn,,, mer får fram att ungifär 8 av dom 12 från e30in finns på motorn..

grön
gul / vit
blå / gul
brun
blå
blå / vit
gul / svart
svart..

kan va nån mer.

frågan är kan dom här stämma överens tror ni på nått sätt är ju som sakt olika motorer ? tänkte om bmw brukar köra tex : blå - tändning eller dulikt nån som vet eller vet vad nåra av kablarna går ill etc.
tacksam för svar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.