AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.287

Bmw 3:Serie säljer bättre än 5serie?

Sida 3 av 3
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Constrictor//

Håller med dig:)

------
Länk
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Totalt sett i världen säljs det väl typ 5-600 000 E46 och knappa 200 000 från 5-serien om året? Har för mig att siffrorna är något sånt.

I så fall är det ju inte så konstigt om E46 säljer mer även här i Sverige...

Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Alla bilar har sin marknad och just speciella gruper som köper de! Självklart har man en familj med så få som 2 barn och ska dessutom resa /bila/ neråt genom europa så känns e36/46 alldeles för liten i jämförelse med en e34/39 Så de olika gruperna koncentrerar sig på olika modeller! En ung kille med bara sin tjej eller själv väljer gärna en liten kaross med en mäktig motor (oftast 6 cilindrig) framför en lite större kaross med likadan motor i. En familj väljer komfort och kanske prioriterar inte rivstarter lika mycket som den yngre gruppen gör! Dock tror jag att samtliga modeller är hyfsat säkra även om de större känns lite säkrare.
Nu är det bara min personliga åsikt men en sak är säker ...
en e39 98 och en saab 9-5 98 så är skilnaden som dag och natt på samtliga punkter /kvalite och annat/ saaben har kanske smartaste lösningar när det gäller bagage utrymmet
Så tycker jag
MVH
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Wendtan,

visserligen ska man inte debattera smak, men jag tycker att du ska behålla din 330 som den är - den är snyggare utan m-paketet.
Wendt:

"Inget ont emot E46, men jag tycker utseendet är lite tamt, iallafall innan faceliften. Med undantag för Coupén"

Så Coupén blandar vi inte in :)

E36 Limo:n på bilden såg väl inte jätteupphetsande ut med de icke-original fälgarna och innan BMW började nerlackera dem.
Här syns lite bättre. Kanske inte helt rättvis jämförelse men dock syns här väl det "runda" som inte tilltalar mig med E46.

E36 Limo Länk

E46 Limo Länk

Den här fronten säger mig "Jag var en E36, gick på Pizza Hut bufé och se nu på mig".
Nu överdrev jag, visst, men det är ett sätt att få fram det som inte tilltalar mig på E46. På Coupén tycker jag helheten är mycket bättre, en sån kan jag mycket väl tänka mig äga i framtiden. Men det blir isåfall när E90 pressat när priserna på E46 i ett intressant läge.
Jag säger bara att när valet på NYBIL står mellan en E46 på väg ut, eller en färsk E90 så står det inte till E46 fördel, när det gäller mig.

/// Olof

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
olof : som sagt, med undantag för valvetronic motorerna så är det tvärtom för mig, E46 står sig högre än E90... ;-)

Så vi kan nog framförallt säga med besked att smaken är som baken! och det vore väl synd annars, för då skulle alla åka bmw...

/bfg
bfg: Så sant!

/// Olof

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
...eller än värre, vi skulle alla åka samma modell av bmw... och vad skulle vi då ha så mycket nöje av att prata om här?? =)

/bfg
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Olof Ovenholm//

Jämför den E36-sedan som du länkade till mot min E46 sedan. Jag tror de flesta kan se vilken som ser fetast ut, dessutom så tycker jag E46:an som du länkade till spg fetare ut än E36:an ifrågan:)

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Oj jag skrev fet (du gillar ju inte fetisar, hehe) jag menar självklart råarem brutalare, mindre tam etc...:)

------
Länk
Länk
Grodan:

Klart man gillar fetisar! En E65 - ja tack!

Men du, din bil är ju icke i originalutförande. Du har ju stylat den med Alpina-front och 17" M3-fälgar.

För en rättvis jämförelse: Byt till M-paket och M Contour-fälgar runtom på E36 Limon jag länkade till, och ställ bilarna bredvid varandra = and the winner iiiis... E36 ;P

Som sagt ovan, smaken ÄR som baken.

/// Olof

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Och ställ dit en e30 (M3 med 18" BBS Challenge, vit med m-ränder och warsteiner dekaler)

And the winner is......

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.