|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Man blir lite förvånad över sifforna, Kan inte Bmw leverera ut 5 serie bilarna ? 5 Serien borde sälja mycket bättre än 3:serien som är på utgång till våren. Länk Jag är fullt medveten om att 3serien vanligtvis säljer bättre än 5 serien, men som sagt är ju e46 en utgående modell. Var god att bruka sökfunktionen! Länk | |
|
Så länge det inte finns någon E90 så är fortfarande E46 "ny"! ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: De är ju just det som är min poäng :) Det visar iof hur fruktansvärt omtyckt E46 är. Det jag menar är att i slutet av en bils produktions/försäljnings cykel så minskar i normala fall efterfrågan på modellen ungefär 1-1,5 år innan modellskiftet sker. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Är det inte så att div kampanjer gör att man kan köpa e46 till bra pris just nu? | |
|
Tycker också det är märkligt. Hade absolut inte köpt en E46, om det nu vore aktuellt. E90 - MUMS! /// Olof Länk |
|
|
Olof Ovenholm// Varför skulle du inte? Du har ju en modell nu som är under E46, varför skulle du då inte kunna ha en modell under E90? ------ Länk Länk |
|
|
E46 är Tysklands mest sålda bil och Europas mest sålda bil i segmentet. Det vore väl konstigt om den inte sålde bra även i Sverige. Snarare är det förvånande att 5-serien säljer så bra, tycker jag. Däremot är det anmärkningsvärt hur dåligt Volvo S80 säljer. Modellen är inte äldre än E46 men känns verkligen på väg ut. |
|
|
Instämmer med Tretretti. E46 känns verkligen inte åldrad! BMWs treseriebilar har alltid varit mer eftertraktade än resten av utbudet, vilket inte minst märks på begagnatmarknaden!! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
E46 är fortfarande en fräsch mellanklassare. Inte minst designmässigt så står den sig väldigt bra, känns fortfarande up-to-date inpå sjunde modellåret, medan nyare "klasskompisar" som t ex Ford Mondeo, Volvo S60, Toyota Avensis, Mazda6 m fl börjar kännas lite daterade. Iaf i mina ögon. Dessutom är ju som sagt 3-serien BMW:s mest sålda modell och Europas mest sålda mellanklassbil så det vore väl konstigt om den inte var BMW:s mest sålda även i Sverige. Och just nu har handlarna riktigt fina kampanjer och erbjudanden på nybilar i 3-serien så försäljningen lär nog hålla i sig riktigt bra fram till E90-premiären i mars...? MVH Chrille |
|
|
Som bmw_chrille påpekar så är det såklart tillfälle att köpa E46 nu, om man nu brinner för den generationen. Man kan säkert få till riktigt bra dealar, hos handlarna! /// Olof Länk |
|
|
Olof S: Än om det kanske är kul att ha det senaste så brukar man ju säga att sista årgången av en bilmodell är den allra bästa. De som köper första årsmodellen av E90 får i värsta fall leva med att nya fina bilen är behäftad med div. barnsjukdomar. Inte så kul på en bil i 300-400'-klassen... MVH |
|
|
bmw_chrille: Sant. Mitt val baseras snarare på att jag tycker E90 verkar vara en betydligt intressantare bil. Men that's me! /// Olof Länk |
|
|
Olof: Nu är du inte särskilt konsekvent :) E46 tycker du är tam och tråkig i designen men E90 är offensiv och snygg. När jag såg de E90 bilderna från de "officella" reklambladet som flourerar på nätet så blev jag VÄLDIGT förvånad över hur lite som är förändrat på E90. Bilen bär MASSOR med drag från E46 och jag ser den snarare som förfining av en perfekt produkt :) Bmw har själv sagt att E90 bara kommer bli moderat förändrad i förhållande till E46, då de inte vågar att chansa för mycket med utseendet på deras bästsäljare. 3 Serien är den bilen som "betalar räkningarna" och därför undviks chanstagningar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Olof Ovenholm// E46 tamt? Dessutom så ser E46:an något snällare efter faceliften tycker jag, M3:orna har fortfarande det gamla-looken;) men men smaken är som baken. :) ------ Länk Länk |
|
|
wendtan: Visst, E90 har ärvt drag från E46. Men i mitt tycke så gör skillnaderna _stor_ skillnad på helhetsintrycket av bilen. Och visst, E60 skiljer sig mer från E39 än vad E90 gör från E46. Det är ingen design-"revolution" i den meningen att man gör nåt . Men åter igen, E90 är som helhet betydligt snyggare i mitt tycke. Så ser den också modernare och mer aggresiv ut. Och ang min inkonsekvens så ska jag försöka omformulera mig då :) Valet beror MEST för att E90 blir en snyggare, modernare, m.m. bil än E46, och så dels för att E90 blir den "nyaste" 3an. Kombinationen av dessa gör ju valet självklart för _mig_... Grodan: Ja, där har vi nog olika uppfattningar ;) E46 innan facelift ser så rund och bullig ut i fronten, tycker jag. /// Olof Länk |
|
|
EDIT: "Det är ingen design-"revolution" i den meningen att designen kommer väcka debatt såsom E65 m fl gjorde", skulle där stå. /// Olof Länk |
|
|
Olof Ovenholm// Skillnaderna är inte stora efter faceliften men jag tycker blinkerserna fick sig en mer "womanish-look" än den muskulösa-looken innan:) ------ Länk Länk |
|
|
Snacket om att sista årsmodellen på karosser skulle vara bäst, kan man ju trösta sig med när 2:a handsvärdet, och ofta populariteten sjunker som en sten. |
|
|
Tror försäljningssiffrorna på E46 håller i sig pga. bra deals och en lyckad design som håller i sig trots ålder. Att begangnatvärdet på E46 sjunker som en sten tror jag inte. E90 är lite annorlunda prissatt, speciellt om man vill ha en 6:a under huven. (spekulationer iofs.) Tror att suget efter E46 kommer att finnas nåt eller nåra år till - lite beroende på hur importen ser ut. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Som en som precis beställt en E46 ny så kände jag mig manad att svara! Anledningarna att det blev en E46 är många: 1) Gillar inte interiören (dubbla kupor över instrumenten och iDriven driver mig till vansinne), eller baklyktorna på E90 (ser ut som en 90 tals primera Länk - är jag den enda som tycker det?). Mest därför gillar jag E46an mycket mer än E90 (fast valvetronic motoren vore ju trevligt ;-)... 2) jag har ingen bil idag och ville inte vänta till någon gång sent i vår på en E90. Vet inte ens om jag klarar av att vänta tills november! 3) jag får en jävla massa bil för pengarna med diverse smårabatter och gratis komfort paket. Skulle säkert måste köpa en 320 E90 för att uppehålla samma budget. 4) E46 är fortfarande bästa bilen i segmentet i mitt tycke olof - dessutom är inte E46 ett dugg tam med m-sport II och 18 tummare - det lovar jag! ;-) /bfg |
|
|
Håller med "bones", E46 kommer att ligga ganska högt i pris några år framåt. Det är bara och se på de nyare e36:or, de kostar en hel del fortfarande! ------ Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.