|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
bfg: Nej, men du kan ju inte jämföra E46 i M-utförande och med 18 tummare med en "standard" E90... ser fram emot att göra en jämförelse när E90 330iM kommer ;) Allt är relativt. Nissan hade uppenbarligen vissa fina inslag i sitt designtänkande förra deceniet ;) /// Olof Länk |
|
|
Olof: Låt mig se om jag tolkat dig rätt, du tycker alltså att E36 sedan är "råare" och snyggare än E46? Dvs E36 Sedan: Länk och coupe: Länk Är råare och snyggare än: E46 sedan: Länk Coupe: Länk Jag har hållt mig strikt till bilar med total orginallook exteriört. Sånär på fälgar i 2 fall. Kan du förklara för mig hur du tänker är du snäll :) Jag instämmer i att bakljusen ser direkt hämtade ut från en Japansk bil på E90. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Men hallå, hur meningsfullt är det att försöka övertyga varandra om tycke och smak? Tråden handlade väl om försäljningssiffror för olika BMWmodeller, eller? /330 som vill ha en Volvo 164 -73 i originalskick |
|
|
Tretretti: Jag vet det, de var jag som startade tråden :) Att inte dela smak är väldigt vanligt och tur är det, jag undrade bara hur han motiverade sina uttalanden. Om alla trådar skulle hålla sig 100% on topic så skulle de fort bli svartvitt härinne, inte sant? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ang. försäljning av 3 och 5-serie bilar är väl anledningen uppenbar, E-46 är och ser ut som en riktig bmw det kan man ju inte direkt säga om E-60 som enligt min mening ser ut som en slö gubb-bil som nån har trampat på,propotionerna på den bilen är ju helt uppåt väggarna,som en bonus är ju dessutom E-46 billigare! jörgen |
|
|
Jag säger som romarna "De gustibus non est disputandum". I smakfrågor ska man inte diskutera. Därav också min lilla notering om habegär efter en 21 år gammal Volvo. Tänkte att någon skulle ge sig på mig för min dåliga smak :-) Är det din E46 coupe i inlägget? Fin var den i alla fall. |
|
| Håller inte med om att e60 ser ut som en gubbil. Famför allt är den underbar att köra, mycket äkta körlek! | |
|
Ja du Tretretti det är väl inget på en volvo 164e det är ju en etablerad klassiker, så länge du inte hävdar att en sådan är snyggare eller bättre än en bmw 3.0si av samma årgång :). jörgen |
|
|
En E-60 är säkert mycket trevlig att köra det har jag aldrig betvivlat,men tycker att utseendet är väl omanligt,men det är ju som sagt bara min åsikt :). jörgen |
|
|
Tretretti: Att inte kunna diskutera smak låter lite väl i mina öron lite väl strikt. Tänk om din flickvän/sambo inte fick diskutera till exempel din klädsmak/val. Hur skulle det sluta? Inte lyckligt kan jag säga.... Svar ja de är min 330 Ci. Tackar för de vänliga orden, finare skall den bli till våren med ett m-sportpaket. Jag håller för övrigt heller inte med om att e60 ser ut som en till trampad gubbil. I M5 utförande tycker jag den är sehr lecker. Att 3 serien fortfarande säljer bättre än 5 serien trots att den är på utgång tror jag dock grundar sig ganska mycket i e60ns vågade design. Många hatar den, och många älskar den. E39 älskade snarare alla :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
En E46 (Coupé, Sedan och Touring) med m-sportpaket är i mitt tycke bland det läckraste som finns idag i det segementet. E60 M5 är en brutal bil, inte riktig lika läcker som E46:an och dess stilrena linjer men saknar motstyce bland konkurenterna. En MB har gubbstämpel oavsett vad det står på bakluckan (AMG, Brabus, Carlson). Amoto quaeramus seria ludo! ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
| Tycke och smak i all ära. BMW vågar i alla fall, och det är mer än vad man kan säga om andra märken. Det tyder på självförtroende. Hur kul är det att se en ny Mercedes egentligen? Samma gamla designspråk. Och nya Audi då? Jag gillar fronten, det skall erkännas. Men i övrigt känns det ... som vanligt. Inte innovativt på något sätt. Jag vet mycket väl att Bangles formspråk har diskuterats i oändlighet på forumet men jag inte låta bli att flika in några kommentarer. BMW har ett spännande och utvecklande formspråk som inget annat bilmärke kan matcha. Att BMW:s nya 3-serie även fortsättningsvis kommer att sälja bättre än 5-serien är självklart, det är en prisfråga. Ingenting annat. | |
|
Hade en 320 e-46 -00 fram tills för 4 veckor sedan och har en 325 e-46 -04 sedan 3 veckor och båda dessa bilar valdes enkom för att det var det snyggaste bakhjulsdrivna som går att få under halvmiljonen. De är klockrena både i design och uppförande vilket torde vara anledningen till att de säljer så bra. Att de sedan efter 5-serien är den bil ägarna är mest nöjda med i sverige skrämmer ju heller inte bort eventuella kunder som finner den läcker. |
|
|
Mixtus: Definera att de är en prisfråga är du snäll? 3 serie och 5 serie har kostat lika mycket med samma motoralternativ under många år. Just nu ligger 530 35-40 kkr över 330 i pris. Men detta kommer jämnas ut när e90 lanseras. Det som skiljer 3 serien från 5 serien är framförallt de stabilare andrahandsvärdet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Definiera? Jag antar att du menar motivera. Hur som helst så kanske du är på rätt spår, förutsatt att din prisuppgift stämmer. Jag antog helt enkelt att 3:an alltid har varit billigare än 5:an och att den därför har kunnat nå en bredare kundkrets. Min kommentar (som jag skrev utan närmare eftertanke, det skall erkännas) byggde alltså på att 3:an (sett ur ett världsmarknadsperspektiv) trots allt är billigare, eftersom den har och har haft ett antal "snikalternativ" till skillnad från 5-serien. Då borde det stämma att 3-serien även fortsättningsvis kommer att ha en vidare köparkrets. Ett exempel är ju 318 som 1998 låg på 219.000. Den billigaste femman låg då på 274.900. Det är väl där skillnaden ligger. Men jag är öppen för alla synpunkter, jag kanske är ute och cyklar. |
|
| E36 eller E46? Enkelt, E36 undantag M3. | |
gammal man |
Det är då konstigt att E46 säljs över huvud taget, om man ser på bilens kvalite . Mest fel år efter år enligt bilbesiktningens statistik ! Vi BMW ägare måste vara väldigt lättlurade som går i samma fälla år efter år. Vi accepterar att vi får underkänt på besiktningen och får bekosta nya delar till bilens framvagn om och om igen , samt att vi får laga rostskador på nästan nya bilar. |
|
Gammal man: Samtidigt har 3-serien marknadens näst nöjdaste ägare (i Sverige) näst efter sorebror 5-serien. Så kvaliten kan inte vara så illa ändå. Inte ens de "traditionellt krångelfria" japsen har lika nöjda kunder som BMW. MVH |
|
|
Jag tror inte att 3-seriens popularitet har ett dugg med 5ans design att göra. I så fall skulle E39 ha sålt bättre än 3-serien vilket den mig veterligen aldrig gjorde. Det handlar väl helt enkelt om att E46 är value for money - E60 är dyrare medan många kunder klarar sig med en E46. Sedan är ju skillnaden i försäljning mellan modellerna just nu närmast försumbar. Ska man ha en 530i med anständig utrustning är det svårt att komma under halvmiljonen. Ska man dessutom ha lite lyx, typ navi och DD är man uppe i 600 000. Det är mycket pengar. Var inte oroliga, jag skulle aldrig hävda att 164an är bättre än en E9, men av någon anledning har jag haft ett gott öga till modellen sedan den var ny (och jag själv var väldigt väldigt ung). |
|
|
Klart alla köper E46!! Snart finns det ju inga snygga BMW´s kvar hos handlarna! Reklam: Skynda er & köp den sista snygga BMW´n - Snart är det försent! ;-) 328án: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.