AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.417

Var köpa Nokian Hakkapeliitta dubbfria?

Sida 2 av 2
Så, nu sitter det nya Nokian på svartingen.

Kan rekommendera Däckbiten, Lövsta 08-38 77 77, för er som bor i V-ort. Trevligt bemötande, snabb service, rimliga priser.

/Lazze
Länk
Härligt, blev lite orolig efter ditt förra inlägg att du bara hade sett Yokohama överallt och dragit därifrån utan att fråga efter Nokian.
Närå :)

/Lazze
Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag har av BMW (köper ny bil med v-däck) fått pris på Nokian Hakkapeliitta 4 Odubbat... Nån som har nån aning om det är ett bra vinterdäck?

(alternativ är nokian wr, dunlop m2, och michelin pilot alpin2)

/bfg
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hakkapelitta 4 är väl ett däck MED dubb, åtminstone sitter det dubb på mina hakka 4. Odubbade hakkapelitta måste heta nåt annat.... Eller ?
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Kille försäkrar att det finns både Hakka 4 med och utan dubb. Eftersom jag vill ha odubbat undrar jag därför om de är nå bra?

/bfg
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag har då inte sett några...
Men det betyder å andra sidan inte att jag har rätt. :)

Länk

/Lazze
Länk
Hakka WR är väl ett däck som lovordats söderut medan det sågats här i norra Sverige,däremot så har deras andra RSi fått kanonfina betyg överallt men sett till priset så är WR inte ett dåligt alternativ.Men nog har Anders S rätt att Hakka 4 är ett dubbdäck:Länk
Bfg till din bil finns dessa att tillgå: Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag har pratat med BMW igen, och de har helt klart två olika Hakka 4 däck - odubbade (för 22650:- på typ 44 fälg) och dubbade (för 23415:- på typ 44 fälg).

Är det alltså ingen som hört talas om odubbade Hakka 4 däck förut??

Jag har att välja mellan dem och Michelin Pilot Alpin 2.

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jisses vilka turer - pratade med Nokian och de säger bestämt att det inte finns odubbade Hakka 4 däck.

Har skrivit till min säljare på BMW igen så får vi väl se vad som händer...

/bfg
Det framgår ju tydligt av deras hemsida att det inte finns odubbade 4or.
Hoppas han är bättre bilförsäljare än däcksäljare din bilhandlare:))
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Han har vart grymt bra hittils, så jag har mycket överseende med detta... Verkar vara nåt fel i deras prislista (som refererar till nokian H4 odubbat) helt enkelt...

Han skulle snacka med deras däck kille på måndag så får vi se vad som händer!

/bfg
bfg: Kör du mycket varje dag, är du "piskad" att ta bilen varje dag?
Om inte, så välj Nokian WR, vintrarna som vi har nu för tiden är ju ingen vinter längre...
Man åker tyst och mjukt med WR, tycker mönstringen ändå är ganska grov.
Jag stod å valde mellan WR och RSi....jag valde WR. Har svårt att tro att dom inte skulle greppa när "vintern" kommer.

/Lazze
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.