|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Sebbiis: Klockren annons! Den lär bli snabbt såld nu :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Tack, jag hoppas det.. Johan: Vet inte riktigt vad som är individual, det står i utrustningslistan och i motorrummet, tror det är M-paketet, silverlisterna i bilen och dom mörka fönsterlisterna. Länk |
|
|
Sebbis: Ok, de utrustningskoderna som är Individual är tex: Vita blinkers, Antracit strålkastar infattning, Shadowline högglans. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Varför sätta ut en tråd på ett forum om en svår försäljning när man inte vill ha tips och råd? Jag tror jag har en idé om varför den är svårsåld... Du har en otroligt tråkig attityd, så fort någon, tipsar,frågar eller påstår något som inte stämde överens med din första annons så slår du bakut och är rätt otrevlig. Om du har samma ton vid ett eventuellt samtal på telefon eller mail så skulle i allafall jag hoppa av det köpet... men nu kommer du nog bli arg över detta påstående, så... Varför sätta ut en tråd på ett forum om en svår försäljning när man inte vill ha tips och råd? /Christofer |
|
|
Sebbiis, lipar inte är bara mycket nyfiken på hur det gynnar dig som säljare att dölja namnet på sig själv på en annons där det ingår i designen(blocket.se i detta fallet) att ha med sitt namn. Har själv svårt att se fördelen, att du inte ville ha det är ingen motovering utan endast din åsikt vilket du naturligtvis får ha. /Simon |
|
|
Simon: Jo det känns som att du söker bråk! Jag fattar inte varför du ska göra så stor sak över att jag inte notera mitt namn.. Skit samma nu.. vi glömmer allt.. Jag tar emot alla råd, men jag tycker inte ni har bedömt bilen och priset utan bedömt ord för ord vad jag har skrivit i annonsen... 99% av alla annonser på blocket är inte perfekta.. Så som jag uppfattat från er, iaf känns så: Att största anledningen till att jag inte sålt bilen är pga dålig annons!? Jag håller inte med er i vad allt ni säger. Men mycket tar jag åt mig... Iaf, sorry för jag vart otrevlig.. No harm done.. // Sebbe Länk |
|
|
Största anledningen är nog att det är oktober och det är en cab, men det kan man ju inte göra så mycket åt. Är ju alltid svårt att veta om priserna blir bättre till våren speciellt som nya 3-serien börjar närma sig. /Christofer |
|
|
Sebbiis, du skriver: "Så jag la upp ny annons, va tycker ni? Duger den i era ögon? Är den tillräckligt seriös? Det som jag glömde, vart att ta bort maskeringen från regNr.. Ni köper väll inte bilar som har maskerad regnr heller?" Ta inte allt som kritik. Du har ju fått en del handfasta tips om hur du ska göra din annons mer seriös och säljande. Vad det inte det som var meningen med tråden från början? Återigen, skriv precis som du vill men fråga inte om råd i så fall. |
|
|
Såg inte ditt sista svar 14.56 medans jag filade på mitt inlägg. Det vi kan bedöma är egentligen bara annonsen. Hur du uppträder live som säljare vet vi ju inte. I annonsen utrycker du att priset inte kan diskuteras eller nåt i den stilen. Alltså behöver vi inte diskutera vad din bil är värd, det har du redan bestämt själv. Är skambuden långt ifrån vad du begär? Annars är väl största förklaringen, hösten! |
|
|
Sebbiis, söker inte bråk alls, absolut inte!. Göra en stor sak...?, det enda jag är återigen nyfiken på vilket sätt det är till en fördel för dig som säljare att dölja namnet. Är det helt enkelt så att det inte finns någon fördel? Du vill ha hjälp med annons/försäljning, jag försöker endast att få dig att tänka på vad en potentiell köpare letar efter när man ska köpa en bil för 235KSEK, det är vare sig bråk eller påhopp. /Simon |
|
|
Simon: åkaj d lungt.. Jag tackar för alla era råd. Nästa gång skall jag tänka på allt ni sagt. Ang bilen, jag har fått ett par bytes alternativ vissa volvo S60 och ett par M3or få se ifall man kommer överens om något bra mellanpris så slår jag nog till.. Någon här som har erfarenhet av volvo S60, är den bekvämare och billigare än 3-serie? // Sebbe Länk |
|
|
Beror helt på vilken s60 du talar om.. S60 är en jävligt sjysst bil men finns dock i så många olika motoralternativ..´Med turbo är väl en självklarhet om du ska skaffa en sådan..Ang. bekvämligheten så är faktiskt Volvo mera bekvämt och framförallt mycket säkrare bil att färdas i.. |
|
|
Sebbis: Jag valde bort min förra 330 mot en Volvo S60 2,4T. Jag kan villigt erkänna att den var otroligt skön att åka i och den gick tyst på vägen och så....men sicken tråkig bil!!... Jag ägde den i 6veckor totalt sen bytte jag tillbaka mot en annan 330. Så där har du min erfarenhet av Volvo S60. Glad 330 ägare igen!!! |
|
| Vi har en s60 t5, med automat, stolarna är mycket sköna, komforten är fin, orginalstereon är ganska bra i volvo jämfört med i BMW(sant?). Har även provat en mauell t5:a, båda känns rappa och fina, volvos manuella är inte vad bmws manuella låda är, automaten passar dock mycket bra till den starka turbomotorn. Krocksäkerheten är ju som vanligt hög när det gäller volvo. Om den är billigare att äga en en 3-serie vet jag inte, då jag aldrig ägt någon. Bränsleförbrukningen ligger på 0,95l/mil, men då kör vi ganska mycket landsväg, samt att det inte gasas så ofta, men tar den över 1,1l/mil så har du nog gasat ganska friskt. Ren landsväg drar den ca0,8l/mil i 100... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.