AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.403

ÄR PRISET FEL.. 325 Cabbe 2001:a

Sida 1 av 3
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Halloj alla bmw peeps..

Har annonserat ut min bil ett tag nu, och helt ärligt så börjar jag tröttna!!

Det är en bmw 325 Cabriolet 2001:a M-paket och all övrig utr, kolla galleriet för bilder..

Bilen är nästintill nyskick och jag fattar inte vad jag gör för fel?!?!
Jag ligger under ALLA firmor/privatannonser stort men ändå är det bara skambud som kommer in..

Jag har begärt 239.000:- ev byte, men nyligen satte jag ut den på blocket igen på 235.000:-

Ligger jag på helt fel prisklass eller vad gör jag för fel? Jag ser 325 cupe/sedan vid 200-250 som inte är HÄLFTEN så fina som min...

Bilen är som sagt nästintill nyskick, milkontrollerad, fulldokumenterad..

Vad skall jag göra??

Mvh

Sebbe

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Varför vill du sälja bilen, det var inte länge sen du köpte den? Jag tror dessutom det är fel årstid och sälja en Cab. Den skulle vara mer lättsåld till våren skulle jag tro!

------
Länk
Länk
Vänta till våren :)
De är inte lätt o sälja en cab såhär på höstkvisten.
Jag tror inte den kommer sjunka nämnvärt innan våren är här,så det är mitt tips.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Sålde en 325i Cab. -01 utan m-pkt dock med navi/tv. 4000 mil...även den i nyskicket. Med 17" m-pkts fälgar m m.
Orientblå met med beige skinn.
Den gick för 2 veckor sedan för 245.000,-
Den blev såld på mindre än en vecka.

Kanske kan hjälpa dig att få sålt din me? =)
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Jo, det är många som sagt det.. Men jag är rädd att den förlorar mer då? eller?

Säljer den pga M3 E46 köp, kompisen som hade den varnade mig och han hade rätt.. Provkör man en M3:a då är man fast..

Men men, får väl vänta på den rätta köparen...

Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Oj där ser man.. jo, men tror folk väljer en med Nav/tv hellre än M-pack osv...

Länk
Alla köpare har gått upp i rök verkar det som... Det väller ut bilar men ingen vill köpa.. Resultatet blir att de som verkligen vill få sålt blir tvungna att släppa för skambud!

Tråkigt läge på bilmarknaden just nu... Hoppas köplusten återkommer till våren!

Mvh
David

Bilen: Länk
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Nej, navi var poppis för några år sedan. Det är sällan att storstads-invånaren änvänder navi idag. Då man ofta kan gator, samt att trafiken gör att det ej går att följa en navigator.
Och finns det ngt mer meningslöst än en TV i en bil?
Har man en bil som ger glädje när man kör, så glor man inte på TV. Hellre M-pkt än navi/tv.

Lycka till iaf..
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Jo kanske, men desto mer utr desto lättare kan man sälja kanske...

Nä Tv:n är lite överdrivet tycker jag, iaf i en sportbil som 3-serien.

Nåväl, annonsen på blocket är väl ute imån, får se hur det går då...

Tack för alla svar..

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lite fel årstid att sälja cab som skrivits tidigare. De som köper cab nu gör det för att få ett bra pris, därav de sk skambuden.

En anledning till svårigheterna att sälja den kan vara att du precis nyss köpt bilen själv. En del intressenter blir säkert misstänksamma och tror det är något fel på bilen eller att du bara köpt den för att tjäna en slant.

Hur du ska göra är svårt att säga. Jag skulle nog släppa den billigt för att kunna fynda en M3 till hösten som rimligtvis ligger lite lägre i pris denna årstid.

Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Jag tycker det ser lite snikutrustat ut att inte ha TV/NAV i en modern bil.
Jag väljer själv bort bilar utan TV/NAV direkt vilket betyder att säkert många andra också gör det.
Det innebär ju att den kommer ha en mindre målgrupp även vid nästa försäljning, något som många säkert tänker på.

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

BjörnB: Jo det är säkert så, men tror du inte bilen sjunker ännu mer i pris nästa år? Det är många som frågat varför jag säljer så snabbt, skulle du välja en 325 mot en m3 hehe... Nä men jag har inget o dölja på bilen, den som vill göra M-test m.m får gärna göra det på egen bekostnad. Bilen är i grymt fint skick, ingen krockskadad osv...

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag skulle gissa att du kan få lite mer för den i vår. Men samtidigt tror jag det är läge att fynda M3 nu till hösten.

Klart en M3 är roligare än en 325:a, inget konstigt med det. Det som många säkert ifrågasätter är varför du inte köpte en M3 direkt. Men det har du ju redan gett din förklaring till det i den här tråden.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Sebbis//

Va' i? Vill du byta den mot en Peugeot 205?;) Du kan få min 325 istället:) Länk

------
Länk
Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Njaa, tänkte nån rolig vinterbil. Men visst ge mig ett bra mellanpris så byter vi. hehe..

// sebbe

Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
sebbiis,

när jag läser din annons på blocket får jag intrycket av en ganska desperat säljare, det verkar som om du till varje pris vill bli av med bilen pga av att du kan tänka dig att byta mot i princip vad som helst. Kanske därför du bara fått skambud?

Sen tycker jag att en seriös säljare skriver ut sitt namn.

Mvh Jaken
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

jasså.. Tycker min annons är rätt så "Clean"..

Såhär o såhär har den och så gäller det, byten intressant...

Tycker inte det låter desperat, utan rak på sak!

Varför är min annons oseriös för att jag inte noterar mitt namn?

Visst kan jag slänga upp hela utrustningslistan på sidan, men hur ofta, ÄRLIGT läser man det? När jag kollar in annonser på bilar, då vill jag se mil/årsm/färg/bild/pris... Sen om detta är överenstämmer mina krav då plingar jag upp försäljaren, tar reda på vad det är för nån person och vad mer bilen har...

Kanske bara jag som tänker så, vad vet jag... Men så tänker jag om min annons, att folk ska tänka...

Men om det är till nån tröst, så hade jag faktiskt bilen på annons tidigare, med namn å hela sidan späckad med info, men likförbaskat ringer dom - aa vad har den för utrustning.. DOH?!
Och skambud på skambud..

Seriös är jag iaf.. Alla som ringer å frågar om milen stämmer å om allt är bra med bilen.. Jag säger att bilen är i grymt bra skick och räcker inte det med mitt ord så självklart, testa den (m-test) Miltesta den, gör alla möjliga tester tills du känner att bilen är 100..

Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

jag tänker ändå försöka till slutet av denna månaden, är den inte såld tills dess då behåller jag den till nästa år/sommar.. Kanske slänger in lite bättre ljud i bilen, seriöst jag skäms o spela högt ljud i den, det är fantastiskt dåligt!! Volvos modeller med standard högtalare har ju bättre ljud än Harman Kardon..

Iaf, wish me luck..

Länk
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Sebbiis
När jag kollar på en annons så vill jag veta allt om bilen, såsom utrustningslista m.m.
Det besparar mig jobb med att söka upp denna information. Säljaren slipper samtal från mig som slutar med att jag saknar något på utrustningslistan och bliur tvungen att avsluta samtalet.

Det finns ett flertal saker som, om de inte finns på utrustningslistan, gör att jag väljer bort ett annars intressant objekt.

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Du har en jäkligt sjysst bil, dock så är det just nu väldigt svårt att sälja bilar, speciellt cabrios..så för att bli av med din bil så snabbt som möjligt så måste du nog gå ner dig tiotusentalskronor..
De priset du vill ha är ett ungefärligt pris vad en bilsäljare skulle ta för den i sin butik..och i bilbutik så behöver man inte kasta upp 230.000:- i kontanter heller..just nu är det mer förmånligt att ta lån hos en bilfirma än på bank, just nu ligger beg.bilar räntan här i Uppsala ex på 1,95% hos en del bilfirmor..De e låga räntor de..
+ att nu i helgen på MNmotor här i stan så köper du en valfri beg.bil så slänger de med antingen sprojlans nya vinterdäck och kupevärmare eller en 32" Widescreen TV med Hemmabio..
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
De brister jag tycker annonsen har:

* Inget riktigt namn
* Byte allt ifrån peugeot 206 till M5 låter i mina öron som i princip vilket bil som helst, låter desperat även om du inte är det.
* "hittar du billigare...KÖP DEN...". Låter lite otrevligt. Låt köparen själv avgöra vad han kan hitta för bil och till vilket pris.
(Finns tex en 330 cab i Norrköping för runt 200k som varit till salu ett tag, den har iofs bara halvskinn)
* "Du hittar inte billigare i Tyskland" vet du egentligen att det är så?

Om man ska räkna upp precis all utrustning eller inte kan vara en smaksak. Jag brukar skriva om bilen saknar något som är viktigt för många tex skinn, navi mm för att slippa samtal från folk som inte alls är intresserade om den utrustningen saknas.

Ta inte illa upp, det är tips i all välmening. Lycka till med försäljningen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.