|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Håller med BjörnB om att det absolut inte är förtroendeingivande att kalla sig "Säljaren", eller heter du verkligen så? Varför dölja det, namnet får en köpare vet förr eller senare ändå. /Simon |
|
|
Min annons, jag bestämmer vad det står där.. Tack för era råd, bilen är så gott som såld nu.. Länk |
|
|
Sebbiis: Med tanke på hur mycket extra marknadsföring du har fått via din rubrik så borde den vara såld: ÄR PRISET FEL..325Cabbe2001:a |
|
|
Visst är det din annons, vore dock intressant att höra din motivering till att inte sätta ut ditt namn? Köparen får reda på det förr eller senare iallafall. /Simon |
|
|
Vad gör min annons mindre seriös för att jag inte skriver dit mitt namn? Det står kontakta: Säljaren.. So? Varför har du hakat upp dig på det? Skulle du må bättre om jag skrev dit mitt namn? Länk |
|
|
Jag tycker det är helt okej och inte skriva sitt namn, dessutom så lever vi i ett främlingsfientligt-samhälle vilket skulle innebära att är namnet avvikande = inga spekulanter! Kom inte nu och säg att det inte är så! Alla korkade skämtannonser på Blocket bevisar också hur det svenska mentaliteten gentemot utlänningar som annonserar sina bilar fungerar! "Sebbiis" gör helt rätt och inte skriver sitt namn. Det är inte namnet man ska köpa utan bilen, dessutomatt kräva att han ska skriva namn är ännu bevis på att folk vill sortera bort utländska namn! ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Du menar att de spelar inte någon roll alls vem du köper bil av? Dvs du gör ingen som helst skillnad på om du köper bil av din egen pappa eller av någon ledande person av en kriminell liga? Eller för den delen en person som du vet är kriminell? När jag personligen letar bil så går alla annonser utan ett fullt namn utsatt bort. De ger annonsen ett MYCKET mer seriöst intryck då man iaf ger intrycket av att köra med öppna kort. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan// Visst, men jag tror inte kriminella Anders skriver Anders när han annonserar något som inte är hans, dessutom är det inte svårare än att ringa upp annonsören och be om uppgifter, varför måste ens namn finnas ute på nätet? ------ Länk Länk |
|
|
Jo men om valet står mellan att ringa på en bil annonserad på Blocket av: Cabkille2004, Göran Martinsson, eller Hassan Abdull(Prata med Mehemet) Vem väljer du och ringa först.. |
|
|
Jag ringer de två första. I övrigt, har jag aldrig sett en annons från en invandrare som hänvisar till en annan person, däreomt när jag skulle köpa bil, jäddrar, va man fick leta reda på säljaren, då pappor til svenska "barn" som hade skrivit bilarna på sig själva! Vad säger du då? Är det så bright och ha namn då? När många gånger är det pappan eller mamman som står som ägare fast det är barnen som äger bilarna? ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Tack.. Somskrivet, man köper inte namnet utan Bilen.. Länk |
|
|
Grodan: Utav den enkla anledningen att om personen i annonsen bor där han säger att han bor(eniro), har en skriven adress där. Har ett tfn nummer knutet till sitt namn så är han iaf i mina ögon mer reko än ett comviq kontantnummer och ett alias. Samt har bilen skriven på sig själv då (vägverket) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
letade 325 cabbe på blocket.. Ett namn: sven-göran och ett nummer sen längre ner: tala med george inge skumma bud |
|
|
Sebbis "Vad gör min annons mindre seriös för att jag inte skriver dit mitt namn? Det står kontakta: Säljaren.. So?" So? Har du inte förstått att det är det jag vill ha reda på inte ett "So"?! Saknar du motivering? "Varför har du hakat upp dig på det? Skulle du må bättre om jag skrev dit mitt namn?! Jag vill få en motivering varför man inte skriver ut sitt riktiga namn när man ska sälja något för 200KSEK +. Har inte hakat upp mig på det, är bara väldigt nyfiken på att få en bra motivering. Om jag skulle må bättre eller ej är ej intressant i den här frågan. Helt klart är dock att jag skulle se annonsen som mer seriös än "Säljaren", "BMW", "Passat" etc, instinktivt känns det som att man har något att dölja när det i annonsen finns rum för namn och det inte utnyttjas". /Simon |
|
|
Håller just på att leta efter en Touring,och jag kan bara tala för mig själv,men annonser som inte det står ett namn på ringer jag inte ens på.Lite seriös tycker iallafall jag att man kan vara om man säljer något såpass dyrt...Men alla är vi väl olika ;-) 325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99,330iM |
|
|
När jag från början bl.a. anmärkte på att riktigt namn saknades i annonsen var inte min avsikt att lägga någon värdering i om man var infödd svensk eller invandrare. Jag tycker en annons framstår som mindre seriös även om det är en infödd svensk som säljer bilen och inte uppger sitt namn. Givetvis är inte detta något avgörande, jag har köpt bil både av "namnlösa" personer och invandrare. Men vissa personer (inte alla) tappar intresset för dessa annonser. En del kan inte tänka sig att köpa bil av en invandrare överhuvudtaget och då spelar det mindre roll om man skriver ut namnet eller ej, man slipper bara ett telefonsamtal som inte leder någonstans om man då sätter ut sitt namn. Men självklart, Sebbiis, är det din annons och du skriver precis som du själv vill, något annat har jag aldrig menat. |
|
| Jag skulle aldrig bry mig om att svara på en annons som inte innahåller ett riktigt namn. Vet många vänner som tänker som jag så det är nog ett faktum! | |
|
Simon, börja inte lipa nu! Min motivering: Jag ville inte ha mitt namn just den dagen, thats it. END OF STORY!!!!!! Men bara för din skull:: Varsågod : Länk // SEBASTIAN - S E B A S T I A N Länk |
|
|
Saken är den, att bilen vart nästintill såld, vad jag trodde! Men när killen skulle hämta bilen då fattades det givetvis pengar, typ 30K, och det trodde han att jag skulle gå ner... Så en oseriös ui vägen.. Så jag la upp ny annons, va tycker ni? Duger den i era ögon? Är den tillräckligt seriös? Det som jag glömde, vart att ta bort maskeringen från regNr.. Ni köper väll inte bilar som har maskerad regnr heller? // Sebbe Länk |
|
|
Får man fråga vad som är Individual på den? /Johan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.