|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Själklart, det är väl därför man har en försäkring. Men vissa verkar anse typ: " jag har betalat 50000:- på min försäkring nu och då har jag rätt att få ut lite" även om inget har hänt så anses det legitimt att under de premisserna blåsa försäkringsbolaget på stålar | |
|
Läser man paragraferna så står det med all säkerhet att det är ägaren/brukaren som skall försäkra fordonet, inte förare x eller y. Det är väl ganska självklart eller hur? Slutsumman för att man skenförsäkrar blir ju att fb tvingas höja premierna för ALLA för att få in täckning för de skador som de "ägare" orsakar som har försäkringen ställd på någon som har lägre premier pga gynnsammare "körprofil". Jag gillar inte alls att jag skall betala mera för att vissa har satt ovanstående i system. Är det nån här som tycker det är OK att betala mera än man behöver för en tjänst/vara beroende på att någon annan betalar för lite? FP |
|
|
I det nya reglerna som kom i tillägget i mitt nya försäkringsbrev från LF i dagarna står det att om bilen registreras på någon annan än brukaren utgår ingen ersättning vid skada. Det är upp till var och ens samvete hur man vill hantera sitt eget fordon. Asken |
|
| varför blev mitt inlägg till l3xus borttaget? | |
| Mitt svar vart också borttaget och det är väl lika bra så slipper vi fortsätta kasta skit på varann. | |
| Här kan ni läsa om hur det kanske ser ut när premierna bestäms i framtiden: Länk | |
| Förstår inte riktigt hur den kan se hur säker förare man är med att registrera gas och broms, beror väl helt och hållet på i vilken miljö man bor i eller brukar bilen i. Tror inte detta systemet kommer bli gammalt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.