AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.436

300hk+ med kompressor, är det möjligt?

Sida 1 av 2
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Säg att man skulle bygga dit det på en M20B25. Behålla kompet på 8,8/1

Sen alltså köpa en riktig lysholm eller vortech och inte ett färdigt kitt. Skulle det gå att plocka ut över 300hk? Säg också att man har en Drschrick kam och nåt trevligt sport system!

Kanske är lite lättare att få skiten genom besikting då också! Bara hänga av remmen på kompressorn!!
varför skulle inte det gå?
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Okej... Som ja skrev i min andra tråd så är ja aldeles för lite på läst om kompressor, som du kanske märker = ) Vad behövs för grejer till kompressor? Om man skulle ha en skruv variant då alltså!
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Även om du vill bygga själv kan du nog få en massa bra info härifrån (eller falla för en av deras kit) Länk

ESS Tuning är det ju flera här som använt för att kompressormata sina bumsingar... Är sugen själv men det blir nog inte förrän leasing avtalet är slut och jag köper loss bilen... ;-)

/bfg
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Har en polare med ett ESS kit på sin 325 E36. Det är grym passform på grejjorna. Men det gick inte att besiktiga utan rem, han fick 2 timmar på sig att plocka bort kompressorn helt.

Kanske olika på olika stationer...

Länk

www.reptil.nu
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Har dom till M20 då????????????
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Nej, men de kan säkerligen hjälpa dig om du vill. De brukar dock inte vilja installera kompressor på bilar som gått mer än ett visst antal mil. Kommer inte ihåg hur långt det var, mer än 10000 mil var det iaf inte.
Har du pengarna så ring dom...

Keep up the good work!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Okej... Det man helst vill komma åt är ju en färdig sats! Och sedan vidareutveckla den! Men om det inte finns nått färdigt får ja väl kontakta ESS... Men ja har för mig att något danskt företag har satser till M20!?
tr
259
triss
m3 -96 racebil
schmiedmann har en kompressorsats till m20b25 som ger 240hk.

www.schmiedmann.com

Keep up the good work!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Tack för tippset! Men 240hk är ju för klent = ) 340hk då kan ja vara nöjd !!! Men man kanske kan bygga vidare på det där kittet?
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Är det skuvkompressorer eller centrifugal dom använder?
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Jag hittar inte deras kit längre, sist jag kollade på det var 2 mån sedan. De kanske inte har kvar kompressorsatserna längre, ta kontakt med dem o fråga vet jag..

Keep up the good work!
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Jag tror dock mer på att bygga det själv, jag är lite inne på att göra det med min. I sådana fall tänkte jag mig ca. 400 hk.

Keep up the good work!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja, det vore ju mycket coolare... Men frågan är ju hur jobbigt det är att bygga fästen och sånt för kompressorn.... Men det kanske går att lösa?

Jag skulle vilja köra med orginal komp, trimkam, sportsystem och kanske ladda 0,7-0,8... Och plocka 300+
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mvh
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Det verkar ganska intressant, men du kommer definitivt billigare undan om du köper grejorna själv. En del av dem är det bättre att köpa beg.

Christian, jag tycker helt klart att du skall börja bygga, men varför inte göra det ordentligt när du ändå håller på... Du kan ju sänka kompet en aning så kan du ladda dina 0.8 utan problem och ha en riktigt rolig bil att leka med...

Jag hade tänkt att ladda runt 1 bar och satsa mkt på väghållning, (jag har ju nära till gotland ring ;)). Mitt bygge kommer troligtvis inte igång innan nästa år men vi får se, vi får se. Hör av dig om du börjar så att jag kan få del av dina erfarenheter o kanske komma o titta..

Keep up the good work!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja, absolut... Det vore kul och dela med sig av lite erfarenhet med kompressor... Inte lika många som kör med det heller...

Jag ska försöka hitta en fin 325iM nu innan vintern... Kommer troligtvis satsa på fälgar och väghållning+utseende till sommaren... Men till nästa höst så tänkte jag komma igång med kompressor! Då ska man kanske renovera maskinen och då ska jag nog se till att svarva kolvarna för lägra komp när maskin ändå är isär! Sen låta PPF svetsa toppen så skiten inte spricker....

Men om pengarna räcker så kanske det blir kompressor till sommaren = )
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Stylinkompaniets kitt kanske är bra, men det vore smutt med färdig anpassade fästen osv...
Hej Christian !! Jag säger bara en sak. Lycka till med att hitta en fin 325 im jag har letat i månader nu med slutsatsen : vill man ej hosta upp en förmögenhet (överpris) så finns det inga fina bilar, dvs om du ej har en jäkla tur och råkar snubbla på en i en lada någonstans !!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nej det är helt sjukt vilka priser det har blivit! Men det finns väl inga dröser av fräsha 325iM heller?

Nä har ingen lust att slänga upp 35-40k för en gammal e30, det kan ja säga.... Men man är nog fan tvungen! Vi får se vem som hittar en först då = )
Kr
225
Krisskross
318i - 88 e30
325i - 86 e30 prosjekt
Varför inte importera från t.eks. Tyskland?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.