|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
Skönt att slippa åka automat väl! /Simon |
|
|
Skulle aldrig själv köpa en manuell igen. tur att det finns olika uppfattning. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja iofs är det rätt kul med manuell, men det är ändå halvautomat, kan åka på 4an hela dan.:)).Får väl se hur länge man orkar. Det är oförskämt mot grisen:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso!! Mer info + bilder!! Har följt din dagbok i evigheter, och klarar inte av att inte se bilder på din nya bil!! :) Lycka till med "nya" bilen. Min farbror hade en E39 540iA (-01) som han körde 14.000 mil med på 3 år, wunderbar bil :) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Vem blev den lycklige:-) Någon på forumet? /Udo Dirkelsniff |
|
|
Grattis Hasso, Jag sa ju att den skulle försvinna fort :) Gick den till Norrland eller skåne? :) Och du har redan hunit o inhandla den nya, snabba poletter. Är det en Krutis 2 i görningen månne? Ser fram emot en ny o snabb dagbok :):):) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Grattis Hasso! Alltid kul med ny (nyare) bil. Kan det vara denna månntro? Länk /Lazze Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp:)) ///MVH Hasso Länk |
| Misstänkte det var den! Ska bli kul att läsa om vad som kommer ske med den, nu vågar man kanske själv köpa en 540, när Hasso har en ;-) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det är guld att du köper en 540. Grattis x 2 (sälj/köp). Det skall bli spännande att få läsa om hur man kan få sin 540 i topp skick och hur man går tillväga med alla "fel" som kan uppstå. PS Är den milkollad? Tycker att sätet ser väldigt nedsuttet ut ;) ;)DS Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| Fy bubblan vilken snygg bil du köpt Hasso den var verkligen som ny,underbar färg.Välkommen in i skåpgänget. | |
|
Grattis och välkommen till skåpgänget... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Hasso: För cirka ett halvår sedan satt jag och funderade i banorna om Hasso säljer sin bil nångång framöver? "Kanske man ska spara till en 528 E39 - Hassos 528 är ju ett givet köp ifall man köper sig en sådan." Men inte hann jag spara så mkt tills att den blev till salu ;) Grattis till försäljningen och köpet. Otroligt snygg 540, och jag önskar dig lycka till med den i framtiden. Touringklubben nästa? :) ///Foppa |
|
JA jag lovar att jag ska ta bort min Volvo Duett showcar ur användarprofilen på touringklubben ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso - Har bilen (540'in) varit nerfryst? :) (Se motor, motorrum) Eller har den fått pricksjukan? Här ska anmärkas och synas! :DD /Lazze Länk |
|
Jepp varit nedfryst nästan ett år :)) oxidation, bruksskick eller nått sånt du vet :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso! Du skulle ha hört av dig till mig. Om jag vetat att du var ute efter en kombi hade du fått köpa min billigt :-) Den är verkligen i bruksskick.....massor, massor av prickar överallt. Ha det gott / Wallace |
|
D-diddy |
Nej det var ingen på forumet som köpte den.. men det var en på forumet som tipsade.. (läs MOI) :D David. jag tar 10% i förmedlingsavgift Hasso. Det hoppas jag att du förstår. :) "The unattainable is invariably attractive" |
|
Länk Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
Har läst inläggen här med stort intresse och förstår att "Hasso" är nån stor Bmw guru härinne. Bilen är säkert i absolut toppskick som alla skriver och värd sina 130k trots att det är en "gammal" -96'a. Det jag tycker är lite konstigt är vilken skillnad det blir i värdering om bilen gäller nån som folk känner till och vet är pedant. Om vi antar att nån som inte har samma goda rykte som Hasso slänger ut en fråga om värde på sin pedantskötta 528 -96 som gått strax under 10.000 mil så skulle det nog inte bli samma positiva svar. Troligtvis skulle många påpeka att det ju är en gammal modell och dessutom första årgången av modellen vilket många brukar tycka är negativt pga barnjukdomar osv. Skulle gissa att många också skulle bli mindre trevliga och använda ord som "drömpris" och meningar som "det var vad man kunde få för en sån bil för kanske 3 år sen"........ Visst köper jag att många här sett Hassos bil och har lättare för att värdera den än att bara se text om nåns bil men om nån vill ha en värdering på en bil ni aldrig sett och skriver att den är pedantskött och i absolut toppskick så tycker jag att den ju rimligtvis borde värderas lika högt som Hassos bil förutastt att inte säljare ljuger. Bara en tanke............ sw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.