|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
Helga |
Till Hasso. Förmodar att det blev några oroliga nätter när 528.an var parkerad i Gbg. Finns inget djäkligare än när (folk?) vräker upp dörrarna. Men din stod nog inte bredvid någon annan. Kan du ge lite snabbinfo om din "nya" 540. Förmodar att det blir affär eller har blivit. Tror också att den är minst lika fin som 528.an. Men har du tänkt på det som många rackar ner på. "Ej prutbart" skriver du. Men jag hade inte tvekat att köpa den men då skall man köra många mil med den och försöka vårda den lika ömt eller nästan. Lycka till med 540. En riktig drömbil!! MVH Helgas man från västkusten. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
540 är bucklig och i bruksskick, tänkte parkera utanför affärerna fortsättningsvis och slippa gå flera hundra meter:)) gubben börja bli gammal:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hehe, Hasso: Hur längre tror du att du kan hålla den bilen borta från ett företag som riktar dom bulorna för att inte tala om din polermaskin. Den lär dra sig som en magnet till bond stål :) Eller ska du ha en bruksbil och sen köpa något putsobjekt tillika gammalt gjutjärnsmonster för garaget? OT: I somras körde jag en scarab med dubbla Chev 454, raka rör :) De var en upplevelse som fick mig att bestämma mig för en sådan motor i en bil eller båt framöver. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har redan ett vitt Monster med stjärna på huven i garaget :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hehe, Ok. De är ditt nya putsobjekt då :) Blir de inte lite svårt att få ner något amerikanskt törstigt under den lilla huven bara :) Du kallas iof inte guru för inget... Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Om huskorset fick bestämma skulle jag behöva ägna mig åt det vita monstret med några bruna fläckar på :)) istället för att tvätta bort dammet på 528an samt rensa bort spindelnätet :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Du får ju lov att fortsätta att skriva i dagboken när du får 540:n :-) |
|
|
Kan bara instämma med det du skrev senast i dagboken Hasso. Den är tungladdad, även min börjar bli det. Det var nog inte tänkt att det skulle bli två frilansare som skriver så det ryker om tangenterna under så lång tid. = många noteringar och mycket text. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Var den här tråden bortplockad igår (30/9)? /Udo Dirkelsniff |
|
|
Micke: Det finns en mycket enkel lösning på problemet.... Byt bil oftare :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Så blir inte dagböckerna längre än Länk :) MVH "Shopkeepern" |
|
SÅLD!! ///MVH Hasso Länk |
|
Gratulerar Hasso! 540 nästa :) /// Olof Länk |
|
| haha.. det måste vara nytt världsrekord på börsen :-) Nu vill vi höra lite om den där 540:in som kommer inhandlas! | |
stefannorr |
Hmmm...känns trist när hasso tagit ett steg upp : ) |
|
hasso: Grattis till bil köpet av 540 hörde via Asken vilken du hade köpt:)) |
|
|
Grattis till kommande bilbytet hasso! Jag sade ju det för 2 år sen:)) du får åka till ESS och få riktig fnurr på den:)) //Amatörprofeten |
|
VA!! har "lådan" vaknat :)) ///MVH Hasso Länk |
| Hoppsan en Touring också. Är det inte till att överdriva Hasso? :-) | |
|
Tycker synd om nye ägaren till Hassos bil, Han eller Hon kommer garanterat inte kunna vara lika pedantisk med bilen, tänk när första Bucklan kommer (SNART) har då denna ägare förstört den? förstå ansvaret denne måste bära på sina axlar, så vida det inte är någon som skiter i vilket.. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.