AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
32.210

Är jag för dyr?

Sida 2 av 2
4n
23
4nollan
M535i - 87
Punka kan väl vem som helst råka ut för och detsamma med en spruken ruta! (Kostar mycket att fixa om det inte tas på förs...)

Salt är då mycket värre i mina ögon...

Näe sätt ut bilen för vad du tycker den är värd!
Är den värd det du begär så får du den såld..!

MVH /// Richard
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Jo precis, jag körde ju absolut punka med flit, och efter det slog jag sönder rutan!
Nej skulle inte tro så!

Saker som händer och nu sitter jag i ekonomisk knipa så vad göra?
Richard:

Men han lyckas ju inte sälja bilen...!?
Den första frågan var ju: "Är jag för dyr?"

// Jögge
Har man punka fixar man det...har man sprucken ruta fixar man det..osv... har man inte råd,köp en Fiat.
Palton:

Om du sitter i ekonomisk knipa så ta ur stereon (sälj den separat) besikta bilen och sälj den för 20-25000kr, så kanske du snabbt hittar en köpare...

// Jögge
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Jögge, det låter som en bra idé. Ska smöra lite för farsan och se om man kan få ett "lån" så man kan få iordning på bilen... Får se vad som händer. Jobbig sits bara.

Och sevnsson538, om du inte har något vettigare att komma med så betackar jag mig för dina tips.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
instämmer med jögge38 !!!!!

///325///
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Tjohoo! Fick tag i 2 st bättre beg. Bridgestone idag för 1200:- inkl. montering. Så nu är det bara att fara iväg till drive in på SBP! Nu är det bara den där j-vla vindrutan kvar sen så är bilen i topptrim igen.

Tänkte på en annan sak idag när jag var ute och gled i pärlan. Vad otroligt mycket bil man får för pengarna när man köper en sån här bil, nästan oförskämt....
palton:

Ja visst får man mycket för pengarna.... Jag kikade på en gammal prislista på vad min bil hade kostat i Sverige med den utrustningen den har idag, bla lättmetallfälgar, AC, skinnklädsel. Bilen skulle ha kostat ca 31800kr + vinterdäck på alu-fälgar, och för ett år sedan så köpte jag den för 25 papp. Så visst får man mycket för pengarna... :-)

// Jögge
Fel av mig...

Bilen skulle ha kostat 318000 kr och inget annat...!!

// Jögge
4n
23
4nollan
M535i - 87
Ja mer bil för pengarna än just en BMW e34:a är nog svårt att hitta vare sig det är en 518 eller en 540.......

Det är synd att dem är så billiga som dem är (när man skall sälja sin egen, fast bra när man köper) jag vill inte sälja min billigt bara för att andra gör det, Skall jag sälja min bil så sätter jag ut den för vad jag tycker den är värd!

Sen att folk tycker olika är ju en sak men att skicka mejl osv om att man är för dyr utan att ens ha sett bilen tycker jag är fel!
Först tycker då jag att bilen bör kollas och provas sen kan man alltid diskutera pris!

MVH /// Richard
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Håller fullständigt med dig Richard.

Sen så är det ju också så att med just detta bilmärke vi har valt att avguda så har ju folk den bilden att alla bilar är bus ovh slutkörda, vilket är ganska synd. Jag menar att skrivr jag i min annons att en E34 från -89 som har passrat 30kmil inte är slutkörd och väldigt frisk så är det ju endast en minotitet av sveriges befolkning som tror det....
4nollan,

resonemanget att man först ska se bilen och sedan pruta haltar kraftigt då man bor långt ifrån varandra. Finns ingen anledning som köpare att åka 30 mil enkel på en bil man inte vet att man får till ett pris som är acceptabelt.

/Simon
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med simon_en.
Jag prutar i stort sett alltid på telefon. Med pruta menar jag inte att jag lägger bud på bilen utan vi diskuterar till vilket pris säljaren kan tänka sig släppa sin bil och som jag ev kan vara intresserad att betala om bilen motsvarar säljarens beskrivning.

Är sedan bilen som säljaren beskrivit är det som regel en snabb och smidig affär.

Finns bilen väldigt nära (inom ett par mil) kan man kanske kosta på sig en koll först.

4n
23
4nollan
M535i - 87
Jo visst är det så Simon!

Men å andra sidan så håller jag på det jag säger också!
(hittar jag en bil som jag tycker verkar dyr som är halva sverige ifrån mig så brukar jag lägga ner det)

Jag letar istället vidare efter en bil som är närmre mig gör jag inte det så åker jag govtvis och kollar på den jag hittade först! blir det affär så blir det!

Själv åkte jag en gång 60 mil enkel resa för att kolla på en M535i för 11 000:- och när jag kom fram så var bilen inte alls vad säljaren påstod att den var så det vara bara att vända och åka hem igen!

Tyvärr.... men sånt är livet!

(Det kunde ju ha varit världens fynd)

MVH /// Richard
4n
23
4nollan
M535i - 87
Sorry förresten att jag kanske har spårat ur lite på din tråd...

(inget illa menat)

MVH /// Richard
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
De e rätt lungt Richard....

Besiktade bilen med blankt papper idag, ska lägga ut ny annons. Men vad tycker ni att jag ska sätta för pris nu då? Kanske ska ta ut stereon...?
sa
189
sadanber
520i Touring -95
Varför inte fortsätta med samma pris? Nu är den ju nybes och har sjysta däck!

Mvh Daniel
kör på samma pris,bilen är ju jätte fin...=)
Ja , precis kör med samma pris.....
Skulle jag gjort iaf...

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.