AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
32.196

Är jag för dyr?

Sida 1 av 2
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Stämmer det som min bror sa till mej när jag köpte den att de här bilarna är totalt osäljbara! Undrar om jag är för dyr och vad ni skulle kunna tänka er att ge för denna bil?

Länk

Tack på förhand

sa
189
sadanber
520i Touring -95
Tyvärr är det nog försäkringen som gör äldre BMW med stor motor svårsålda. Själva bilen tycker jag nog är värd det du vill ha, men personligen vet jag tyvärr inte om jag skulle tycka försäkringen var värd sitt pris...

Mvh Daniel
Miltalet skrämmer nog bort en hel drös intressenter.

/// Olof

Länk
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Men konstigt nog är försäkringen iblligare än den Astra GSI jag ägde innan denna bil. Allmänt så är inte försäkringen särskilt mycket dyrare än på de andra bilar jag ägt.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fin bil! Men en del är skrämda av miltal.
Behåll den? =)
535:or är väldigt dyra att försäkra även jämfört med bilar i samma prestandaklass. Jag skulle tro att färgen samt miltalet gör bilen svårsåld.

____
Reach the door with a breath and a scream.
va
14
vaari
525 IA Touring -92
Du är för dyr tycker jag personligen.Vita bilar är döda på beg,marknaden.
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Men vad ska jag sätta för pris om jag vill ha den såld? Man vill ju inte gå med total brakförlust....
20-25000. Ett tips, fixa punkan.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Palton> Sätt inte det priset som M femman säger. Det är alldeles för billigt. Vänta om du har tid. Tids nog kommer det någon som uppskattar en välhållen bil och är villig att betala. Men varför ska du sälja? Det är ju en helt underbar bil, en av de vackraste samt tveklöst den bästa motor BMW har byggt.

*BAWORAK*
Ruggigt svår avvägning om man ska vänta in rätt köpare eller inte. Se mitt inlägg Länk

/Simon
Plus för att det är en vit 535 tycker jag, mkt ovanligt, samt passande med schnitzerhjul. Jag tycker den var skitsnygg i 30-40k-klassen.
Vad är för billigt? Om ingen köper bilen för 35000:- är väl det för dyrt! Visst toppen är fixad men den är vit. Det finns en Alpina B10 -91 till salu för 41000:- ...
*Vit bil

*Halvtaskig ACC

*Sprucken framruta

*30000 mil

*Stereo som drar upp priset (Iofs valfritt)

*Inga vinterdäck

*Obesiktigad

*Dåliga dimljus

*Punktering på ett av däcken

Tyvärr så är det ganska så mycket som skrämmer mer än lockar...

// Jögge
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Det jag tycker är värst på listan ovan, som får mig att tycka att ägaren inte verkar vara så noggrann, är dessa tre:

1 Punktering på ett av däcken
2 Obesiktigad
3 Sprucken framruta

Sådant är något man borde ha fixat själv om man är pedant, rutan kanske man kan ha förståelse för men annars ger det en felaktig bild av ägaren som en slarvig person.
(Inget personligt menat utan bara som man kan uppfattas av texten)

Sedan att skriva "Halvtaskig ACC" är också fel ordval, lite väl negativt, skriv inte alls utan berätta det i så fall om någon ringer.

Vinterdäck behöver du inte skriva om heller, också negativt i texten "va, får man inte med vinterdäck?" kanske man tänker även om man från början kanske inte hade en tanke på vinterdäck...
Skriv inte "Långmilare", det kan få många att tro på det gamla tankesättet att man ska akta sig för "långmilare", skriv bara hur långt den har gått och var nöjd med det.

Kan hålla på att skriva mycket om detta men det är mina tips, man ska tänka på vad texten ger för signaler och vad vill man att köparen ska fokusera på, det negativa eller det som är bra med bilen...

/Hammar
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Förvisso är bilen inte vinterkörd. Då är det väl ganska narturligt att den inte har några vintredäck. Det skriver jag ut lite som ett argument om bilens skick. Jag är sån när jag säljer bilar att jag vill ha ut all info direkt. Inga besvikelser när de väl kommer och kollar på bilen. Större chans när man får en intressent att denne också köper bilen. Jag säljer bilen med tår i ögat av ekonomiska skäl. Jag har inte råd med nya bakdäck, vindruta och nya dimljus. + den väl tilltagna sopparäkningen. Snarare är det väl tvärtom nuförtiden angående begreppet långmilare. För mej innebär långmilare pendlarbil, lansvägsmil och inte 100 000 kallstarter.
du kan få byta den mot min e30 ^^
Sälj den i USA istället :) Där älskar folk vita bilar och en 535-89 ligger på mellan 40-60k därborta... kanske e värt att skeppa över? =)

Mvh Tobias
Behåll , bilen för faan........det är ju en kanonbra bil.....

Billy B-10
Länk
pa
32
palton
320D -04
520i Touring -96
Skulle för allt i världen behålla bilen, den är verkligen kärnfrisk men min plånbok tillåter inte riktigt. Och så har jag inte hittat någonstans att förvara den i vinter. Skulle aldrig utsätta pärlan för vägsalt.
Aldrig utsätta den för salt....men punka,sprucken ruta m.m....går bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.