|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
OCL///Brorssons M3 CSL slog till med 1.21,6 i Bilsports Super Stage i fredags... "BMW make the world faster" | |
| Det är fantastiskt snabbt! | |
|
Någon som vet vad de ändrat på chassit för att få tillbaks greppet bak igen? /RS2 |
|
| Förmodligen mjukare och slicks. ;) | |
| Vem körde? | |
|
Gullabo! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Riktigt grym tid. Roligt för Rickard & OCL att dom fick visa vad den egentligen går för. MVH / Jacob |
|
|
Vad har OCL för rolig M3 CSL? Har sett en kompressormatad CSL, silvergrå med svart huv, i en biltidning. Är det den? Hur mycket effekt är det i en sån måntro? MVH Chrille |
|
|
bmw_chrille: Nej, det är inte den. Den kompressormatade csl:en är Gladiatorns. Du hittar mer info om den bilen på www.loaded.se Läs Bilsport för mer info :) |
|
| man kör ju på 1.26 med en 205 hk M3 E30 så 1.21 är en väntad tid tycker jag | |
| Vad kördes "loaded" på för tid? | |
| 1:26:00 med helt slut standard däck, rak camber, hårt chassie, 1480kg + förare. | |
| Låter nästan som han ursäktar sig våran Gladiator... ;) | |
|
Gladiator'n. ? När man läste ax tider på din lilla leksak så trodde jag att det skulle gå fortare än det som redovisades i Bilsport. Kommentar ?? Mvh " Varför bara ha 1 st, när man kan ha 2 st" Macc |
|
|
ingen ursäkt Imola, men det finns alltid faktorer som påverkar en tid. I synnerhet då prestanda skall testas. Det är lätt att dra snabba slutsatser. Vi har bara kört en gång på superstage och förhoppningsvis fler ;) OCL har gjort en imponerande tid så det skulle vara mkt intressant att få veta de omgivande faktorerna. T ex va det med slicks, hur är chassit ställt, temp på banan + lite till. De körde senast på 1:27:någonting. Jo macc, de tiderna "suger" verkligen hehe...medans tiderna på ringen säger något helt annat :)) Vilket var och ff är målet med bygget. Vi får se efter SportAutos supertuningtest (10 sidor) + rekordtest med Horst och Göransson. Vi väntar som sagt bara på att Johann skall muta sig tillen tidslucka ;) |
|
|
Hej! Nu har jag skaffat mig ett användarnamn. Kul att höra att det finns många likasinnade. Det verkar finnas många som kan mycket om CSL här :-) /Richard www.ac-schnitzer.se |
|
|
Richard, Välkommen till siten. Har du lust att berätta lite mer om er CSL. Jag vet att ni har Öhlins dämpare men vad har ni för fjädrar (hårdhet) och krängningshämmare (diameter)? Om inte så kan vi ta det senare via telefon istället. Har ni ändrat hjulvinklarna något? /RS2 |
|
|
Vi har Eibach, AC Schnitzer, Öhlins och alla andra produkter i vårt sortiment. Vad som är gjort exakt tänker jag inte avslöja, vi har lärt oss "the hard way". Första testet i Emmaboda i våras gick som någon tidigare nämt inte så bra :-) www.ac-schnitzer.se |
|
|
OK, jag ringer dig någon dag istället Richard. Jag har också lärt mig "the hard way" så vi har kanske lite erfarenheter att dela. /RS2 |
|
|
Ja gör det! www.ac-schnitzer.se |
|
| Fredric: Väldigt bra tid!,du är den andra nu med M3E30 som kört 1.26.. Vilka däck körde du med? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.