|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Så kom då dagen när det var dags att sälja vår E46:a. Ytterligare en milstolpe i livet är här, skulle nog kunna kalla det för "kombistadiet" och det känns ju bra på alla sätt:-). Vad som känns lite mindre bra är att telefonen och mailen är helt död när det gäller BMW:n. Ligger jag helt fel i pris, är annonsen taskigt formulerad eller är helt enkelt marknaden djupt nere i en dalgång? Tacksam för lite feedback..... Länk till vår annons: Länk Från Nissan Sunny till BMW...vägen är lååång. | |
|
Tycker inte alls priset är så farligt. Hur länge har du försökt sälja den? Testa Blocket också. Där är det ju ganska mycket spekulanter. Har själv en 328 Coupé till salu som jag antagligen kommer göra brakförlust på innan den blir såld...... Vet inte vad man ska sätta ut för pris för att sälja snabbt. Tycker hela beg marknaden (eller kanske bara Bmw?) verkar stendöd..... Jag behåller nog hellre min bil än att ge bort den i alla fall.......Lycka till i alla fall. Och ha is i magen. |
|
Hawar |
Det är väldigt svårt att sälja sin bil privat just nu, men mycket handlar om priset, de flesta övervärderar sina bilar. Ringer ingen, så får man sänka priset tills ngn gör det. Bilen är ju bara värd det ngn vill betala för den. I ditt fall tyckte jag att priset kändes rimligt, men vill du sälja snabbt så är prissänkning det enda alternativ :( tyvärr. Mvh Hawar |
|
Ha inte för bråttom, ha is i magen och vänta ut så ska du se att du blir av med den. Priset känns rätt i alla fall. Mvh Per Edvinsson Euro Car Parts Länk |
|
|
Tack för snabb respons. Har haft annons ute i ett par-tre veckor. Tiden är inte det jag känner är problemet. Jag har helt enkelt inte fått ett enda telefonsamtal eller mail. Började nästan tro att både telefonen och datorn pajat. Japp, ska ha is i magen..... Från Nissan Sunny till BMW...vägen är lååång. |
|
|
Kanske är solidröd inte så poppis färg? Miltalet är egentligen inget att orda om, men de med mest utevecklad milskräck kommer inte att höra av sig. Verkar ha ganska mycket utr för att vara en 318 också. Dock är och tydligen förblir Sverige ett kombiland... /Simon |
|
|
Om du bara lagt ut annonsen på den annonsmarknaden så förstår jag att det varit dåligt med spekulanter :) Inte för att den skulle vara dålig, men jag hade åtminstone aldrig hört talas om den innan jag såg din länk, och då anser jag mig ändå ha hyfsad koll på begbilsmarknaden överlag :) Nej, det är Blocket.se och PowerBörsen som gäller när man ska sälja BMW! Det är värt varenda krona som annonsen kostar (trots blocket snikna fascistfasoner vid annonsering)! Bilderna och annonstexten är bra, och priset är OK! Lägg ut den i ovan nämnda annonsmarknader och du ska se att telefonen och mailboxen kommer gå varma :)) Lycka till! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Webcar2000... är det verkligen en bra site? Har haft annonser ute där men aldrig ett svar, inte ens skambjudarna verkar hitta dit. Tyvärr känns det lite som att Blocket är det som gäller för privatannonser. De ligger överlägset top-of-mind och är den site som "den vanliga köparen/säljaren" använder. 80 spänn kan det väl vara värt för att få in 103k Glöm inte bort annons i lokalblaskan. Väldigt många har trots allt inte tillgång t Internet. Och därmed inte heller lika god koll på prisbilden... /N |
|
| Nu ser det ju ut som att jag kopierade Kalle Hansen. | |
|
Det skall inte vara något problem att bilen såld för det priset. (däromkring iaf) Jag instämmer med Kalle, prova powerbörsen och blocket. Annonstorget du valt är som konstateras ovan, klent besökt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kan bara instämma i ovanstående att blocket.se är överlägset när man skall sälja. Autopower fungerar även det men det tar nog längre tid med tanke på att de som besöker powerbörsen är mer prismedvetna och vet vad de vill ha. De som letar bil på tex blocket är kanske inte ute efter en BMW i första hand utan bara vill ha en bil i en viss prisklass och då ploppar en annons med en BMW upp och blir då intresserade. Sålde själv min 320i -97 efter 2 dagars annonsering på blocket. /Rickard |
|
|
Instämmer i kören, annonsera på blocket. Jag skulle sänka priset till strax under 100k om det inte funkar med 103k på blocket. Jag kollade lite efter en liknade bil i våras och redan då var det inte svårt att hitta en liknade som din under 100k efter lite prutande. Så jag tycker nog att priset är lite högt men största anledningen till att telefonen är tyst beror nog på att inte så många sett annonsen. |
|
|
Tack för bra synpunkter. Är lite sen med att besvara inläggen....jobbet kom imellan:-). Tror som ni att man får den bästa exponeringen på Blocket och bilen finns där oxå, den lades ut samma datum även på blocket. Däremot hade jag inte tid att sitta och göra ett "bildcollage" vilket resulterade i att det bara finns en bild på bilen i Blocket-annonsen. Om man dessutom söker på t.ex. Pricerunner.se så ploppar bilen upp även där, bland annat genom webcar2000 där fler bilder finns. Är ju beredd att gå ner lite i pris men det är nog troligare att jag behåller bilen och byter färdmedel nummer två till en enklare kombi. Trivs ju fantastiskt bra med BMW:n och blir helt klart glad om jag får behålla den ett tag till:-). Har ni någon erfarenhet av annonsering i press, text-tv och liknande? Där når man ju även Svensson som inte är datakunnig/innehavare..... Jättetack för många bra synpunkter och kommentarer, verkar vara allmänt trögt på bilförsäljningsfronten helt enkelt. MVH // Jocke |
|
|
Japsåkare: missade din kommentar om lokalblaskan. Tror det kan vara värt ett par hundringar. Alltid trevligt om en granne köper pärlan:-) // Jocke |
|
|
Björn B Jag har kollat runt både på Blocket, Autopower, Bytbil mm idag och hittar typ 2 st 318 E-46 under 100k varav en saknar ac........ Så jag undrar vilket fantastiskt ställe du letat på. Sen undrar jag om det här "100k efter lite prutande".... Ska man kolla på annonser där bilen är utsatt för 110-120k och förutsätta att man kan pruta ner dom 10-20k då eller? Det verkar ju toppen om man kan pruta ner alla intressanta objekt man hittar runt 20-25% . Då behöver jag ju inte bli sne när jag får kränga min bil för ingenting, bara att ta igen det när jag själv ska köpa bil sen igen........ |
|
|
Wadstedt79, BjörnB vet uppenbarligen vad har pratar om då han själv sonderat terrängen på en liknande bil. Intressant att det är så pass stora prutmöjligheter i Sverige. /Simon |
|
|
Simon_en "Sonderat terrängen"? Om han nu är en sån mästerprutare när det gäller E-46'an och utan problem hitade en 318 under 100k i våras så tycker jag det är väldigt konstigt att han inte äger nån sådan....... Skulle själv gärna vilja ha lite prut tips av Björn B nu när jag ska byta bil. Är nog ganska kass på att pruta själv eftersom jag aldrig lyckats pruta mer än kanske 5-6% av de bilar som jag köpt. Hade tänkt att vara otrogen den här gången och köpa en japs men om Björn hittar en välutrustad , sv såld 318 E-46 med ett slutpris på ca 80k till mig så kanske jag förblir märkestrogen..... |
|
|
Stendött... Det går inte att sälja nu, spelar ingen roll vad priset ligger på känns det som. |
|
|
Sålde min 330iM-01 idag.Fick gå ner till 188.000:-! 7000 mil,helskinn,sportstolar, 18" mm mm....Mycket bil för dom pengarna!! Tycker dock att autopowers läsare är lite mer seriösa än dom som ringer på annonsen i blocket,men det kanske bara är mig som det varit så för....Dom som sett anonnsen på blocket mailar ofta en massa frågor och försöker pruta,medans dom som läst på denna sida oftast ringer... Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
Wadstedt79, mästerprutare eller inte så har han sonderat terrängen med ovan beskrivet resultat. Är du intresserad av att köpa en dylik bil skulle iallafall inte jag tveka att åtminstone ställa lite frågor till BjörnB /Simon |
|
|
Jojje, ändå är e46 mycket högre värderad än e39. 188KSEK köper mycket med e39 530, ytterst liten viktskillnad exempelvis. Att bilar sjunker i värde är ingen större nyhet heller. Dock verkar det som att även e46 fått smaka på det stålbad som övriga modeller gått/går igenom.... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.