|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaså är de så stora? Måste ju va större än både M3 E36 och M5 E34 då... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Ja de verkar ju ha 325mm bromsar fram. Va meningslöst... Jaja då får du ta 17" då :) /Johan Min bil: Länk |
|
| Bromsarna på 330 är stora, 325 mm skivor om jag minns rätt. De fungerar väldigt bra. Den enda gång jag kört min 330 på bana var bromsarna nästan helt oberörda. För normal vardagskörning är de överdimensionerade, men det är ju aldrig fel med lite reservförmåga. | |
|
Nej helt klart. Ja de måste vara väldigt överdimensionerade. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Jag har aldrig kört någon M-bil på bana, men övriga bilar jag kört på bana (samtliga E36) har haft bromsar som mattats märkbart. Så ej med 330:n, vilket ju är trevligt. Bilen är också både stabil och lättmanövrerad under hård inbromsning. Om du skall ha dubbade vinterdäck till din 330 så bör du nog vara ute i god tid med att beställa däck. Dubbade 17" däck hör inte precis till standardformaten, och tillverkarna kör någon tillverkningsbatch ibland. Har den senaste tagit slut kan det dröja innan nästa dyker upp. |
|
|
För min del blir det odubbade däck till vintern, tror inte dubbat behövs i Stockholmstrakten eller? Sen är det bara frågan vilken fälg de skall sitta på... 18"arna är klockrena, men ingen av standard 17" känns lika klockren. /bfg |
|
|
Tack för hjälpen alla - var på BMW Solna idag och slutförde spec:en och gjorde min beställning! Det blev en Orientblå 330i till slut - jag kollade på deras stora begagnat hall för att kolla in alla färgerna och hade som tur var två sena E46or med rätt fälgar och m-sport II kittet bredvid varandra - en i safirsvart och en i orientblå - precis de färgerna jag valde mellan! Den orientblåa hade helt enkelt något lite extra för mig... (PS hur fan överlever man 10 veckors leveranstid??) /bfg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.