AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.680

knack i motorn

Sida 2 av 2
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
jag har i kväll pratat med en bmw mekaniker och han sa att det kan bli så här om man har litte glykol i bilen , jag lämnade in bilen för ett år sen för att bytta vatten pump och de had tydligen bara sprungit förbi med glykolen och rästen var vatten där av detta fenomen pumpen kärvar för att den har ståt still
Paap Reeder
wolle 69!
Ljud är ju väldigt subjektiva upplevelser men jag undrar ju hur en vattenpump med plastskovelhjul kan "knacka"?

Det viktiga är dock din beskrivning av spinnande .... då vet vi alla vad det rör sig om och tur var det väl att det inte var ett "allvarligare" fel.

MVH /// Paap R
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Hm om du haft nästan bara vatten i hur har du då klarat vintern?el har den stått o gonat sig i värmen hela tiden;)

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
bilen har ståt i ett varme garage och paap jag kan hålla med dig jag trodee inte häler att det var vattenpumpen det var därför som jag inte kollade det först , men den bmw mekaren som jag pratade med påstår att glykolen har en viss smörjefekt och har du till exempel enbart vaten i ett system så har du inget som smörjer och då kan det bli såna här fel som jag fick , hur som helst nu går den som en kl
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Paap Reeder än vatten pump utav plast alltså vingarna på pumpen kan gå av de gjorde de på min o de blev ett jävla liv!

wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
jag vet inte om någon vinge på pumpen har gott av jag tömde kylarsystemet och slog på ny blaning och då tystnade min pump men jag håller med dig wan att det var ett jävla liv trodde att hella motorn skulle säga upp sig , jag har en terori att tänker man sig att vingarna är av plast och den siter fast på en axel som inte är av plast och där enbart är vatten ingen glykol så kan jag tänka mig att det upp kommer som på min bil , glykolen i sig själv har ju litte glatt yta och då kan man ju tänka sig att glykolen dels ser till att bilen tål kyla men även smörjer systemet
Paap Reeder
... huvudsaken är att det fungerar nu.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.