AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
31.616

Elfel E34 (535i -91)

Sida 2 av 2
Jeppe W
Andree: Blev allt OK när du bytt spak? Fanns det synligt slitage/haveri på kontaktdonen i den?
An
41
Andree
M5 -89
318i *lekbil*
japp allt blev bra när jag bytte! ja det hade ärjat lite i spaken och så.. inte så mycket tyckte jag med tydligen för mycket =) men jag såg dock inget spec slitage iden.
Jeppe W
hem å slakta spak!!
Jeppe W
hehepp, ingen skillnad...snart skänker jag bort bilfan! :(
Ja, kan ta den ;)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag kollade lite på vart "pinnarna" leder, och det verkar vara till c-låset. Fungerar det eom det ska?

Jag skulle tippa på att du har en trasig GM, känner du någon du kan prova att byta med?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jeppe W
Verkstadskillen som bytte silentblocken passade på att byta ut både RM+GM modulerna för att kolla om någon av dessa kunde vara boven, men inte då, ingen skillnad...

M Femman; Du har första tjing!! :)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
oki... Men c-låset, fungerar det felfritt?

Erik

___
Jeppe W
Japp, C-låset är OK. Jag har en till tråd ang. generatorproblem och laddningslampan som vägrar lysa, hur kopplar man enklast förbi lampan så att generatorn laddar utan den? Tydligen ska det sitta nå't motstånd parallellt med lampan så att generatorn laddar även om lampan går sönder, men tror ni min bil laddar?? *suck*
ro
67
roddan
Äger en 523 iA Touring-98
samt 530i Touring 05
Jag föreslår det igen
Byt kontakten i tändningslåset
finns minsta dålig kontakt lever bilen ett eget liv

Jeppe W
Tänkte bara väcka tråden till liv igen, har nu bytt å felsökt å grejat å donat, kan konstatera att 140A generatorn hade diodbryggan, lindningen samt kollektorn brunnit upp på... :P Slängde på en utbytes 90A och då laddade det okej igen. Kan tjuvströmmar leda till såna här extrema generatorhaverier??
fjamsetramsa
Funkar allt nu då??
Jeppe W
Nepp, tjuvströmmen har jag inte hittat ännu...
Jeppe W
Tråduppdatering; efter att ha rivit fronten på bilen (omlackning på g) såg jag att div kablar till b.la. nivåreglering, spolarpump mm hade krackelerat, ska byta ut dessa och göra en översyn på all el i fronten så återkommer jag med vidare info!
le
3
leonberger
BMW 525IX Touring -92
Jag har problem med mitt Autolock efter att jag blev strömlös för ett tag sedan. Numer låser sig inte bilen automatiskt när jag parkerar utan endast när jag trycker på sändaren. Är det någon som har något förslag till vad detta beror på. Jag är även nyfiken på vad det är för en knapp som sitter under instrumentbrädan vid mitt vänstra knä, det har något med larmet att göra men vad är det?. Jag har just köpt min BMW och har mycket att lära.
Jeppe W
Hej På Dig å välkommen!!

Om du kikar längst upp på sidan har du en sökfunktion som underlättar letande efter info. Själv har jag inte larm så där kan jag inte hjälpa dig... :(
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen!

Prova att synkronisera den enligt Länk Bilen har blivit nödöppnad, och då krävs det att man synkroniserar genom att vrida om nyckeln lite extra.

Fler tips på låset hittar du här: Länk (under Body & interior)

Använd gärna sökfunktionen, det finns mycket skrivet förut. Det är exakt samma låssystem på E34 för 9/91 och E32.

Erik

___
Jeppe W
Uppdatering; jag har nu bytt lite kablar å lött och donat, fick tillåme igång utetempmätaren! Färddatorn är med andra ord perfekt nu, nya displaylampor å allt, känns bra. Tjuvströmmen däremot är konstant...*suck* Hur var det här med viloströmmen nu igen, vad skulle den ligga på om allt var OK?? Jag har fått lite olika bud om jag säger så...
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kollat kabelstammen som går in i förardörren, alltså genomföringen mellan kaross och dörr? Hade nött hål på en kabel till en elhiss på en volvo 240 som jag hade för nåt år sedan då blev jag konstant utan ström.

//Roger

Jeppe W
Jepp, kollat den, inga problem...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.