AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.054

Fråga till alla BMW fantaster oavsätt modell!

Sida 2 av 2
Tycker jag är snyggt:

E87 1-serien - Sparkling Graphite
E36 3-serien - Fjordgrå
E46 3-serien - Japanröd eller Topazblå
E39 5-serien - Royalröd
E60 5-serien - Oxfordgrön eller Chiarettoröd
E63 6-serien - Mineralsilver
E38 7-serien - Biarritzblå
E60 7-serien - Oxfordgrön
X3 - Bluewater eller Silvergrå
X5 - Stålgrå

m.fl., m.fl,...

MVH
OK här är mina val.

E30: Diamantsvart (nytvättad), laxsilver är ok också.
E36: Cosmossvart (My choice) samt vanlig, hederlig silvermetallic!
E39: De faceliftade gör sig mycket bra i stålgrå, helst med M-sport paket. Annars funkar de flesta ambassad-färger på denna modell inkl silvermetallic.
E39 M5: Le Mans Blå, utan tvekan.
E46: Coupeen gör sig riktigt bra i VIT (jo faktiskt!!), orientblå samt topazblå är två andra höjdare. Även outsidern "Dunkelblau" som hr "wendtan" har på sin är ypperlig.
Imolaröd och även vit är klockren på M3 E46.

SUVarna X3 och X5 gör sig bäst i ngn mörk kulör, tex svart. Det får dem att se mindre ut :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
da
31
da02tkn
X3 30d -12 M-sport
E36 = svart, gul eller mörkgrå..
E46 = silver
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Ferrari röd annars vad den nu hetter på bmw språket Alfa brukar ha en sån röd. eller vanlig SWARTZ på samtliga modeller lite svår att hålla ren minsta damkorn syns (attans)
Alpinavit kan man köra i 2 veckor utan att man märker smuts (dock ej leriga förhållande) där emot svart bara 2 dagar och speciellt pollen som fastnar på våren/sommaren. Annars är en ren SVART BMW (samtliga mod.) med kromade listor (ej shadowline) läcker bil
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Cirrusblau metallic....grymt snygg färg tycker jag, hade en 325:a med den färgen.
Mora metallic tycker jag så klart :)

/Johan

Min bil: Länk

Jag instämmer till fullo med Kristoffer angående färgerna på E46.
Jag skulle även vilja tilägga Schwarz II till den listan.
Är de någon som sett en till Dunkel blå E46 ci? Jag har letat med ljus o lykta på alla forum världen runt, men inte sett en enda.
Jag har sett någon e46 touring, men de är också allt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
tvåtakt
Jag lackade min hoj i en gammal 70-tals kulör som hette Amazonidmetallic . Ser ut som gröngult snor ungefär. Jag hr sett en BMW 1800/2000 i den färgen en gång
Blå på e36 allmänt blå met typ laser blå mm och silver är fint på e39 o nya 5 serien
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag har alltid varit svag för röda bilar så mitt val med hjärtat blir Imolaröd. När jag köpte min bil valde jag med hjärnan, det blev en titansilver.
Hellrot nerlackad på E36C med m-lister (Puts krävs)
Alpinvit nerlackad på E34 o E32 (puts krävs)
Röd, svart eller vit M3E30 (välputsad)

det var mina fem cent

___
Mvh
Patrik N.
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
på E 36, E46, E 39 är helt klart violett metallic snyggast :-) men på E 38 är svart metallic snyggast

MVH//Anton

Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På- Rädsla
La
16
Laurén
320i -88
Intressant länk... Tror alla BMW:s färger har blivit nämnda minst en gång redan :)
Estorilblå, Avusblå, Alpinvit, Safirsvart, Imolaröd, Mora, Silvergrå och pheonixgul är färger som jag anser gör sig riktigt bra M3 E46 iaf ;)

Finns många färger att välja mellan, mycket beror nog på storleken på bilen, men Estorilblå är en klar favorit när det gäller BMW.

MVH / Jacob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.