|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Föreställ er detta. En VIT e38 sänkt, 18-19 tums kromade fälgar, 265 bredd. Kromad grill och xenonlampor.. allvarligt nu grabbar, kan det bli skönare? |
|
|
Som hämtat ur "Pimp my ride" Yeah U.S.A! ;-) 328án: Länk |
|
|
Vänta bara på att 80-talsmodet slår igenom på allvar! (precis som Hasso skrev) Då kommer det att stå vita bilar med en guldkromad grill i varje gathörn. Armanikostymerna kan då med fördel kombineras med pastellfärgade t-shirts och fötterna kan stickas ner barfota i vita loafers... :o)) Spana in gamla reprisavsnitt av Miami Vice och kolla vad som kommer bli modernt! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| När jag jobbade på MrCap kom det in en vit M5 E39!!! | |
|
Så svaret på min fråga är nog med tanke på hur många av er som GILLAR vitt (mig inkluderad) att VITT RULES trots allt ändå!! Vilken tur för mig att min nya bil är vit då, kan vara en blivande klassiker, fast jag behöver ju dom vita blinkers där fram innan jag är med i gänget., men dom skall beställas inom kort!! Have a nice day in your white shiny car!! |
|
|
Vit M5 e39: Länk |
|
|
Vit E39:a är ju inte helt fel faktist. PB |
|
|
Vissa bilar passar väldigt bra i vitt, t ex M3 E30. En Porsche 911, av 80-talsmodell, gör sig också väldigt bra i vitt. M1 är ju också mycket snygg i vitt. Större bilar tyckar jag däremot sällan passar i vitt. |
|
V12 LeMans |
Man kanske skulle lägga ut sin vita dekaltrimmade 540 e34 på galleriet , ;-) . Skulle kunna tänka mig en vit e38 (750 t ex) med Alpina-stuk ( 19 tum el. 20 tums-hjul ). |
Hawar |
Vita bilar har nog blivit en ond cirkel, folk vet att de är svåra att sälja och undviker därför den färgen. Visst kan bilen se fräsch ut i den färgen, men inte så länge estorilblå m m finns. Mvh Hawar |
|
När min mamma skulle byta in sin Vita Saab 900 -97 *ussh* så sade säljar en enligt mig dum komentar. Det är ju avdrag 7000kr för att den är vit. Dom var inte riktigt friska där tygte vi och sålde/köpte privat istället.( då inga sådana kommentarer) Älskar BMW.. |
|
| Alltså det kräver ju lite ansvar ifrån bilägaren för att det ska funka med vitt. Som någon skrev här så ser en e39 lite blek ut i vitt och det kan jag hålla med om. Men på med fina BMW orginal 17", vita blinkers och håll bilen ren så jag lovar att inte en käft kommer tycka den bilen ser blek ut. M5'an som någon länkade till lite högre upp i tråden är ju bara för läcker! | |
|
Efter att ha bott några år i USA så kan jag konstatera att "over there" så är vit bland den vanligaste färgen på lite exklusivare bilar typ BMW 7-serie, MB S-klass, Lexus, Cadillac, etc. Hur många är det här som går in och beställer en ny 745:a i vitt? ___ BMWCS #5157 |
|
|
Är inne på min andra vita bil och det är sista gången jag äger en vit bil. Jag tycker ändå att vitt är riktigt snyggt när bilden är ren och fräsch i lacken men det är ett mörker att hålla bilen ren. Minsta lilla asfaltsfläck och rödakriga flyg/dubbrostfläckar syns på en gång och man kan gno i timmar med syratvätt, rengöring och rubbning/polering för att få bort dem och de kommer tillbaka efter ett litet tag. Det är också roligt när man tvättat bilen och det regnar så det blir mörka ränder i lacken efter smutsen från lister och dyl. Vitt är snyggt men de som inte vill ha kulören är väl medvetna om extrajobbet för att hålla den fräcsh. |
|
|
Programmer: Här i Sverige är det ingen som beställer en ny 745 överhuvudtaget ;) (tyvärr får man väl lov att säga...) Farfar har en vit Citroën BX, den är gräsligt ful. Samma kulör på valfri M-bil däremot, mums! :D /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Vita bilar är COOLA! Dock kan man kanske ha synpunkter om en bil som är vit OCH svart (nej det är inte en polisbil) är snygg? Länk Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
...och nej, bilden är inte photoshoppad. Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Fräscha och välvårdade bilar går alltid att sälja, även om bilen är en kycklinggul 750 med rött skinn. Det finns en marknad för allt. MVH, E38B12 (Vit 540 E34 =) |
|
|
Jag skulle inte tveka på en vit BMW, Speciellt M-bilarna gör sig mkt bra i vit! Tänk er en vit E60 M5 med tonade rutor! Mums! :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
haimaul |
Schack matt för svartvita E46:or! Annars är vit en färg som känns väldigt mycket i morgon, väldigt rätt m.a.o. Så var det inte för några år sen och kanske beror det på just en allmän 80-talsrevival. Undrar förresten hur mycket bildesigners utgår från färger när de ritar nya modeller. Självklart är de med och väljer ut olika lackkulörer när formen är klar, men jag menar om de styrs s.a.s. halvt omedvetet i andra änden av processen, och ritar något som gör sig bra i vissa färger men inte i andra? Att de liksom tänker att "nu ska jag rita en bil som blir snygg i silver/rött/vitt"? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.