|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Undrar jag, var och varannan som skall köpa bil skriver INTE VIT, vit är en snygg färg på rätt bil (Även BMW) samt perfekt att lägga lite silver mirror som topplack....för "that bright sparkling look" Va säger ni??? //Helge | |
| Tror att de som alltid skriver INTE VIT!! aldrig sett en vit nytvättat BMW med 17" hjul och vita blinkers, skulle nog vilja hävda att snyggare än så blir det inte! En vit 330 är en våt dröm det! | |
|
Vitt är redigt snyggt på många bilar - men de flesta tänker på dassvita Volvo 940 eller Suzuki Swift. Jag skulle kasta mig på en vit e46 om jag fick chansen. ___ En, men en BMW. |
|
|
Jag tycker vitt är en alldeles ypperlig färg på en BMW! Helst dock på en lite äldre modell, typ E30, E32, E34, E36. På t ex E39 tycker jag vitt känns fel... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
tror det beror på bilens blå interiör... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
| Såg en vit E46 M3 Cab i måndags, den hade jag inte tackat nej till :-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag fick ögonen på en 318 E36 Coupe som var vit med svart inredning idag, inte alls så tokigt, men vita bilar är väl på väg tillbaka igen , var ju poppis på mitten av 80 talet då alla bilar skulle vara vita. Efter att ha ägt och äger många vita bilar så är det fortfarande den sämsta kulör som finns att vårda. Skitsnygg välputsad och ren, men så fort den blir minsta smutsig så ser dom "risiga" ut dvs får tvätt jämnt. E36c var jättesnygg välputsad import nångång när S var bokstaven som gällde. Vid närmare koll så var bilen omlackad, och under huven fanns rosthål i innerskärmarna, skarven under bakstätet i golvet var också kexig, dessutom flödade oljan från baksxelklumpen och packboxen i framkant på motorn. Där försvann den prydliga snygga utsidan :)) Jag håller med om att vitt är snyggt, men ack så jobbigt. ///MVH Hasso Länk |
|
Fast min svarta tjänstebil blir ju lika fort sketen och smutsig som en vit, om man skall bry sig om sådant så är det ju endast sketgrå metallic som gäller och hur snyggt är det??...Bilar skall ju putsas och då är vitt lika fint och vackert.....tycker jag iaf, //Helge |
|
| Min förra bil var en vit *host volvo *host* 440, de har ju en viss förmåga att rosta de där små rackarna, perfekt med vitt då, fram med sandpapper och sedan bättra på med vanlig vit färg ingen som såg att man varit där och kladdat. | |
Scheckheft |
Hej Själv är jag glad att jag fick tag i en chamonixvit E9. Färgen blir bara snyggare och snyggare :) Har också upptäckt att vit inte är så ofta förekommande hos E9 modellen. Det är däremot ljublåmetallic. Tur att man inte har en sådan... Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
vitt är snyggt, och fördelen är att man inte ser om det finns svaga bynglor på vitt lika lätt som på en svart bil =) Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
eller varför inte dra på lite pärlemoreffekt på en vit bil, så den skiftar i blå/grönt i solsken = nice Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Now we talking.....vitt är fint!!!! Tur man har en vit bil då.....*lycklig* A beemer a day keeps the mekanic away!!! |
|
|
Jag har svårt för vita bilar, tur att smaken är olika! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Helsåld på Alpinvitt, bara den inte har lika stor andel rostrött som min E30 hade :) Vit faceliftad E46 touring alternativt vit E34. Klart snyggt! Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Svar. För att det är ute! Här kan man läsa mer om färg på bilen! Länk /A |
|
| Har börjat svänga rejält, från att vara anti till vill ha, lite beroende på bil dock. Tror att vitt kommer att bli ordentligt inne snart igen | |
| Har börjat svänga rejält, från att vara anti till vill ha, lite beroende på bil dock. Tror att vitt kommer att bli ordentligt inne snart igen | |
|
Sen jag köpte min vita 735a har vita BMW bara blivit snyggare och snyggare Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
| En vit nedlackad E36:a med en liten vinge och vita blinkers *6 är ruskigt snyggt.. Likaså E46 *najs* | |
|
Jag anser att vitt Endast är vacker på gamla klassiker... Har sett 1(!) vit E39 vad jag kan minnas..... Ingen vacker syn... Ser så slätstruket & "budget" ut... En polare hade en vit E36, köpte den för han fick ett bra pris, men han gillade aldrig färgen... 328án: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.