AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.043

Vågar man köpa en 528 som gått 25000 mil?

Sida 3 av 3
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jaha, jag väntade tydligen för länge.... i går när jag ringde för att säga att jag kommer med pengarna var den såld. :(
Ingen annan som har en fin 528 till salu i samma prisklass?
Hur som helst tackar jag för allas synpunkter!

Henrik"M"
stefannorr
Synd du bomma tillfället...men de viktigaste vid bilköp är ju att vara kall o kolla historik service m.m..så nog får du läge igen.
En BMW med under 30000 mil är ju knappt inkörd. Min 528 e39 går som en klocka och på väg från malmö i sommras tampades jag med en tjej i en Z4 i 240 km/h.
Den som sköter sin BMW har en bra bil länge.

Min nästa bil kommer att bli en M5:a om den har gått 25-30 000 mil rör mig inte i ryggen bara den känns bra och inte är sliten.

Det är lite tröttsamt med folk som aldrig har ägt någon BMW tidigare som har förutfattade meningar:

Dyr bil att köra = FEL drar 0.90 blandat och 0,70 stabil motorvägsfart

Dyr att skatta= FEL Sist betalade jag 2000 + nu de nya avgifterna som borgarna prackade på oss.

Dyr att försäkra= FEL min gamla Volvo 940 kostade lika mycket. Helförsäkring 470:-/månaden

Dyr i delar= FEL en Volvo S80 kostar avsevärt mer

Bekväm bil = SANT

Snabb Familjebil = SANT

Körkänsla = SANT

Väghållning = Med M chassi JA annars sådär...

Det finns inget att tveka på, det är bara att slå till du har den bilen länge om du vill.

Världens bästa bil är en ny BMW. Världens näst bästa bil är en begagnad BMW.
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

En E-39 som servats klarar 50.000 mil. När lag "lämnade" min 523 stod mätaren på 32 tusen, inte en droppe olja, inget missljud tillock med BMW själva var förundrad över bilens topskick. men så var jag inne på andra serviceboken också.

NoFear, kör med insidan.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Synd bara att karossen på en e39:a inte håller lika länge som motorn-:).

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Klämmer man bara många mil årligen hinner man med en del innan karossen ger upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.