|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
528i -96 (E39) Svensksåld 3 tidigare ägare Full servicebok Skinn ECC 4 x elhissar El-taklucka CD-växlare Multiratt Farthållare Manuell Larm med komfortlåsning Orginal alufälgar (Tyvärr) 25000 mil Pris: 67000:- Frågan är om man vågar köpa en 528 som gått så långt & om priset är rätt? Vad tror ni 5-serieägare? Henrik"M" | |
-BeeMWe- |
Skulle inte köpa till det priset, få intressenter på de milen så priset kan nog gå ned mycket. |
| 67 000:- tycker inte jag är något överpris trots milen..sv såld + ok utrustning | |
|
Är bilen servad ordenligt så håller bilen många sköna mil till. Du får ju mycket bil för pengarna,jämför tex med e36:or och vad dom begär för dom. Jag tycker priset är rätt,man får inte så mycket mer bil för dom pengarna. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Hmm, då står det 2-1 till köp då... Jag får nog fundera lite till. Tack för era synpunkter. =) (Kom gärna med fler) Henrik"M" |
|
|
67000 spänn för en E39 528 får nog anses som ganska ok! Nu börjar vi komma ned på E34 priser. Det är en markant skillnad på E34 och E39 i modernitet. 25.000 mil är visserligen ett gäng mil men å andra sidan får man som någon sa tidigare inte mycket för 67000 riksdaler. |
|
|
Men herregud vilken milskräck det är här ibland. Ska du ha bilen länge så spelar det ingen roll att det gått långt, 67' för en E39 är helt sjukt mycket bil för pengarna. Kolla på Blocket vad du får för 67' kanske en Vw Passat med 30 000 mil skulle va nått? Annars kan du ju köpa ett "11 000" milat import lik för 80-90 tusen |
|
|
danielb: Egentligen är jag inte det minsta orolig för att bilen inte skulle hålla & funka bra i många år till, men jag tänker på den dagen jag själv vill sälja. Antag att jag säljer bilen om två år & den då har passerat 30000 mil. Det känns som om det nästan skulle vara omöjligt att bli av med den då. (Om jag inte ger bort den...) Men jag tackar för allas respons, det lutar nog åt att jag slår till! Henrik"M" |
|
| Som jag skrev så krävs det ju att du behåller bilen ett tag för att du ska kunna göra en bra affär, kanske köpa och köra tills det rasar är skrot då har du haft billiga mil | |
|
För motorn är det ju som helst problem så länge den fått sin livsviktiga service. Däremot kan det ju vara en del slitagedelar i bilen som ger upp när den rullat så långt. Så det hela beror ju på hur bilen är servad och hur mycket som är bytt. 67' är ju dock inte mycket att orda om. Som någon nämnde ovan så ligger ju nästan E34 i de priserna, iaf fina 540:s. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Alltså jag skriver antingen för snabbt, eller är för trött. INGA som helst problem för motorn, skulle där stå. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Jag tror inte du kommer råka ut för någon jättestor värdeminskning på 2 år. Låt säga att du får prutat lite på bilen som den e nu och om 2 år så säljer du för 55-59"kr. Tror inte att du ska få problem att sälja den. ( Låter annars som det perfekta objektet för Ärliga Harry som gärna köper sådana bilar och skruvar tillbaka till 16000mil och sedan säljer den "billigt" för 85k till nån stackare , som vill ha en nyare familjebil, tror han gjort ett kap och har satt huset i pant på ett nytt lån. Sedan så läser vi här på forumet om diverse misstankar om att mätaren varit backad m.m. Givetvis har denna bil haft en stor skylt som synts på flera mils avstånd med texten svensksåld. ) Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
| Priset är helt okay till dom milen köp bilen om den är servad ordentligt och det inte finns nårga synbara/kännbara fel på den. | |
|
Bara att köpa ifall den känns rätt! 25000mil är inga problem på en underhållen E39. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Är den servad som den ska och välbehållen i övrigt är det ingen fara. Då självaste motorn då kan gå lika långt till. Det man ska kolla upp i det läget är ju om/när bensinpump, generator, vattenpump, stötdämpare, olika leder och sånt är bytt. Hellre en 25000 milare med full dokumentation än en import med vag historik och med 9999 mil på mätaren. mvh |
|
| Jag hade köpt, att du förlorar mer på denna bilen än en lågmilare tror jag inte. | |
|
Min e39:a har gått 29000mil och e34:an 40000mil, och dom kommer att länge till, bara att slå till. BMW CS #5206 |
|
|
Gå länge till, skall det vara BMW CS #5206 |
|
|
25000mil är väl inget om den är skött Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag tror också på långmilare. säg att du köper en ärlig 14000-milare, som kostar runt 90' med snarlik utrustning. den kanske går ner till runt 70' på två år. tror som tidigare talare att om du får den 528:an för 60-65' lär den inte gå ner mer än till 55', kanske 50' inom ett par år. Jag är osäker på summorna, men generellt så är jag övertygad om att man åker billigare värdeminskningsmässigt med en långmilare än en kortmilare. Fast å andra sidan får du köra en mer sliten bil! Men 25' mil på en 528:a är inget att bråka om, så länge det är ärliga mil. Mvh Johan |
| Det är inte ALLA som är oroliga för långmilare. Sålde min Audi 100 V6 för ett tag sen 2 dagar efter jag satte annons . Den hade gått 27.000 mil, köpte nu en 530d med nästan 20.000 mil på mätare utan att blinka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.