|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
***asg*** Tänkte faktiskt aldrig på det problemet för Masten, men det stämmer nog som Du säger, trodde först det var de extra 140hk och frånvaro av antispin, men sladdteorin är starkare!! :-) Tror inte jag har råd med ESS i vinter, men eftersom Hobbe ändå ha 6 sek att jobba in så räker det nog med nytt chassi etc.. :-) Ja jag är en elak fan...!!?!! /Caspar Länk |
|
|
Caspar, Du vet att du kommer att få äta upp varenda ord ;) |
|
|
JAPP!!! Måste bara få Dig att vilja lite mer!! Att bilen är ok har ju eFx bevisat!! :-) :-) /Caspar Länk |
|
|
Caspar: Det har du rätt i, jag läste lite för snabbt på listan för varvtider. 1:17,85 var bästa tid för GT3:an, ingenting annat. A3:an var inte långt ifrån: 1:18,10 är ingen dålig tid :) Hobbe: Hade du med dig dina papperslappar med poäng på? Jag var ju mer eller mindre dagens Bambi! 9,5/10 tycker jag nog att min piruett är värd, aight? :) Tack allihop för att ni hjälper mig att komma på bortförklaringar, känner på mig att min snurr kommer bli det givna samtalsämnet under mååånga luncher med kompisarna framöver... :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Det måste varit Hobbes tunga hardtop och kjolpaket som gjorde skillnaden! /eFx |
|
|
eFx har givetvis rätt ! Utan hardtop så hade jag kört snabbare än GT3:an :) |
|
|
Självklart Hobbe!! Fast vad gör man inte för komforten och utseendet?? Jag lägger i stereon nästa gång så blir det jämbördigt!! :-) /Caspar Länk |
|
|
Caspar, Informera Masten att det ligger en 500 kg hifi-anläggning i bakluckan , annars kommer vi att se nya stunt från Masten nästa Challenge. |
|
|
Om jag förstått dina planer rätt Caspar, så blir ditt stereobygge något som kan klassas i över tungviktsklassen.. bantiderna kommer bli i stil med en plogbils.. :) Sen tänkte jag vi skulle revolutionera racingvärlden genom att uppfinna en hjälpfallskärm som snabbt kan ta ner farten om man får sladd.. ett system som man skulle kunna aktivera t.ex. när MASTEN sitter bakom ratten........... ;) /eFx |
|
|
så fiffiga coilovers visade sig vara sämre en orginal på Z4an? vem kunde tro det!!! såååå avundsjuk att jag inte var med!!! Vad la ni ut för bana? av tider att döma verkar det vara nåt i still med bilsportssuperstage? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tomas: kolla in www.challenge.nu Hobbe: Du tror alltså att det krävs 500kg stereo i min baklucka för att Du skall hinna med... :-) eFx: Planerna är faktiskt inte så farliga viktmässigt, lådorna skall byggas i glas- eller kolfiber. Lättningen av batteri motsvarar nästan basarna, som dessutom blir modulära för tex banan. Förvisso väger de tre stegen en del men jag kan ju själv banta 30kg... :-) Vilket inte Du kan!!! Det finns fördelar med att vara fet!! :-) Jag hade 3/4 tank när jag satte bästa tiden, så med lite bättre tankningsplanering nästa gång blir det ju 20-30 kg lättare också. /Caspar Länk |
|
|
vaddå har ni redan gjort bestälningen på bateriet som emM linkade till? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hehe :) Jag tror det blir kanon! /eFx |
|
|
Tomas: Nej, men innan våren skall de väl hinna leverera?? /Caspar Länk |
|
|
Apropå inget, jag försökte få tag på mitt försäkringsbolag i förra veckan, och lämnade alla möjliga uppgifter till dem om den här aktiviteten (även adressen till deras hemsida). Nu ringde dom tillbaka (de va ju trevligt att dom hade lust att göra det idag.. när det var över så att säga..). Dom hade iaf "kollat upp" aktiviteten, och hör å häpna, det var inga problem alls, försäkringen gäller precis som vanligt även under den här aktiviteten..! /eFx |
|
|
Z3c 4ever, Nix, mina coilovers är utmärkta. Anledningen till att eFx var snabbare än mig var för att eFx helt enkelt körde bättre än mig...denna gång ;) Dessutom som jag har sagt tidigare så tävlar jag med mig själv enbart. Mitt mål var att komma under 1:30. Om du dyker upp nästa gång så var inte förvånad om en rostig gammal kärra med en duktig förare slår dig trots att hans kärra inte kostar mer än din kompressor. Vi kan bulta på så många grejor vi orkar, men när dagen är slut så är det bilen med den bäste föraren som är snabbast. Bilen är som sagt oftast inte vad som begränsar. Det är ju därför vi gröngölingar passade på att ta detta första steg. Ingen av oss blev en sämre förare efter gårdagens körning. Nästa Challenge så lär ingen av oss ha ett första varv på 1:38, vilket vi samtliga hade :) Dyk upp nästa Challenge och prova själv. |
|
|
Hobbe: Anar vi en liten antydan av grinighet?? Fast visst stämmer det Du säger att en duktig förare har en stor fördel (eftersom jag var snabbast av oss så måste jag ju hålla med.. :-) ) Alforna kostade ju ca 1,2 mille mindre än SL 55 AMG'n och hade ungefär samma tider <1 sek diff. Det kanske skall tilläggas att 1.38 var på en väldigt hal/blöt bana. Tror knappast att jag hade förbättrat varvtiden med 15 sek om jag fått sätta första tiden på torr bana.. men givetvis var det förutom skitkul väldigt lärorikt, samt att iallfall jag kände mig urladdad efteråt och hade inte alls samma behov av att gasa på vanlig väg!! /Caspar Länk |
|
|
Man ska alltid tävla mot sig själv, inget annat. Allt annat är bara löjligt i sånna här sammanhang. Hobbe: det hade varit mycket intressant att testa din bil ett varv.. intressant för att känna på, dock mindre intressant för plånboken när man efteråt vill ha massa prylar.. :) /eFx |
|
|
Här får man pikar till både höger och vänster... :P Kollade resultatlistan på www.challenge.nu, jag hamnade på plats 63 av 66! :D Känns bra att ha hamnat före en Porsche, även om det bara var en 924 :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Go masten, go masten, go masten! /eFx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.