|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Det var lite rörigt med alla inlägg om bankörningen på Lunda flygfält utsprida i tre olika trådar som egentligen handlade om andra saker. Så som en god vän av ordning tänkte jag överföra alltig till en tråd om just Lunda bankörning för er som mot bättre vetande fortfarande tror att på Z forumet har trådämne något betydelse för vad diskussionen handlar om :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Här är länken till Lunda 25-26/9: [LÄNK] vad jag har fattat från andra trådar så är Hobbe, Caspar , Masten redan anmälda. men det var väl någon annan oxå? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag är inte helt säker, men jag har för mig att Jonny (svart 2.8 Coupé) skulle dit, dock står hans bil inte med i listan över anmälda bilar. Hade du förhinder i helgen Tomas eller hur var det? /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten är anmäld som chefputsare av alla Z:or. Jag ska dit den 26:e då det är minst antal bilar anmälda då (=mer körning). |
|
|
Masten: Städar och tvättar Du min bil på lördag då? Så Du slipper ta med Dig stora skurhinken på söndag :-) Vart hittar man listan över anmälda bilar?? Vi skall nog inte kaxa för mycket denna gång då det har varit ganska vassa bilar där tidigare. Vipers, trimmade Porschar, en Lola mm |
|
|
Caspar och Masten: Vi ses på E4:an då... Jag planerar att köra i väg kl.07 så att jag förhoppningvis är där strax efter kl.08. Om jag förstått allt rätt så ligger Lunda nästan 5 mil utanför Uppsala. Därav den tidiga starten...:( |
|
|
Caspar... Länk |
|
|
Är det på söndagen ni skall dit? Det där ligger ju typ granne med mig.. =) /eFx |
|
|
"Störtbåge" inkluderar knappast "rullskydden" på en cab va? /eFx |
|
|
Caspar: Om vädret tillåter kan jag faktiskt göra det efter klockan 16 på lördag :) Tobias: Det stämmer! Anmäl dig du också :D /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Får man åka utan extra störtbågar då?? /eFx |
|
| eFx: Tjäna!!! Skal du dit? Kjøre eller bara titta på? Kan man komma og titta på kanskje? :) | |
|
Jag förutsätter att orginalbågarna (rullskydden) duger, det står inte mer exakt specificerat och att de ger ett gott skydd har vi ju sett. Viper, Lotus elise och andra bilar som har kört tidigare har inte mer skydd än vad en Z3 har så... Träffen går heller inte under SBF reglemente (som inte heller kräver båge utanför tävlan) |
|
|
Jag och en kompis (han med Nissan 300ZX för er som var med på Drottningholm förra året) är anmälda nu! Ska vi mötas allihopa vid Svistarondellen (den stora rondellen man kommer till precis där Uppsala börjar om man kommer söderifrån på E4:an) vid någon tidpunkt, så kan vi åka samlat till Lunda flygfält? /eFx |
|
|
Om man följer E4:an så finns det direkt efter rondellen en kontrollplats för tunga fordon (mellan rondellen och första korsningen). Där kan vi mötas isåfall, vid lämplig tid? /eFx |
|
|
Kongen: Köra! Blev det visst.. :) /eFx |
|
|
Eftersom detta inte räknas som riktig tävling, och föraren i stort är ofösäkrad så räcker det med den "nödutrustning" som arrangören kräver/önskar. Varför tror ni att en "waiver" måste skrivas på innan körningen ? ;) |
|
|
eFX, Den där kontrollplatsen innan högersväng till Novation duger gott. Vilken dag och tid ? |
|
|
Okej, då möts vi på kontrollplatsen i Uppsala på söndag morgon. Klockan 07.45 går karavanen vidare till Lunda! /eFx |
|
|
Nu har jag fixat skriftlig bekräftelse från mitt försäkringsbolag att min försäkring gäller på Lunda :) Inte för att det lär behövas pga hur arrangemanget är utformat, men detta är något jag kommer att göra inför varje arrangemang som jag planerar att vara med på . En säkerhetsåtgärd för potentiella tvister. |
|
|
Hur fixade du det? Ringde å sa att du ska köra på bana eller? /eFx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.