|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
eFX, Det kan skilja från försäkringsbolag till försäkringsbolag. Normalt är att din försäkring ej gäller för "träning inför tävling eller tävling". Nu klassar inte jag Lunda-körningen som tävling då det inte är mitt syfte. Slalom på konbana Lunda flygfält som förarutveckling med en bil åt gången beskrev jag arrangemanget. En blänkare: BMW SC har gjort en utredning som pekar på att försäkringsbolaget trots skriftligt godkännande ändå kan vägra ersättning med stöd från trafiklagen från 1975 el. 1979. Detta är en djungel som i dag knappast ens försäkringsbolagen själva vet vad som gäller. Ring och hör med ditt försäkringsbolag. |
|
|
Ring och hör med ditt försäkringsbolag. Om det är OK se till att få det skriftligt. Vad som gäller kring sådana här arrangemang är en djungel som inte ens försäkringsbolagen kan klargöra. |
|
| Oj då ! Två likartade svar (jäkla dator)... Ta det du gillar bäst ;) | |
|
Cool, ska ringa å höra efter! /eFx |
|
|
eFx: Låter som en toppenidé. Hinner vi på en kvart till Lunda? Det är ju incheckning SENAST 08.00!! Hobbe: Intressant, vilket bolag var det?? Jag har If... och i senaste utskicket stod som extrainformation att INGEN körning på bana täcks av försäkringen. Enligt den jätteutredning som BMW SC gjort angående försäkringar är heller inte försäkringsbolagen tvugna att försäkra en bil på bana. Grejen är nämligen "Lag om Motortävlingsförsäkring (SFS 1976:357) upphäver Trafikskadelag (SFS 1975:1410)."... I praktiken innebär detta att arrangören och de som kör kan försäkras om man följer SBF's reglemente och förarna är licensierade (därför går jag licenskurs 8 okt). Dock och det är ett stort DOCK... Försäkringsbolagen är inte skyldiga att täcka skador på bilen eller annat materiell som skadas av bilen, dvs det som täcks av trafikförsäkringen på gata... Det går att teckna speciella försäkringar för körning på bana, men de är oftast VÄLDIGT dyra. Man skall också tänka på att detta gäller även alla andra på banan och skulle någon ramma Dig så har Du det roliga jobbet att utkräva ersättning från denna person, som antagligen inte har en försäkring som täcker det... Skulle alla fixa som Hobbe vore det ju toppen, men om Ni lyckas så var noga med att få det skriftligt!! |
|
|
Tyckte Masten sa att det var senast 08:15 på Lunda? 30 minuter tar det ca till Lunda från mötesplatsen i Uppsala. /eFx |
|
|
I mailet jag fick från Hobbe stod det att det är incheckning kl 0815-0900, så jag antar att det är det som gäller :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Ursäkta att jag rör till allting, fick för mig att jag läst 08.00 någonstans men det var bara minnet som spelade mig ett spratt.. Hittar iallafall ingen sådan info... Hittade ingen info på Challenges sida heller men men.. Vi får lite på Hobbe. Hobbe: Enligt den länken om vilka som var anmälda fanns ju inte jag med då den var från 2004-09-12... Masten, jag plockar upp Dig 07.00 så hinner vi ta det lugnt till Uppsala för att samla upp truppen. Vilka blir det? eFx, Hobbe, jag, Masten och eFx polare.. Några fler?? |
|
|
Tummen upp för det Caspar! :) Om du inte fått det redan så lär du få ett bekräftelsemail med mer info senare ikväll från Lennart Fosselius som (om jag förstått det rätt) är "chef" för The Challenge. Kom att tänka på en sak: Enligt reglementet får man inte ha några lösa föremål i bilen under körningen, hoppas inte dina sladdar och grejer i den numera icke-existerande mittkonsolen berörs av det? :o /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Då kör vi 07:45 som tidigare sagt! Ta med en rulle tejp om dom inte skulle tycka om att kablarna hänger och slänger.. /eFx |
|
|
vad är väderutsikter till helgen? regnar det som idag har jag om mina plastiga Hankook inget där att göra :-( ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tomas: På Aftonbladets sajt står det just nu att det ska regna i Uppsala på söndag, men det lär nog hinna ändra sig tills dess. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Vädergudarna är oroliga... Med vår vanliga otur med vädret på våra träffar så är jag inte förvånad om det tom snöar på söndag ;) |
|
|
Hmmm... 2mm kvar på däcken.. Det får inte regna!!! /Caspar Länk |
|
| Jag tror att jag tar med mig några papperslappar med siffror på så att vi andra kan betygsätta "Caspar on ice" :D | |
|
***garv*** Äh vadå, på torr väg greppar de ju fortfarande hyffsat... Om inte annat så får det bli lite uppvisning i hur man sliter ner det sista... :-) /Caspar Länk |
|
|
Hobbe: Ska vi trycka upp dekaler med såna här Länk och sätta på Caspars bil? :D /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Jo det passar en grön ismaskin :) |
|
|
Nu är det fullt både den 25:e och 26:e på Lunda. Det ska bli kul att se en Z-flock cirkulera runt Lunda på söndag ! |
|
|
Helt ok Masten, om de går att få bort utan lackskador!! :-) Du kanske kan trycka upp några att ha på sidorutorna?? /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.