|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
-BeMWee-: Ok, jag hör av mig till dig när jag sålt bilen så kan du hitta en motsvarande bil för 35 k lr vad du menar de är värda eftersom de låg kring 55 k för två år sedan till mig så ska du få ett par tusen för besväret som ändå inte är nåt problem för dig. |
|
|
För att vara helt ärlig så har jag aldrig sett en E36 325i, inte ens en av -91 års modell, som legat så lågt som 35 000 kr SÅVIDA den inte i min mening haft väsentliga fel som absolut tar bort allt mitt intresse. De billigaste bilarna jag sett har alltid haft avgörande brister som t ex noll dokumentation, dålig lack, så vidrigt stylad att man behövt lägga ner tiotusentals kronor för att återställa den i någorlunda originalskick, eller dylikt. Så gott som aldrig har någon av dessa varit svensksålda. Jag kan absolut hålla med om att det begärs väldigt höga priser för dessa bilar, och att vissa av dessa är i överkant. Dock måste jag påpeka som någon annan också gjorde, att om man har någorlunda krav på bilen så är inte de exemplar jag sett i den lägsta prisklassen, aktuella. Nu bor jag i Lund, Skåne. Kanske finns alla de där fina fyndbilarna som BeMWee nämner längre upp i Sverige? För här nere har jag som sagt inte sett till dem, och jag kollar faktiskt de största annonssajterna och tidningarna kontinuerligt. Om någon hittar en sådan bil som BeMWee beskriver får ni gärna maila mig, så ska jag ta ställning till om min uppfattning är skev eller ej. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
-BeeMWe- |
Det är JN som har uppfattningen att jag värderat den till 35000, jag har över huvud taget inte nämnt något pris på denna bil. JN: Den sista idioten är inte född, du får den säkert såld för de pengarna. |
|
JN: Att säga att tex. -BeeMWe-s värderingar är helt fel kanske du ska lugna dig med, du har satt ett pris på din bil till 55k och ingen har köpt den och få har besvarat annonsen vad jag förstår. Det enda du kan göra för att få bilen såld inom rimlig tid är att sänka priset, sen att en del får ut riktiga överpriser är inget man bör ha som förväntning. Du kanske inte behöver gå ner till 35k, men jag tror det blir svårt att få många tusenlapar över 40k. |
|
| Sorry, det var inte BeeMWe som värderat den till 35k... | |
|
De priserna jag nämner är alltid färdigprutade sk "slutpriser", dvs inte detsamma som utannonseringspris. En tidig 325 91:a i fullgott bruksskick med tex ac bör man inte ha några problem att kunna komma över för 30-35kkr. Med bruksskick menar jag att man får räkna med 20kmil på mätaren, lite rost i skärmkanterna samt inte helt 100% lack, men med frisk drivlina och motor samt dokumentation. JN:s utgångspris tror jag ligger i överkant, blir svårt att få mycket mer än 45 för den idag om man vill få den såld relativt snabbt. "styrman" på forumet har tex haft sin 325iA -93 till salu länge nu, tror han begär 47kkr för den och vad jag förstått är den inte såld än. Visserligen automat fast med den betydligt trevligare vanos-motorn. Han kan säkert verifiera detta. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Var nyligen uppe en 325 -95 här på autopower, med rätt så mycket bytt, populär färg (svart), bra utrustning(skinn, ac), sv-såld ca 20k mil, minns ej om det var sedan eller coupé, han hade annonspris på 63k fick 60k tror jag.... |
|
|
Anledningen till att jag tror att -BeMWee-:s uppfattning att mitt begärda pris var aktuellt för ett par år sedan inte var speciellt korrekt är därför att om så var fallet så antog jag att den i så fall skulle annonseras för ca 35-40 k idag vilket är en ganska rimlig minskning på två år och för detta priset så skulle jag nog vilja påstå att det är omöjligt att hitta en fin, felfri, välvårdad och väldokumenterad 325:a med all den utrustningen jag har för. Vidare så menar jag begärt pris när jag jämför priser eftersom det är oerhört svårt att veta vad det slutliga priset blir på andra bilar samtidigt som de flesta köpare vill pruta en del. Men det råder som sagt delade uppfattningar, en del tycker att mitt pris är ganska ok, har iofs ganska nyligen sänkt priset också så jag tror jag avvaktar ett tag till, kanske t.o.m. ställer av den i vinter och behåller den, har en Grand Cherokee också och jag tror den är aningen bättre som vinterbil. Sedan så funderar jag även på att kanske behålla en del grejor som t.ex. 17 tummarna, den extra uppsättningen 15" alu med nya däck, m3 speglarna samt de nya vinterdäcken och sälja den betydligt billigare då eftersom dessa prylar går att sälja för närmare 10 k, vi får se som sagt. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
BeeMWe: Mitt senaste inlägg gällde inte specifikt JN's bil utan 325i i allmänhet som begobjekt. Kristoffer_L: Jag är 99% säker på att det beror på att en överväldigande majoritet av 325i-spekulanterna, inte är ett dugg intresserade av automatlåda. Då kan Vanos spela mindre roll i sammanhanget. För egen del är det totalt uteslutet med automat i en 3-serie bil, däremot gärna i en 5- eller 7-serie. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Kristoffer_L: Jodå, den finns kvar. Massor med idioter som hör av sig bara. Jag får frossa av dumma förslag. Automat är bekvämt |
|
|
Kolla Länk . Nån som kollat på den? |
|
|
Har inte kollat på den, men man bör inte bara stirra sig blind på priset utan istället se vad man får för pengarna. Betalar man 18500:- till så får man t.ex. min bil istället (som jag precis justerat priset på) som har allt denna bil har samt en massa den inte har som t.ex: fint skick på skinninredningen, nackstöd bak, airbag, klimat som dessutom fungerar utmärkt, fjärrlarm, nedlack, m3 speglar massor utav nya slitdelar osv. Men jag vet att en del spekulanter bara verkar se till priset så jag har även erbjudit möjligheten att köpa min bil för 47500:- mot att jag behåller en del saker såsom m3 speglar o fälgar/däck. Jag tycker iaf att det kan vara värt att betala mera för en bil med mkt utrustning när jag letar bil, en fungerande ac bör iaf bara den höja värdet med 5-10 k (speciellt på en svart bil). Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
JN, "men man bör inte bara stirra sig blind på priset utan istället se vad man får för pengarna" visst kan det vara sunt att tänka så. Bekymmret är att ytterst få köpare tänker så när det är dags att sälja den...alla jagar priset (och varandra).... /Simon |
|
|
Ända fördelen jag ser är att din har AC, resten är bara ett plus i kanten. Du får tyvärr nog inte igen de pengar du lagt ut på bilen. Men gör då som du säger, plocka av de delar du tycker är värda nått och sätt ut den utan dem! Mvh |
|
|
Så där, nu har jag sålt bilen, fick gå ned en hel del i pris, så köparen gjorde nog ett bra köp...... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| ok. Vad slutade det på då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.