AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.448

Extra-ljus montage på e-36

Sida 1 av 2
Behöver nog sätta extra ljus på min bums, det är mycket mörkt på kvällarna. Men jag vill inte borra fast en regplåts hållare i min M-kofångare.

Någon som har några tips?

/Nicke
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Jag har rektangulära Hella bakom grillen. Funkar bra, trots att dom är lite täckta. Clean front dessutom.
Hej, det finns extra-ljus som man kan sätta under nummerplåten... fästes i de befintliga hålen, TROR det finns en annons i senaste bilsport...

Björn Markholm
Br
80
Bromsklossen
316i Compact
Du kan montera extraljusen på ett takräcke och dra sladden genom en av sidorutorna.

Mycket enkelt att ta av fram över sommaren och det ser snyckt ut!
Knappast takräcke va, bättre att borra fast dom i huven då............
w9816: sitter dom bakom njurarna eller spoilern?? Hur pass mycket bättre ljus blev det? Syns dom väl?

Mvh
Patrik 325i -92
M3
175
M3wannabe
325i Coupé -92
Min första Beeemer =)

Haha..takräcket usch då.. verkligen inte hellre i huven då ;) eller varför inte tejpa fast dom me vävtejp på backspeglarna ?

Me Be M3 Wannabe! =)
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Sandgren: bakom njurarna...
Svårt att säja exakt hur mycket bättre ljus det blev, men en klar förbättring iaf.
Om jag har tid senare kunde jag masa mig ut på parkeringen, ta en bild och maila till dig...
Ok, vore bra.
Tack iallafall.

Mvh
Patrik 325i -92
Br
80
Bromsklossen
316i Compact
Jag tror inte att bilen går igenom besiktningen om du sätter extraljusen på backspeglarna, dessutom finns det risk att du får en del av ljuset i kupen på vissa modeller.

Vill man ha den bästa placeringen av extraljus är det bara takräcke som räknas. I och med att ljuset kommer från ovan blir det ett naturligare ljus som gör att man anstränger ögonen mindre.

En annan fördel med att sätta extraljusen på räcke är att det blir mycket enklare att byta lampor samt att risken för stenskott minskar.
pjotor
Mmm... med en sladd genom rutan. Snyggt.
Bromsklossen: hoppas du skojar??? Så kanske
man kan göra om man bor ute i vildmarken...typ
norrlands träskmarker....men annars....någon
måtta får det väl vara, det är ju trots allt
inte någon epa-traktor det är frågan om....
Tror inte ens att nån skulle få för sig att göra så med en Epa, fy....... Hade man haft en Cheva Pickup så kanske. Men inte genom rutan, kom igen och erkänn att det var ett skämt!!!

Mvh
Patrik 325i -92
Tackar för alla förslag. Men har hittat en lösning på det hela. Jag tog bort regplåten och listen som regplåten satt fast i. Under den så fanns det 3 plast skruvar som jag lossade, och under de så var det hål rakt igenom någon balk, så satte 3 M6 bultar genom de 3 hålen och var tvungen att borra 3 hål i den svarta plast listen, men ska beställa en ny till sommaren. Satten några metalrörs bitar mellan den svarta plast listen och kofångaren. tog en regplåtshållare för extra ljus och skruvade fast den riktigt hårt. Nu sitter den och det ser helt okej ut, nu är det bara att dra strömmen.

/Nicke
Br
80
Bromsklossen
316i Compact
Vill ändå påpeka att det bästa stället att montera extraljus på är på taket.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Måste faktiskt hålla med Bromsklossen !
Kanske lite fult men man behöver ju inte ha den uppe på dagen utan bara skruva fast den vid behov, när den inte behövs så kan den ju ligga i bagageluckan.
Och sedan behövar man ju "förstöra" bilen med massor av borrningar mm.
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Bromsklossen, kan man inte utveckla din idé och sätta dem på en mast som kopplas på dragkroken, ungefär som en cykelhållare fast mycket högre. El finns ju i släpkopplingen! Det blir så högt så man slpper reflexer i backspeglarna!
På söndagarna kan man ha en svensk flagga också

Mvh, Steaman
Bmwdavid
skämmt åt sido det smartaste är väl ändå att ha en rejäl batteri pannlampa då slipper du alla problem
med sladdar och tramms, Ett tips är skruva inte fast
extra ljusen i skallen bara!! Blir både bättre och billigare att köpe en rejäl pannlampa!!

Ha det alla bmw åkare
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Pannlampan är inte bra då du kommer att bländas av den då ljuset kommer att reflekteras i framrutan !
Kan man inte plocka ur rutan då? Man kan ju ha en hjälm med visir istället???

Mvh
Patrik 325i -92
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det känns som om detta ämne spårat ur lite grann.

Ska man vara riktigt kinkig så är ju egentligen den allra bästa placeringen av en lampa I ÖGAT, då man slipper alla former av skugga och dylikt. Men nu kanske det inte är så roligt att en lampa i ögat men om man tittar på pos.ljus på de nya bilarna som är som en ring runt halvljuset (och helljuset) så skulle det kunna användas med rätt teknik. Visst är taket en bra plats då man slipper skuggan i diket, men jag är mycket nöjd med mina 3st Rallye 3000FF i fronten på ett snabbfäste som går att ta loss på ca:20sek som varken är skruvat i kofångare eller annat utan bara fäst i befintliga hål innanför grillen, dessutom stöldsäkert. maila om ni vill se min lösning.

Rickard
Br
80
Bromsklossen
316i Compact
Ja, smaken är som baken....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.