AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.910

Hatmail för företagare? Har det gått så långt?

Sida 1 av 3
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Har det gått så långt att man nu får hatmail från konsumenterna? Vad är det för fel vi gör egentligen genom att annonsera? Erbjuder varor som ingen tvingas köpa. Eller är problemet att vi (invandrare som det påpekades i mailet) har företag istället för att leva på A-kassa.
Vi annonserar inte gratis här, vi hjäper till att sajten fungerar och hålls levande, men några skall ändå störa sig på annonserna vi har ute. Det kanske är så att man riktar sig in på resten av 80% som inte besöker siten varje halvtimma, eller på folk som har internet på jobbet/skolan och kan endast kolla hemsidan en gång om dagen om ens det.

Jag kommer faktist inte att förstå mig på folk som skickar såna mail, vad tjänar man på det egentligen?
Går folket, som stör sig på reklam, och klagar på H&M eller alla andra affärer man stöter på när man kör/går hem för att de skyltar med sina kläder?
Förlåt att jag klagar, man får klart ytta sig vad man tycker och tänker, det är bara mailet som störde mig egentligen...Hoppas ingen tar illa upp.
Mvh
Razvan Terme
107
Håvard
M5 Touring -93
525TDSA Touring -93
Jeg må si meg enig i en del, vi har dog ikke fått noen hatmail, men det kan jo muligens komme. En ting som kan være viktig å tenke på er at når man annonserer, företag eller ikke, er at man bør annonsere en spesifik vare, og ikke mange forskjellige med henvisning til sin egen nettside eller nettbutikk. Vi er også en såkalt "betalande annonsør" men det gir oss ikke automatisk rett til å overlesse Börsen med linker til egen nettbutikk. Tror at så lenge vi holder oss til noen få annonser, og heller annonserer oftere at effekten er bedre, og irritasjonen mindre. Jeg sier ikke at du Razvan har gjort det, bare en tanke rundt det med annonsering på et forum som Autopower er. Et slikt forum gir oss frihet til å legge inn så ofte vi vil, og så mange vi vil, men det betyr bare at vi som annonsører må lære oss å ta hensyn. Hadde vi derimot annonsert på annen måte, som fks i et magasin som Bilsport / Motorbörsen, hadde vi ikke hatt disse mulighetene, og heller ikke hatt mulighet til å styre annonseringen på samme måte, der er det forbrukeren som selv velger om han vil bruke tid på en annonse. På Autopower bruker man tid på å gå forbi våre annonser om man legger inn 20-30 annonser etterhverandre.

"Den som har flest prylar när han dör vinner.." (PS!! Jag leder :) )
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Hej
Jo jag håller med dig att man inte behöver annonsera alla varor varje dag, klart att det blir jobbigt, jag har sagt att jag skall ändra mina vanor, bl.a deleta gamla annonser och försöka annonsera "i paket". Får se om irritationen då går över.
Man känner sig som en "gäst" här, för att folk har varit på sidan så länge, man vill juh inte heller förstöra för andra, blev bara så förbannad på att folk inte kan prata civiliserad och uttrycka sina synpunkter på ett normalt sätt utan måste ta till extrema ord och uttryck.
Till alla som läser det här och har stört sig/stör sig på mina företagsannonser: JAG ÄR LEDSEN!
Mvh
107
Håvard
M5 Touring -93
525TDSA Touring -93
Hei!
Sånn er det alltid! Mest sannsynlig er det en enkelt person som irriterer seg. Tror ikke det er gjennomgående syn her på Autopower at vi som jobber med dette til daglig bør beskrives i ekstreme ord og utrykk i negativ retning! (håper ihvertfall ikke det)
Forhåpentlig har vi også varer som gleder noen, og varer som andre behøver!

Vi kjøper også en hel del av de delene som ligger til salgs fra private annonsører, for å kunne tilby disse til andre kunder i fremtiden, så bare negativt kan det jo ikke være å ha oss "företagare" her?

Det beste er bare å ignorere disse mailene du har fått. For alt man vet kan det være en konkurent som ønsker å "plage" deg ut av markedet.
Vi har hatt en herfra forumet som har gjort en hel del falske betillinger, hvor vi har sendt ut varer som postförskott, og alle har kommet i retur og vi har fått regningen på porto, emballasje osv,osv.. Dette har gjort at vi måtte stoppe alt salg på postförskott. (Nå fikset posten i sverige det glimrende selv, ved å innføre nye regler fra 1/7 hvor man må ha postgirokonto, noe som ikke er så lett for et norskt företag å få)

This is a dirty job, but somebody has to do it...

mvh
Håvard Norheim
www.toyshop.no

cane
Razvan, om du fått ett hatmail, strunta i det. Tänk så här istället; din(a) annons(er) har nått ut till så många så att du p.g.a. ren statistik fått en "galning" på halsen. Har själv erfarenhet av detta då jag drivit en site med 500,000 besökare per dag... fick minst ett dödshot i månaden under 5 år... men jag lever än! ;)
Razvan;
Bry dig inte - det finns så många muppar därute som letar sätt att hävda sig på. De hade väl trasiga leksaker när de var små...
/Magnus

Regn är ju inte så roligt...
jag kan förstå att folk blir irriterade, sätt ut en annons och alla modeller av fälgarna i annonsen och inte 7 annonser efter varandra! tack.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Då som klagar borde lära sig att de kan välja bort företags annonser!

Mvh Abbe

Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Detta har diskuterats i en annan tråd, som jag tyvärr inte hittade nu, i den tråden var det Razvan Termes företag som diskuterades...

Jag förstår om folk blir trött på att samma annonser läggs ut varje dag, samt att som någon sa en annons för varje fälg, själv bryr jag mig inte då jag sällan och aldrig besöker den delen av siten. Men det kanske är något att tänka på i fortsättningen?

Sen finns det väl alltid folk som tar till metoder som hatmail, är väl ganska svårt att förhindra. Har det hänt flera gånger?
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Hej
Det har hänt några gånger i våras då folk atackerade mitt ursprung via email samt via telefon, men det var INTE i samband med autopower(utan öppnandet av firman), så det hör egentligen inte hit.

Jimbooo: Jag vet, jag har tagit till mig kritiken och skall inte längre slänga ut samma annons men till olika bilar, utan komprimera allt, dock kan jag inte sluta annonsera heller (jag vet att du inte syftar på det men..)

Cane: om du fick dödshot känns detta som något helt ofarligt :). Bra att det ornade sig i alla fall.

Stort tack till alla för hjälpen.
Mvh
Razvan
Sorglig människa som lägger tid på att komponera ihop ett hatmail till någon han inte känner...
Strunta i honom Razvan, hade det inte varit dina företagsannonser hade det varit någonting annat han hade hittat att gnälla på, finns sånna som alltid har det värst och tycker allt är sk*t.

Du får lite bilder på en e46 touring med Phosphyre halo som plåster på såren imorgon:)

(nu går det ju som påpekats att filtrera bort förtagsannonser)

/Wille

__
Bilen: Länk
Ärligt talat, Jag blir VÄLDIGT TRÖTT på folk som fortsätter gnälla kring företags annonserna. Klicka på inställningar och välj bort företags annonser. Problem solved. Hur svårt är det på en skala?

Razvan: De finns alltid idioter med för lite att göra, ignorera dom och de lär tröttna.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Problemet med att som ni säger att filtrera bort företags annonser är att vitsen med att betala dyra pengar för detta försvinner. Jag har själv märkt en rejäl minskning av antalet besökare per annons. Jag förstår att det kan vara jobbigt att scrolla förbi ett tiotal fälg annonser men om man tar det i förhållande till att det är det som håller siten vid liv så tror jag nog valet blir lätt. Det finns bättre sätt att begränsa antalet annonser från företag än att filtrera bort dem. Har tidigare lagt ett förslag om att ge varje betalande annonsör ett antal fria annonser per vecka att fritt disponera. Detta funkar bra hos bla Motorbörsen och skulle lösa problemet med alla regelbundna spammningar av annonser. Sen är det inte bara Företagare som upprepar sina annonser tätt, om ni kollar börsen så ser ni att de många lyfter fram sina annonser med nån dags mellanrum.

Mvh
Per Edvinsson
Euro Car Parts
Länk
107
Håvard
M5 Touring -93
525TDSA Touring -93
Enig med Per her, vi betaler en del for noe som kanskje aldri synes.. Ideen med et bestemt antall annonser pr uke er god!

pelle: Jag tyckte det framgick tydligt att jag bad folk som tycke de är SÅ jobbigt med "spam" annonserna att filtrera bort dom. Det är inte en allmän uppmaning.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
wendtan
Svarade inte på ditt inlägg, skrev mitt ca 30 min innan ditt men glömde posta det :)

Mvh
Per Edvinsson
Euro Car Parts
Länk
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Annonser och försäljning är som sagt vad denna sajt lever på. Självklart. Dessutom självjusterande – ett dåligt annonserande ger mindre försäljning och försvinner därvid.

Mer allvarligt och svårt att hantera är påhoppen på invandrare. Hoppas det är undantag (även om det vad det inte förefaller skett här på Autopowers forum). Det har, i mitt tycke, i varje fall inget här att göra!

Tänk på att vår finaste invandrare i princip kommer från BMW-land. (Jag talar naturligtvis om Drottning Silvia.)/LB
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Får lära mig att ta emot såna slag, jag menar dessa har förekommit innan personen från autopower började med det, och kommer alltid att finnas.
Tack för stödet alla, och sorry för den "grymma" annonseringen.
Ha det så bra
Mvh
Razvan
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Razvan.

Från vilket ip-nummer kom mailet?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Razvan, rekommenderar att du försöker spåra mailen och få operatören att stänga av abonemanget för nollan/-orna (?) som skickat "hatbreven"!

Tyvärr finns det vissa nollor som inte tål att andra personer lyckas.
Enda sättet för dem att framstå som stora är att försöka trycka ner någon annan så de blir mindre...men det är nog mest synd om nollorna egentligen!

I övrigt håller jag med Wendtan, vill man inte se företagsannonserna är det bara att ställa in fönstret för det!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Player.
Jag vill inte ens kolla upp det, det är han/hon inte värd. Jag vill inte att folk skall tracka på honom/henne pga ett mail.
Stänger de av hans/hennes abbonemang kommer det säkert att bli ännu mer skandal, jag menar han måste vara van autopower användare då jag kränkte hans teritorium med mina annonser:).
Tack ändå Player&Johan B
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.