|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Underbart! Vill ha! | |
|
:DDDD Jag sitter och bara tokflinar! Vilket ljud! Gibit mir! SOFORT! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| Den är så grym... | |
|
Tycker speakerrösten nämner nått om att en lättad M5, en M5 CSL är tänkbar?! Men min tyska är inte så bra. Ca 1 minut in i filmen. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Snälla ge mig en nu....gud vilket gott ljud när den drar iväg med hjulspinn vid konerna. Men min E34 M5 e go den me:0)....men oj oj oj vilket ljud den nya har |
|
|
Bones, Jo han säger något om att "det ligger till en bra grund för en eventuellt lättad M5 CSL"....med andra ord bara spekulationer. Jag käkar upp min hatt ifall det kommer någon M5 CSL :P Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Smaklig måltid Kalle :-) *räcker över salt och peppar* Helt otroligt är det inte även om det kanske är långsökt. Mig veterligen har det inte funnits någon M5 CSL (?), men det hindrar inte att BMW skapar en ny klassiker. Nya M5 CSL V10:an har fått ytterligare några hk, 523hk. Lättad med ca 100 kg ger en tomvikt på 1610 kg SMGIII-lådan har uppdaterats med ny mjukvara. 0-100 på 3.7 sek, toppfart 343 km/h ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Igår fick jag äntligen tillgång till "M5 prototype" i spelet "Gran Turismo 4 Prologue". Gran Turismo - spelen är kända för sin noggranna research av bilar och förmåga att återskapa bilarnas vägegenskaper, ljud och allmänna känsla i spelen. M5:an är otroligt grym att köra! Den är en helt annan bil än E39:an, betydligt rappare, styvare i chassit och mer responsiv över huvudtaget. Påminner mer om t ex 996 TT än om E39:an att köra om du frågar mig. Nu vet jag inte hur mycket speltillverkaren haft tillgång till M5-prototypen och hur rättvisande deras tolkning av bilen är. BMW hade i a f spelet i sin monter vid premiärvisningen av bilen så någon form av samarbete har de säkert haft. En sak är säker, E60 M5 är en av de bilar jag känner mest habegär inför! Jens |
|
| Roligt inlägg:) Beskriva bilars vägegenskaper, inkl chassi efter att ha spelat ett spel. | |
|
MatroxMGA; Det är väl det närmaste jag någonsin kommer att komma en E60 M5... ;) Allvarligt talat så lägger de ner otroligt mycket jobb med att granska bilarnas olika karaktär i GT-spelen. Det finns spel med mer simulator-känsla men antagligen inte med större utbud av olika bilar och större möjlighet att jämföra dessa bilar med varandra. Jens |
|
|
m5an hårdtestas i senaste numret av AMS Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Jag var inne på AMS hemsida men hittade inget om nya M5:an??? MrMarsupilami: jag förstår vad du menar:) |
|
|
tidnings prenumeranter får godis först:) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| det klart, är inte pre. längre......när kommer tidningen ut i handeln? | |
|
Ska bli intressant och se vad den gör Nürnburg ring på. /Lazze Länk |
|
Agge |
Lazze: Om jag fick gissa skulle jag tippa på 8 min blankt. Mvh //Agge |
|
ingen nurnburgring test tyvärr, mer en allmän hårdkörning på vanliga vägar. Ingen aktivstyrning eller Dynamic Drive, ens som tillval! M-avdelning anser detta vara krims-krams! Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Med risk för att bli slaktad, Visst bilen är ju säkert jätte grym på alla punkter men va fan, HUR SER DEN UT DÅ???? Det är ingen vacker skapelse, Midjemåtten känns alldeles för högt... BMW har helt klart tappat sitt sportiga utsendee och blivit lite mer gubbig :) Men det är ju min åsikt... --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
deejaywasp; Jag tycker den är läcker som ingen annan bil just nu! Den är dessutom den mest framåtblickande designen jag sett på en bil på mycket länge. Ändå kom jag på mig själv med att förväxla E60 med en MB S-klass när jag såg den i ögonvrån häromdagen så jag förstår på ett sätt att du tycker den är gubbig... Jens |
|
|
b97_knl; Hårdtestning är väl frågan. De mäter inte ens upp riktiga accelerationstider vad jag vet utan anger endast BMW:s officiella uppgifter. Jag är oerhört nyfiken på en riktig 0-200 - tid. BMW pratade först om en tid på under 13 s, sedan ändrade de till 15 s. Förmodligen ligger den nånstans mitt emellan. Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.