|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Gummibälgen har gått sönder på ena framdämparen och det har kommit in grus och smuts, och det verkar ha börjat läcka olja. Sitter H&R sänkfjädrar på bilen och jag funderar på om man köpa original stötdämpare lr måste man köpa sportdämpare som är anpassad för lägre fjädrar. Passar m-sport dämpare rakt av? lr finns det något annat alternativ......Har någon nå tips??? Mvh Marcus | |
| du får lov att byta bägge stötdämparna fram,o de måste va sport dämpare eftersom du har sänkningssats | |
|
Ok, någon som har några tips på olika stötdämpare som passar? passar bmw's m-stötdämpare, utan någon annan modifiering.?? tacksam för svar... |
|
| Glömde säga att det sitter troligvis originalstötdämpare som inte är anpassad för sänkfjädrar på bilen nu, hur kan jag kolla upp om det är sportstötdämpare som sitter på... | |
|
Kan varmt rekomendera Sachs Performancedämpare, som ungefär motsvarar de som sitter på bilar med M-paket. Dessa kan du köpa på exempelvis Autoexperten. Se Länk för mer info. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| Vilken av SACHS Advantage lr SACHS Unlimited är Performancedämparen? | |
|
bmw325, Ber om ursäkt, Performancedämparen fanns visst inte med på hemsidan :( Här kan du dock läsa mer om dem: Länk Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
ok, tackar, jag har originalstötdämpare (ej anpassade för sänkfjädrar), då måste jag väl nästan byta alla fyra lr?? vet du vad Performance stötdämparna har för prisklass?? /Marcus |
|
|
Jag rekomenderar att du byter dämparna runt om, men har du inte nivåreglering baktill på din bil? Den kan du via dator hos en aukt. återförsäljare sänka till lämplig nivå. Annars är det enklaste och förmodat mest prisvärda att köpa ett Performance-set med fyra dämpare och fyra fjädrar som är avstämda till varandra, men det känns nog surt för dig som redan har bra sänkfjädrar. Priserna på performancedämpare kan du kolla på Länk , som för närvarande verkar fungera väldigt seeegt! :) Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Nähepp, jag lurades visst igen :( Inte fanns det några lösa performancedämpare upplagda i Autokatalogen. Bör dock gå att skaffa fram. Ska undersöka det vidare på jobb imorgon! Ber om ursäkt för allt klydd. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Kalle Hansen: ok, har du undersökt det vidare idag? Någon annan som har nå tips, och är det någon som vet om m-stötdämparna passar?? /Marcus |
|
|
Marcus, Jepp jag har undersökt, och det ska gå att få tag på "lösa" Performancedämpare till din bil. Föreslår att du kontaktar din närmsta Laitis-butik för ett säkert leveransbesked! M-dämparna passar annars också bra! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| Tackar så mycket....! | |
| är Bilstein bra grejer..??? | |
|
Jag köpte ett par nya bilsteindämpare på ebay.de för 2400kr inkl frakt. Det är dämpare motsvarande original. Funkar fint. /ninja |
|
| ok, hur går man tillväga när man ska handla från ebay.de?? | |
|
Ja, du får skaffa ett konto först. Sedan är det bara att börja ge bud eller handla till fast pris. Naturligtvis är det förskottbetalning som gäller. EU-betalning kostar 10 kr på internetbanken och man betalar direkt till mottagarens konto. Lite risktagning är det ju naturligtvis med förskottsbetalning, men för mig gick det bra. Det tog 3-4 veckor sedan kom dom med posten. Köpte från detta företag. Här dämpare bak...kanske jag handlar dom senare. Länk Tyska bör man nog kunna lite också... Lycka till /ninja |
|
|
man får tacka för informationen, jag får ta mig en funderare.... det verkar finnas mycket BMW prylar på ebay :-) /Marcus |
|
|
Tjena! Har nu kollat upp pris på ett par Sachs Performance stötdämpare fram, fick priset 4500:- jag tycker det lät dyrt, lr är det bra pris? /Marcus |
|
| ingen som vet? | |
|
Har äntligen fått mina Sachs Performance dämpare (betalade 3750:- bra pris???) jag undrar om man bör byta några andra slitdelar när man ändå håller på. Tror ni att det är ok att köra med dessa dämpare fram och original bak....... Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.