|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
cr |
Om ändringarna är införda i "farzugesbriefet" är det kört att få den regad i sverige om man inte återställer den till den seritillverkade med BMWs specar. Om inte ändringarna är införda i "briefet" går den ju som en vanlig 525ix och är då inga problem att få igenom hos SBP. Svensk byrokrati när den är som sämst!!! ( i tyskland går det utmärkt att trimma sin bil och få den godkänd med en högre effekt så länge delarna man använt "Tûv" gokända) Är det någon som har sett svenska plåtar på bilen???? Den kanske inte är godkänd men säljaren säljer den som den står med bara tyska papper. VARNING i så fall!!! MVH Calle |
V12 LeMans |
Det fanns inga skyltar på den , när jag tittade på den för en och en halv vecka sedan . Då hade den varit utannonserad i ett par veckor . Som jag skrev tidigare , så verkar den firman mindre seriös . Det finns ju gott om andra fina bilar till salu , även om det hade varit trevligt med Alpina , eller en BMW med Alpina-maskin och -hjul , för det är ju vad denna bil är : t ex BMW originalstötdämpare . |
|
Tänk att en BMW på "andra" sidan inte är duglig på "våran" sida! Va fan ska vi med EU till när man inte ens kan ta in vilken bil och få den Godkänd?! Fan, att lilla Sverige ska försöka vara Bror Duktig!! |
|
|
ja, det är betydligt lättare att modifiera effekt i tyskland än i "bror duktigs" Sverige /Christofer |
|
|
är ni eniga om någonting???är det en äkta eller inte??? ///325/// |
|
|
Klart intressant bil! Har försökt hitta info om den men tyvärr är Jannes "unofficial Alpina homepage" nere. Är det någon som vet vad som hänt med den? Alpina har som vanligt väldigt lite info på sin egen sida :( Ang prestanda så KAN det ju vara så att Alpina varit blygsamma med sina effektuppgifter. Det har ju hänt förr. Dessutom brukar ju Alpina ha lägre utväxling än BMW, jämför t ex M3 vs B3. Sen kanske det egentligen är 0-60mph som anges. Jens |
|
|
Effekten stämmer med B10 3,0 (231hk). Jag hittade 2st -95 i Swiss som hade gått 13000-15000 mil. Kostade mellan 97.000-144.000kr. Nu vill jag ha en sån också, otroligt fina |
|
|
Kanske bara felskrivet i anonnsen. Om det är Alpinamotorn med dubbleturbo så borde 6.3 sek vara en riktigt tid med touring och 4wd |
|
|
"unofficial Alpina homepage" Byter server,,, verkar dock ta sin tid. Meningen är att den ska återuppstå så småningom. 41k för en B10!!! nr 274. Mvh.. Micke Skiöld Länk |
|
|
Det är en fyrhjulsdriven B10 3.0 Allrad Touring, inga turbo eller annat. Rak 525-sexa uppborrad till 3 liter och 231 hk/312nm från Alpina. Tillverkad från 93-96 och fanns endast med manuell låda, 64 sedaner samt 70 Touring byggdes Bilen gör 0-100 på mellan 7 och 8 sek. MVH, E38B12 |
|
|
E38B12; Allt det där står på Alpinas hemsida, förutom prestandan. Var har du fått mellan 7 och 8 sek från? Det låter ju rimligt men det skulle vara intressant att höra officiella siffror från Alpina. Jens |
|
|
MrMarsupilami, På Alpinas hemsida står varken att den endast fanns med manuell låda, eller motortyp. Vad där däremot står är 231 hk, 3 liter, tillverkningsantal osv. Jag tycker mig minnas från en broschyr jag har liggande någonstans att bilen gjorde någon runt eller strax över 7,5 till hundra :) MVH, E38B12 |
|
|
Den är äkta Länk import från Schweiz kostar priset +10% i tullavgift samt 255 moms på hela klabbet. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.