AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.698

Ful som stryk

Sida 3 av 3
Håller för övrigt med Montoya att det är högst förbryllande att dessa märkliga designdrag nu har dykt upp under Chris Bangles tid inom koncernen. Man har alltså gått ifrån ett vinnande koncept med klassiska BMW-drag till att börja tillverka BMW-bilar med minst sagt knepiga linjer där man lite här och där kan känna igen drag från tex amerikanska bilar. Ta bara den fruktansvärt fula bakre kofångaren, som man känner igen ifrån misslyckad amerikansk bildesign...

Nej det blir till att hålla sig med BMW-bilar med de stilrena klassiska dragen tills det blir bättre på designfronten...

// Jögge
52
447
528:n
528i -96
Instmmer helt och fullt med Montaya! Det är konstiga drag på nya BMW. Funderar på att byta märke nästa gång, eller ev, köpa sista E39 modellen för att vara nostalgisk! Nya 5 serien är snygg i vissa vinklar, men från sidan!? Tycker att dörrarna ser ut som på en stridsvagn! Inredningen är okej, men inte mera än okej eftersom den enligt mig blivit sämre. Tycker också att det är konstigt varför BMW lämnar en så fin design tradition som alla bilar från 80 talet tills nyligen för något så skumt retrotrendigt!? inne i bilen (Instrumentpanel a la USA jänkare)och väldigt konstiga linjer utanpå!? Tror inte att det kommer att visa sig så lyckat. BMW är dock fortfarande på topp men kunde prestera bättre rent designmässigt!
Zafiro
Nya ettan är kanonsnygg. Har inte hunnit provköra den än, dock har jag kört A3, fruktansvärt tråkig att köra.Tvivlar inte en sekund att jag uppskattar ettan mer.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jag tycker också att den är ful...men jag väjer mig....sen kommer jag tycka om den säkert....E60 tycker jag inte heller är så snygg till man såg nya M5 ...då ändrade jag mening på den saken.... 1-serien tycker jag säkert är ful tills M1:an kommer ut...då vet jag att då finns det hopp iallafall....smaken är som baken delad!!!

///325///
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.