|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som tycker tvärtemot alla och säger att 7-serien är bra mycket snyggare än den fula 6-serien? Och 5-serien ett mellanting? -- fjalar |
|
|
Första Bangle BMW som jag faktiskt tycker är snygg, är nya 1 serien. Börjar så smått vänja mig vid Z4'ans yttre, men har fortfarande mycket svårt för insidan. 5 serien är sådär både på insida och utsida, medan 7 serien går helt bort. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Har hört mkt om Z4 inredning, men inte sett några bra bilder, nån som har några att bjuda på? /A |
|
|
Det är först när man jämför audi med bmw som man ser skillnaden.. BMW:n är mycket mer modernare än audi:n. "En gång BMW, alltid BMW" |
|
|
Jag gillar allt Bangle skapat. Klart snyggast är E46 och X5 medan de andra kommer på delad andraplats. Särskilt 1- och 5-serierna är sällsynt lyckade i mina ögon. Men E46 är en blivande klassiker, en av de allra vackraste karosser som någonsin skapats om jag får säga det själv. MVH |
|
|
Tillvänjning?? det skall inte behövas någon sådan, intrycket skall sitta direkt. Ska man ha sin nya bil i tre år innan man kan stå ut med utseendet? tex innevarande 7serie det är nog det värsta jag sett, maken till svinful bil jag förstår dom som köper merca s- klass istället. Nä tacka vet jag M635csi,M535i.3,0csi det kallar jag snygga bilar. jörgen |
|
|
"Ska man ha sin nya bil i tre år innan man kan stå ut med utseendet" Såklart man inte ska, gillar man den inte från början så köper man den väl inte. Men konstverken CB producerar kan vara lite svåra att förstå sig på i början, för den som inte är konstnärligt lagd;-)) /A |
|
|
Suck... Känns inte bra att en jänkare designat min 328á... (de har ju ingen smak) Tacka vettja E30´n - Designad & tillverkad i Västtyskland! 328án: Länk |
|
| Om det hade varit Hyundai som byggt en bil med samma utseende som E60, hade den varit snygg då? | |
|
dali: Klockren! ;-) Vissa känner nog att de "måste" tycka att CB´s nya modeller är snygga - bara för att de ÄR en BMW, eller för att de har köpt en och försöker desperat intala sig själva att de verkligen ÄR snygga..;-) 328án: Länk |
|
| Sure. Precis som vissa "måste" tycka att allt CB gör är fult. | |
|
Vissa tycker CB-bilarna är snygga, andra inte, så enkelt är det! /A |
|
| CB's bilar är fula för att dom är fula bimmers. hade det varit audi eller merca hade jag bara rykt på axlarna och tänkt att dom alltid varit ganska fula ;) | |
|
Olof: Precis!! Tur att jag tycker att E46án är vacker, annars hade jag nog fallit under den kategorin... 328án: Länk |
|
|
Ahh glädje läste i inlägg här tidigare att galningen CB. entledigats från framträdande designuppdrag,bättre sent än aldrig. Jag tycker att hela den här diskutionen om CB´s storverk alt. missdåd säger en hel del, om nästan hälften av entusiasterna av ett bilmärke ogillar designen så måste det väl vara fel någonstans.Det påminner lite om sagan kejsarens nya kläder tycker jag. jörgen |
|
|
Skit samma hur BMW ser ut, körglädjen finns alltid där! Klart slut!? /A |
|
|
"Skit samma hur BMW ser ut" Wow, det var djävlar mig ett starkt uttalande ;-)))) Har en fråga Sigdarve, jag har själv (trodde aldrig jag skulle säga något sådant) börjat snöa in på en SUV, helst X3-X5 men ser att milkostnaderna ligger på 75-100 kr / mil (bensin/värdeminsk/skatt/försäkring/service) i alla kalkyler Kan man bortse från det, jag menar, om man åker in en sväng till stan och tar en pizza så kostar det alltså 600 kr för mig som bor 3 mil utanför stan, klarar man att förtränga detta faktum? |
|
|
Skall man slanta upp ett antal 100kkr så det verkligen inte "skit samma" hur bilen ser ut. Skulle aldrig falla mig in att köpa en ful bil såvida det inte är en mycket billg slitochsläng-bil som jag bara skall ha en kort period. /Micke |
|
|
Allvarligt talat så tycker jag inte att det finns några fula BMW, alla är charmiga på sitt sätt. Dyra pizzor blir det.Men det är skitroligt att åka och hämta dem. Jag har f.ö börjat att handla på andra sidan stan, bara för att det är så roligt att köra bilen.Men smakar det så kostar det som man brukar säga.Det går naturligtvis inte att bortse från att det är en dyr bil att äga, men för tillfället är ekonomin rätt god, så det skiter jag i;-) /A |
|
|
Tack för svaret, frågan var seriöst ställd. Just nu pågår en kamp i min hjärna, min logiska halva säger -Du behöver ingen SUV -Här i sydsverige är det snö några dagar, dessutom så saltas det bort inom en timma. -En suv klarar inte vintern bättre, den rostar lika fort som vanliga bilar. -Allt är dyrare och den är långsammare än din V8 du har idag. -Suvar är skogsfordon som hittat fel och rymt från terrängen. -Jag har inte lång till jobbet. Sen säger min känslomässiga hjärnhalva, "Skit i det, köp en SUV" Köp en SUV, Köp en SUV, Köp en SUV...... Jobbigt blir det.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.